Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai s prémiovým sporťákem nepřijde, cílová skupina se prý stále zmenšuje
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trh s dražšími sportovními vozy se v posledních letech tenčí. Zastánce takových vozů navíc loni opustil Hyundai ve prospěch Nissanu.
Korejská automobilka již delší dobu naznačuje svůj zájem o segment trhu s většími prémiovými sporťáky. Doposud jsme tu ovšem měli vždy jen studie určené pro autosalony, nikoliv pro běžné showroomy. V roce 2012 se tak v Ženevě ukázal koncept i-oniq, o rok později následovalo mnohem propracovanější a působivější PassoCorto. To sice oněm záměrům značky neodpovídalo svou velikostí, Hyundai však naznačovalo, že koncept bude jen studnicí nápadů pro budoucí prémiový sporťák.
Je tu ovšem jeden zásadní problém, který spočívá v osobě Allana Rushfortha. Právě bývalý ředitel evropské divize korejské automobilky byl největším zastáncem výše zmiňovaných plánů. Nicméně na sklonku loňského roku značku Hyundai opustil a stal se šéfem globálních prodejů u Nissanu. A s jeho odchodem je nejspíše spojeno také zamítavé stanovisko pro příchod velkého prémiového sporťáku.
„Trh se sportovními vozy se dramaticky zmenšuje a dokonce i automobilky s působivou minulostí a skvělými produkty bojují o zákazníka. Tedy stran Audi TT a Mazdy MX-5,“ říká k tématu šéf britského Hyundai Tony Whitehorn. A nepřímo tak naznačuje, že Korejci nenacházejí ospravedlnění pro vysoké náklady na vývoj modelu, se kterým by byly spojeny o poznání menší příjmy.
Ačkoliv by tedy čistokrevný sporťák výrazně navýšil renomé značky, alespoň v tuto chvíli už není na stole. Místo toho bychom měli očekávat více ostrých verzí základních modelů. „Pokud totiž dokážete vyrobit auta, která vylepší image celé modelové řady, pak se vývojové náklady dají ospravedlnit mnohem lépe,“ dodává Whitehorn.
Z evropské perspektivy se tento pohled dá pochopit, Hyundai na Starém kontinentu prodává spíše levnější modely. V USA je ale situace docela jiná a je tak otázka, jak moc brát Whitehornova slova vážně z globální perpektivy - „nepříchod” sportovního modelu Hyundai do Evropy lze brát jako fakt, pro jiné trhy jej ale Korejci vyvinout mohou.









Trh se sportovními vozy se podle Hyundai zmenšuje, koncept PassoCorto tak nejspíše do sériové výroby nedorazí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 7 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 10 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch