Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Sonata Hybrid 2015: hybridní i40 odhalena, se spotřebou 5,5 l/100 km
16.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Benzin-elektrický hybrid z Koreji dostal v nové generaci dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem. Spotřeba klesla a zavazadelník naopak narostl.
Oficiální příchod nové Sonaty jsme sledovali velmi důkladně. Nejprve ho předznamenávaly špionážní fotky, které odhalily, že sedan přepřáhl na designový jazyk Fluidic Sculpture 2.0, se kterým oproti stávajícímu stylingu přichází jistý konzervativismus. Později jsme ji rozpitvali do posledního detailu a v souvislosti s tím jsme zmiňovali i největší konkurenty v podobě Toyoty Camry, Fordu Fusion a Hondy Accord. Posléze se představila ještě americká varianta a „zelená“ verze s názvem Eco, která předznamenávala příchod ještě úspornějšího Hybridu. A ten se na scéně objevuje právě teď na domácí půdě v Soulu.
Sedan spolu s hybridním ústrojím dostal výrazněji střižený design, který ho bude odlišovat od zbytku modelové řady. Z hlediska vzhledu se bavíme především o jiné masce chladiče, která má prospívat aerodynamice, dále o speciálních kolech v rozměrech 16 a 17 palců, o plně zakrytovaném podvozku, zadnímu náznaku difuzoru a nakonec ještě o nápisech prozrazujících jeho příslušnost k „zelené smečce“. S ohledem na těch několik málo fotografií se však musíme zatím smířit jen s tímto poznáním a dále se budeme tedy raději věnovat použité technice.
V pořadí druhá generace hybridní Sonaty je vybavena dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem Nu s přímým vstřikováním benzinu, který produkuje 115 kW (156 koní) a točivým momentem 190 Nm. Spalovacímu agregátu dělá pomocníka při jízdě elektromotor, jehož výkon dosahuje na 38 kW (52 koní) a točivý moment na 205 Nm. Pokud tápete, kolik to dělá při jízdě dohromady v kombinovaném režimu, pak vás nepotešíme, neboť takové hodnoty se na světlo zatím nedostaly. Můžeme ale prozradit, že předchozí hybrid s motorem 2,4 litru vykazoval spolu s elektromotorem systémový výkon 199 koní.
Ví se ovšem zcela bezpečně, že kombinovaná spotřeba klesla ze 6,2 l na stávajících 5,5 l/100 km, na čemž nese svůj podíl mimo jiné nová šestistupňová automatická převodovka bez měniče točivého momentu obohacená trakčním motorem. Lehčí tlumič torzních kmitů a nová spojka s menším počtem lamel snižují tření a přispívají k efektivnějšímu přenosu a použití síly, na nižší spotřebě se ale rovněž podepisuje elektrické olejové čerpadlo. Výhodou pro budoucí majitele bude jistě i větší kapacita lithium-iontových akumulátorů, která narostla o 13,3 procenta na výsledných 1,62 kWh.
Kromě toho byla soustava baterií uložena na údajně vhodnější místo, a sice do podlahy zavazadelníku, čímž se podařilo zavazadlový prostor ještě o 10,5 procenta zvětšit - nyní se do hybridní Sonaty vejde přibližně 380 litrů batožiny. Stále to ale prý ještě nebude všechno, neboť hybridní verzi má v příštím roce dále doplnit varianta plug-in hybrid a Korejci prý pracují také na konkurenci pro Toyotu Prius, kterou připravují také pro druhou polovinu příštího roku.
Momentálně je těžké zmínit, s jakou výbavou a hlavně kdy se nová Sonata alias i40 objeví v Evropě, ale nemuseli bychom čekat tak dlouho, jako tomu bylo u generace předchozí. Zatímco Američané s ní mohli jezdit od roku 2009, Evropa měla tu čest až v roce 2011. Novou Sonatu mají „Státy” dostat ještě letos na podzim, u nás bychom s dřívějším termínem než koncem příštího roku nepočítali. Každopádně v USA se hybridní verte představí na lednovém Detroitu a do prodeje na hlavních trzích mimo Koreu půjde již v první polovině roku, kde chce prodat 37 tisíc kusů (v roce 2015).
V Koreji má nové Hyundai Sonata již dávno po premiéře, teď už včetně verzí Eco a Hybrid…
...zatímco my v ČR si budeme muset na novinku zřejmě ještě nějakou dobu počkat
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie