Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Sonata 2015 je oficiálně venku: delší o 35 milimetrů, tužší o 41 procent
24.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Sonata sází na konzervativnější design a bohatší výbavu. Navíc dostala sportovnější podvozek, motory se ale prakticky nemění.
Oficiální příchod nového Hyundai Sonata předznamenávaly špionážní fotky nemaskovaného modelu, které se objevily před necelými dvěma týdny. Na nich bylo i přes horší kvalitu jasně patrné, že sedan přepřáhl na designový jazyk Fluidic Sculpture 2.0, se kterým oproti stávajícímu stylingu přichází značný konzervatismus. To by dost možná modelu mohlo i uškodit, neboť se stále jedná o segment, kde je odvážný vzhled adorován. Bude tedy zajímavé sledovat, nakolik se korejskému vozu povede ve srovnání s takovou Toyotou Camry, Fordem Fusion nebo Hondou Accord.
Prodejní výhled je však přeci jen záležitostí předčasnou, neboť ačkoliv byla nová Sonata aktuálně odhalena před domácím publikem, její globální debut je naplánován až na dubnový autosalon v New Yorku. Do showroomů amerických prodejců pak vůz dorazí až na podzim, díky čemuž budeme mít jasné výsledky o jeho úspěchu či naopak selhání k dispozici až někdy za rok touto dobou.
Co lze přitom od novinky očekávat? V prvé řadě jsou to jiné rozměry, neboť při délce 4 855 mm, šířce 1 865 mm, výšce 1 475 mm a rozvoru 2 805 mm je nová Sonata o 35 milimetrů delší, 30 mm širší a 5 mm vyšší než stávající provedení. Mezi nápravami pak přibylo deset milimetrů, díky čemuž se na více komfortu mohou těšit hlavně cestující vzadu. Mimo to ovšem také na 462 l narostl zavazadelník.
V rámci platformy se přitom jedná o stejné komponenty, jaké podepíraly i šestou generaci. Hyundai ovšem přední vzpěry MacPherson a zadní víceprvkovou nápravu výrazně potunilo kvůli sportovnější jízdě (testovalo se i na Nürburgringu, kde má značka své vývojové oddělení), přičemž opomenuto nebylo ani navýšení torzní tuhosti - o podstatných 41 procent.
Změny se odehrály také v motorovém prostoru, kde Korejci mohou nadále počítat s motory 2,0 CVVL, 2,0 Lpi a 2,4 GDi a šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem. Tyto převodovky pak dorazí i do zbytku světa, spojeny ovšem mají být také s novým 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem. A chybět samozřejmě nebude ani hybridní model.
Momentálně je přitom těžké zmínit, s jakou výbavou a hlavně kdy se v Evropě nová Sonata alias i40 objeví. Zatímco Američané mohli s šestou generací jezdit již od roku 2009, Starý kontinent měl tu čest až od roku 2011. Pokud si navíc uvědomíme, že v té době jsme dostali kombík, zatímco sedan následoval až o pár měsíců později, pak si asi na novinku ještě pár let počkáme.
Bude tedy zajímavé, nakolik se především zvenčí budou oba modely lišit. Uvnitř však již lze očekávat stejnou výbavu, jíž aktuálně představují vyhřívaná a ventilovaná sedadla, osmipalcový dotykový displej, klimatizace a elektrické stínidlo na zadním okně nebo možnost spárování smarphonu s multimediálním systémem vozu.
Z většího modelu Genesis pak dorazí i řada bezpečnostních prvků včetně plejády airbagů, monitoringu slepých úhlů a jízdy ve správném pruhu či aktivního tempomatu. Je tedy zřejmé, že v tomto směru jsou Korejci připraveni od podlahy až po strop. Uvidíme, jak s tím bude štymovat nový designový jazyk.


V Koreji má nové Hyundai Sonata již po premiéře...
...zatímco zbytek světa si musí počkat na autosalon v New Yorku, kde se větší a tužší novinka ukáže zřejmě i s dalšími pohonnými jednotkami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva