Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai prý vyřešilo problém krádeží aut přes bezklíčový vstup. Klíč už nepotřebuje
17.12.2018 | Petr Prokopec
Dnešní systémy si říkají bezklíčové, klíč ale někde mít musíte, třeba v kapse. Právě to je jejich slabina, nový systém Hyundai tak jejich problémy trpět nemá - sází na otisk prstu.
Před několika málo dny jsme si mohli představit inovované Hyundai Tucson. To zatím nepřichází na náš trh, nýbrž na ten čínský, kde bude k dispozici se zajímavě stylizovanou čelní maskou, jejíž tvary nemalou měrou připomínají Audi. Dnes se ale nebudeme vracet do již jednou probroděné řeky, místo toho se zaměříme na další prvek, který bude alespoň zpočátku spojen jen s největším trhem světa.
Řeč je o bezklíčovém odemykání, zamykání a startování vozu. Na rozdíl od stávající techniky konkurence, kterou zloději dokážou velmi snadno překonat, je však podstatný rozdíl v tom, že klíčky není potřeba vkládat do kapsy. Místo toho bude v klice dveří usazena čtečka otisků prstů, která vám auto zpřístupní. Další senzor je pak součástí startovacího tlačítka.
Korejci samozřejmě nejsou úplně první, kdo s podobnou technologií koketuje. Dosud však všichni výrobci zmiňovali své obavy kvůli bezpečnosti i odolnosti. Hyundai však prohlašuje, že systém dokáže odolat hackerům (systém sleduje i množství elektrických impulsů, jenž jsou součástí otisku) i nástrahám počasí. Problémem tedy nebude ani déšť, sníh či teplotní výkyvy. Čtečka sama se pak prý v průměru splete jen v jednom z 50 tisíc případů, což zdaleka není nula, ale setkat se s tím nebude snadné. Jestli systém nepůjde přelstít tím, že majiteli prostě uříznete prst, automobilka nezmiňuje.
Sám systém funguje tak, že před prvním použitím zadáte svůj otisk do systému. Poté již jen stačí, abyste se dotkli kliky a palubní počítač nejen že vůz otevře, ale zároveň jej přizpůsobí i uživateli. Zpočátku půjde pouze o pozice sedadla a zpětných zrcátek, posléze se však přidá i poloha volantu či nastavení klimatizace. A aby toho nebylo málo, Korejci budou dokonce schopni monitorovat a upravovat i vlhkost v kabině.
S ohledem na tuto míru individualizace a elektroniky nepřekvapí, že auto se dokáže přizpůsobit také ostatním řidičům, nikoliv jen majiteli. Samozřejmě tedy až poté, co dojde i na zadání jejich parametrů. Automobilka navíc dodává, že do budoucna bude možné omezit kupříkladu i jízdní dynamiku - snadno tak budete moci zredukovat riziko, pokud se volantu chopí kupříkladu servisní technik nebo někdo z vaší rodiny, o jehož řidičských schopnostech máte své pochybnosti.
Jak jsme již zmínili, Hyundai toto řešení zpočátku nabídne jen v Číně pouze pro velké SUV Santa Fe, a to od prvního čtvrtletí příštího roku. Později se dá očekávat jeho rozšíření do zbytku nabídky i světa.






Korejci vyrukovali s čtečkou otisků prstů, kterou zprvu nabídnou jen v Číně pro model Santa Fe, další by měly následovat
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 4 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 6 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 7 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 9 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva