Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Santa Fe 2016: facelift odhalen v Koreji, vylepšil komfort a bezpečnost
5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV se pyšní tužší strukturou, autonomními brzdami i autopilotem pro jízdu na dálnici. K mání je se dvěma diesely a třemi benzinovými motory.
Možná si ještě vzpomenete na nedávné výsledky crash testů IIHS s velkým odsazením, které odhalily především slabiny modelů Dodge Durango a Journey. Valně si ovšem nevedlo ani korejské Hyundai Santa Fe, v jehož případě došlo k zdeformování spodní části čelního sloupku. Ten se následně posunul o 25 centimetrů směrem do kabiny, čímž zaklínil nohu řidiče. Souběžně s tím se posunul také sloupek řízení, hlava řidiče se tak jen sotva dotkla struktury a namísto toho došlo k jejímu kontaktu s tuhým čelním rámem.
Tento verdikt samozřejmě pro korejskou automobilku nebyl zrovna dobrým výsledkem, zjevně ale byl očekáván. Značka totiž u příležitosti představení faceliftované verze zmínila, že Santa Fe se dočkalo lepšího šasí a struktury, která používá větší množství vysokopevnostní oceli. Kromě toho pak novinka dostala do vínku také adaptivní tempomat, autonomní brzdy, detekci vozů ve slepém úhlu a autopilota, která dokáže převzít kontrolu během jízdy po dálnici.
Na konkrétní informace v případě tohoto systému si budeme muset počkat, svou pozornost od bezpečnosti tak můžeme přesunout k technologiím navyšujícím komfort. Máme tu tedy kupříkladu zejména sadu kamer monitorujících okolí celého vozu, přičemž ta zpětná počítá s vysokým rozlišením a sto megapixely. Dorazil také parkovací asistent či nové LEDky pro denní svícení a nové mlhovky.
V rámci designu můžeme zmínit nové nárazníky vpředu i vzadu, odlišný design litých kol a paletu barev rozšířenou o tři nové odstíny. Do kabiny se nastěhoval vylepšený audio systém JBL, na domácím trhu pak bude Santa Fe nabízeno ve čtyřech úrovních výbavy Smart, Modern, Premium, Exclusive a Exclusive Special. První dva stupně jsou však k mání pouze s dvoulitrovým dieselem.
Tato pohonná jednotka dává 186 koní a 402 Nm točivého momentu, což v kombinaci se šestistupňovým automatem vede ke spotřebě 7,2 l/100 km. Samočinnou převodovku pak dostal do vínku i 2,2litrový turbodiesel, který již produkuje koní 202 a Newtonmetrů 441. V jeho případě byla přitom průměrná spotřeba vypočítána na 7,46 litru na sto kilometrů.
Vyjma těchto modelů budou k mání rovněž benzinové agregáty o dvoulitrovém, 2,4litrovém a 3,3litrovém objemu, s nimi ale nejspíše Santa Fe zamíří pouze do amerických showroomů. Otázkou je pak příchod plug-in hybridu, se kterým je spojena elektrická čtyřkolka e-4WD. I na její parametry si ovšem stejně jako u autopilotu budeme muset počkat.





















Hyundai Santa Fe se pyšní pouze lehčí revizí vzhledu. Pod kapotou se však objevila nová struktura, která navyšuje jeho bezpečnost
Zdroj: The Korean Car Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
před 11 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včeraBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva