Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai odhalilo hned celou armádu nových Santa Fe, i s dieselem pro celý svět
22.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco Evropa proti dieselům brojí, Korejci přichází s novou 2,2litrovou jednotku s 202 koňmi, kterou nabídnou domácímu publiku i Američanům.
Nové Hyundai Santa Fe jsme si mohli poprvé ukázat již před pár týdny, když se ven dostala první trojice oficiálních snímků. Ty ale neukazovaly vše, navíc značka nedala do placu prakticky žádné informace. S nápravou přichází nyní, pročež můžeme nejen patřičně rozšířit fotogalerii, ale přiblížit vám i všechny podstatné údaje.
Začneme u rozměrů, které počítají s délkou 4 770 milimetrů, šířkou 1 890 mm, výškou 1 680 mm a rozvorem 2 765 mm. Ve srovnání s předchozí generací tu tedy máme nárůst o 70 mm do délky, o 10 mm do šířky a o 65 mm v případě rozvoru. Logicky tedy došlo také k nárůstu vnitřních proporcí, kdy zavazadelník pobere 625 litrů místo 585.
Je přitom nutné zmínit, že tato data jsou spojena s pětimístným provedením, které dorazí na trh jako první. Kromě toho ovšem Hyundai chystá také sedmimístné Santa Fe XL, stejně jako má dorazit i osmimístné SUV. To ovšem bude spojené se zcela unikátním názvem. Sedmimístná varianta pro změnu poháněna pouze dieselem.
Touto pohonnou jednotkou je míněn 2,2litrový čtyřválec naladěný na 202 koní a 441 Nm točivého momentu, jenž bude přenášen osmistupňová automatická převodovka. Ta je určena také pro benzinové agregáty, a sice pro atmosférickou dva-čtyřku (186 koní) a přeplňovaný dvoulitr (235 koní). Volit pak lze mezi systémy pohonu kol 4x4 a 4x2.
Tato selekce je spojena s korejským trhem, minimálně turbodiesel lze ovšem čekat také v Evropě. Zajímavé přitom je, že Hyundai počítá s jeho nasazením rovněž ve Spojených státech, které byly vůči těmto agregátům spíše odmítavé. V poslední době je ale paradoxně začíná nabízet stále více značek, zatímco v Evropě se od nich naopak výrazně ustupuje.
Na vývoj v této oblasti jsme ještě zvědavi, to ale již příliš s korejskou novinkou nesouvisí. Proto se k novému Hyundai Santa Fe rychle vrátíme, přičemž zmíníme venkovní design. Ten je vůči předchůdci dospělejší, zároveň přitom čerpá nemalou inspiraci od modelu Kona. Vůči němu je ale citelně větší, což platí i o Hyundai Tucson.
V rámci interiéru lze očekávat digitální přístrojový štít, head-up displej či multimédia zahrnující i konektivitu s Apple CarPlay či hlasové ovládání. Chybět nebude plejáda bezpečnostních systémů, mezi něž patří monitoring jízdních pruhů, automatické brzdy nebo chytrý adaptivní tempomat zvládající i zastavení a opětovný rozjezd.
Zmínit již jen lze, že k dispozici bude také elektronicky ovládané víko zavazadelníku, jenž u sedmimístného provedení při obsazení všech tří řad sedadel pobere 130 litrů nákladu. Ceny v Koreji startují u pětimístné varianty na 28,15 milionech wonů (cca 538 300 Kč), přičemž Hyundai mělo obdržet již 14 243 objednávek.
Nové Hyundai Santa Fe se již ukázalo naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva