Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent
24.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Sonata sází na konzervativnější design a bohatší výbavu. Navíc dostala sportovnější podvozek, motory se ale prakticky nemění.
Oficiální příchod nového Hyundai Sonata předznamenávaly špionážní fotky nemaskovaného modelu, které se objevily před necelými dvěma týdny. Na nich bylo i přes horší kvalitu jasně patrné, že sedan přepřáhl na designový jazyk Fluidic Sculpture 2.0, se kterým oproti stávajícímu stylingu přichází značný konzervatismus. To by dost možná modelu mohlo i uškodit, neboť se stále jedná o segment, kde je odvážný vzhled adorován. Bude tedy zajímavé sledovat, nakolik se korejskému vozu povede ve srovnání s takovou Toyotou Camry, Fordem Fusion nebo Hondou Accord.
Prodejní výhled je však přeci jen záležitostí předčasnou, neboť ačkoliv byla nová Sonata aktuálně odhalena před domácím publikem, její globální debut je naplánován až na dubnový autosalon v New Yorku. Do showroomů amerických prodejců pak vůz dorazí až na podzim, díky čemuž budeme mít jasné výsledky o jeho úspěchu či naopak selhání k dispozici až někdy za rok touto dobou.
Co lze přitom od novinky očekávat? V prvé řadě jsou to jiné rozměry, neboť při délce 4 855 mm, šířce 1 865 mm, výšce 1 475 mm a rozvoru 2 805 mm je nová Sonata o 35 milimetrů delší, 30 mm širší a 5 mm vyšší než stávající provedení. Mezi nápravami pak přibylo deset milimetrů, díky čemuž se na více komfortu mohou těšit hlavně cestující vzadu. Mimo to ovšem také na 462 l narostl zavazadelník.
V rámci platformy se přitom jedná o stejné komponenty, jaké podepíraly i šestou generaci. Hyundai ovšem přední vzpěry MacPherson a zadní víceprvkovou nápravu výrazně potunilo kvůli sportovnější jízdě (testovalo se i na Nürburgringu, kde má značka své vývojové oddělení), přičemž opomenuto nebylo ani navýšení torzní tuhosti - o podstatných 41 procent.
Změny se odehrály také v motorovém prostoru, kde Korejci mohou nadále počítat s motory 2,0 CVVL, 2,0 Lpi a 2,4 GDi a šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem. Tyto převodovky pak dorazí i do zbytku světa, spojeny ovšem mají být také s novým 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem. A chybět samozřejmě nebude ani hybridní model.
Momentálně je přitom těžké zmínit, s jakou výbavou a hlavně kdy se v Evropě nová Sonata alias i40 objeví. Zatímco Američané mohli s šestou generací jezdit již od roku 2009, Starý kontinent měl tu čest až od roku 2011. Pokud si navíc uvědomíme, že v té době jsme dostali kombík, zatímco sedan následoval až o pár měsíců později, pak si asi na novinku ještě pár let počkáme.
Bude tedy zajímavé, nakolik se především zvenčí budou oba modely lišit. Uvnitř však již lze očekávat stejnou výbavu, jíž aktuálně představují vyhřívaná a ventilovaná sedadla, osmipalcový dotykový displej, klimatizace a elektrické stínidlo na zadním okně nebo možnost spárování smarphonu s multimediálním systémem vozu.
Z většího modelu Genesis pak dorazí i řada bezpečnostních prvků včetně plejády airbagů, monitoringu slepých úhlů a jízdy ve správném pruhu či aktivního tempomatu. Je tedy zřejmé, že v tomto směru jsou Korejci připraveni od podlahy až po strop. Uvidíme, jak s tím bude štymovat nový designový jazyk.
V Koreji má nové Hyundai Sonata již po premiéře...
...zatímco zbytek světa si musí počkat na autosalon v New Yorku, kde se větší a tužší novinka ukáže zřejmě i s dalšími pohonnými jednotkami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie