Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai překvapivě ukázalo záda downsizingu, Tucson má po faceliftu o polovinu větší motor
29.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od jakéhokoli velkosériového výrobce je to nečekaný krok, neradujte se ale předčasně - skoro o litr objemnější náhrada motoru 1,6 se netýká všech.
Facelift Hyundai Tucson patří mezi ty skoro neviditelné. Korejské SUV totiž na autosalonu v New Yorku ukázalo zvenčí jen lehce modifikovanou čelní masku, přední a zadní světlomety nebo jinou selekci litých kol. Opravdová novinka se ovšem skrývá pod kapotou, kde došlo k upsizingu, a to opravdu mohutnému. Automobilka totiž dala padáka 1,6litrovému přeplňovanému motoru se 177 koňmi a na jeho místo dosadila 2,4litrový motor naladěný na 181 koní.
Tato pohonná jednotka bude tvořit vrchol nabídky, přičemž stejně jako základní dvoulitrový čtyřválec se 166 koňmi počítá s šestistupňovou automatickou převodovkou. Jak se ale dalo tušit, tato novinka se týká pouze amerického trhu, kde zákazníci na tak malý motůrek nebyli zvědaví. On na něj leckdo není zvědavý ani tady, v Evropě se ale píská podle regulací Evropské unie, a tak tu modernizovaný Tucson počítá s jednotkami, u nichž „byl zredukován objem za účelem dalšího zlepšení emisí CO2“.
Vrcholnou jednotkou na Starém kontinentu tedy bude dvoulitrový turbodiesel, jenž produkuje 186 koní. Ty přitom může přenášet šestistupňový manuál či nově vyvinutý osmistupňový automat. Dále za „producenty sazí“ kope nová jedna-šestka, jenž disponuje 115 nebo 133 koňmi. Slabší verze počítá jen s manuálem a pohonem 4x2, silnější lze ale spárovat i s čtyřkolkou i automatem.
Benzinová nabídka je oproti tomu umírněnější, počítá totiž pouze s 1,6litrovým motorem. V atmosférické verzi produkuje 132 koní a dostupný je jen jako manuální předokolka. Přeplňované provedení pak dostalo 177 koní, jenž může přenášet stran manuálu i sedmistupňový automat. Obě převodovky lze pak spárovat s pohonem předních či všech čtyř kol.
Na odhalení konkrétních technických parametrů dojde za pár týdnů, aktuálně se tedy přesuneme k dalším novinkám. Ty jsou již na obou kontinentech shodné a počítají s rozšířením bezpečnostní výbavy. Vůz tak nově může disponovat přednárazovým systémem, monitoringem jízdních pruhů, detekcí únavy řidiče nebo sadou kamer.
Do kabiny se pro změnu nastěhoval prémiový audio systém Krell, bezdrátové dobíjení mobilů QI či sedmipalcový displej spojený s multimédii, jenž podporují Apple CarPlay, Android Auto a Bluetooth. Standardem je nyní také zadní port na USB, zatímco na přání lze sáhnout po osmipalcové obrazovce či navigaci s 3D mapami.
Jak jsme tedy zmínili v úvodu, facelift rozhodně není nejrozsáhlejší, přičemž ta nejzajímavější novinka se na evropské trhy nedostane, bohužel. Dodat tedy můžeme již jen zmínku o zahájení prodeje novinky, jenž je naplánováno na letošní léto.























Faceliftované Hyundai Tucson se ukázalo v americké verzi, jenž se dočkala upsizingu...
...i v té evropské, která nadále počítá s maloobjemovými agtegáty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejčtenější články
Jaguar poprvé ukázal v akci své přelomové auto, i s celebritou „za volantem”. Přiznává, že s ním přijde o 85 procent zákazníků
11.3.2025Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy
11.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Drsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
11.3.2025Faceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” motorem, jeho největší dnešní problém je jinde
11.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva