Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Santa Fe 2016: facelift odhalen v Koreji, vylepšil komfort a bezpečnost
5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV se pyšní tužší strukturou, autonomními brzdami i autopilotem pro jízdu na dálnici. K mání je se dvěma diesely a třemi benzinovými motory.
Možná si ještě vzpomenete na nedávné výsledky crash testů IIHS s velkým odsazením, které odhalily především slabiny modelů Dodge Durango a Journey. Valně si ovšem nevedlo ani korejské Hyundai Santa Fe, v jehož případě došlo k zdeformování spodní části čelního sloupku. Ten se následně posunul o 25 centimetrů směrem do kabiny, čímž zaklínil nohu řidiče. Souběžně s tím se posunul také sloupek řízení, hlava řidiče se tak jen sotva dotkla struktury a namísto toho došlo k jejímu kontaktu s tuhým čelním rámem.
Tento verdikt samozřejmě pro korejskou automobilku nebyl zrovna dobrým výsledkem, zjevně ale byl očekáván. Značka totiž u příležitosti představení faceliftované verze zmínila, že Santa Fe se dočkalo lepšího šasí a struktury, která používá větší množství vysokopevnostní oceli. Kromě toho pak novinka dostala do vínku také adaptivní tempomat, autonomní brzdy, detekci vozů ve slepém úhlu a autopilota, která dokáže převzít kontrolu během jízdy po dálnici.
Na konkrétní informace v případě tohoto systému si budeme muset počkat, svou pozornost od bezpečnosti tak můžeme přesunout k technologiím navyšujícím komfort. Máme tu tedy kupříkladu zejména sadu kamer monitorujících okolí celého vozu, přičemž ta zpětná počítá s vysokým rozlišením a sto megapixely. Dorazil také parkovací asistent či nové LEDky pro denní svícení a nové mlhovky.
V rámci designu můžeme zmínit nové nárazníky vpředu i vzadu, odlišný design litých kol a paletu barev rozšířenou o tři nové odstíny. Do kabiny se nastěhoval vylepšený audio systém JBL, na domácím trhu pak bude Santa Fe nabízeno ve čtyřech úrovních výbavy Smart, Modern, Premium, Exclusive a Exclusive Special. První dva stupně jsou však k mání pouze s dvoulitrovým dieselem.
Tato pohonná jednotka dává 186 koní a 402 Nm točivého momentu, což v kombinaci se šestistupňovým automatem vede ke spotřebě 7,2 l/100 km. Samočinnou převodovku pak dostal do vínku i 2,2litrový turbodiesel, který již produkuje koní 202 a Newtonmetrů 441. V jeho případě byla přitom průměrná spotřeba vypočítána na 7,46 litru na sto kilometrů.
Vyjma těchto modelů budou k mání rovněž benzinové agregáty o dvoulitrovém, 2,4litrovém a 3,3litrovém objemu, s nimi ale nejspíše Santa Fe zamíří pouze do amerických showroomů. Otázkou je pak příchod plug-in hybridu, se kterým je spojena elektrická čtyřkolka e-4WD. I na její parametry si ovšem stejně jako u autopilotu budeme muset počkat.
Hyundai Santa Fe se pyšní pouze lehčí revizí vzhledu. Pod kapotou se však objevila nová struktura, která navyšuje jeho bezpečnost
Zdroj: The Korean Car Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis