Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo

(+ živé foto) Vzhled kupé má na svědomí italský institut IED, Hyundai ale momentálně jeho sériovou verzi nechystá. Změní po Ženevě názor?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo

21.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Vzhled kupé má na svědomí italský institut IED, Hyundai ale momentálně jeho sériovou verzi nechystá. Změní po Ženevě názor?

Když může Kia, můžeme i my, řekli si zjevně u Hyundai. V návaznosti na kupé GT4 Stinger tak korejská automobilka na ženevském autosalonu představí svou vlastní Alfu Romeo 4C. Toto přirovnání přitom není zdaleka náhodné, neboť za stylizací vozu stojí Evropský institut designu (Istituto Europeo di Design neboli IED) z italského Turína. Mimo to pak značka navíc dodává, že studie zvaná PassoCorto byla objednána evropským stylistickým centrem jakožto „pocta designu Made in Italy, který se vyučuje na IED“.

Jen italským vzhledem ovšem podobenství nekončí. Takřka shodné jsou rozměry i koncepce obou dvoumístných kupé. PassoCorto je totiž rovněž dvoudveřovým kupátkem s motorem uprostřed, přičemž na délku měří 4 100 milimetrů, na šířku 1 880 mm, na výšku 1 160 mm a po stránce rozvoru 2 450 mm. Technickými parametry ovšem Korejci Italy překonávají, neboť pro kupé je zamýšlen 1,6litrový čtyřválec bi-turbo produkující 270 koní. A to je při hmotnosti 840 kg opravdu pořádná síla.

Na zvedání kapoty byste ovšem v Ženevě měli zapomenout. Hyundai PassoCorto je totiž momentálně pouhou studií, která by neměla zamířit do sériové výroby, proto na švýcarský autosalon dorazí pouze hliněný model. Tím se zároveň vysvětluje, proč v rámci interiéru existuje pouze skica zobrazující zcela individuální zónu pro řidiče i spolujezdce. Podle IED navíc bylo záměrem, aby sedadla vpředu navazovala na palubní desku a vzadu jakoby vylézala ze samonosného rámu.

Za nás přitom můžeme dodat, že celá záležitost je opravdu hodně povedená a sériovou výrobu by si dozajista zasloužila. Zvláště nyní, když české zastoupení korejské značky z nabídky vyřadilo prakticky veškeré zajímavé modely a zaměřilo se pouze na masově prodávané hatchbacky, kombíky a SUV. Ke změně názoru ale zřejmě značku přinutí jen extrémně příznivá reakce návštěvníků autosalonu.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 1 - Hyundai PassoCorto zive 01Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 2 - Hyundai PassoCorto zive 02Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 3 - Hyundai PassoCorto zive 03Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 4 - Hyundai PassoCorto zive 04Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 5 - Hyundai PassoCorto zive 05Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 6 - Hyundai PassoCorto zive 06Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 7 - Hyundai PassoCorto zive 07Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 8 - Hyundai PassoCorto zive 08Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 9 - Hyundai PassoCorto zive 09
Korejský sporťáček po odhalení v Ženevě

Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 10 - Hyundai PassoCorto prvni foto 01Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 11 - Hyundai PassoCorto prvni foto 02Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 12 - Hyundai PassoCorto prvni foto 03Hyundai PassoCorto: korejská Alfa 4C dostala 270 koní, vážit má jen 840 kilo - 13 - Hyundai PassoCorto prvni foto 04
Kupé Hyundai PassoCorto je konceptem, jehož sériová výroba se nechystá. Prozatím...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.