Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai N: sportovní divize představena, na silnici zanechá otisky již za měsíc
10.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská značka společně se sportovním oddělením odhalila i jeho první vlaštovku. Model i20 WRC si přitom ostrý soutěžní debut odbude v Monte Carlu.
O sportovní korejské divizi se dnes nezmiňujeme poprvé. Na rozdíl od našeho předchozího příspěvku však již víme, že ponese název Hyundai N, přičemž dané písmeno odkazuje na vývojové centrum značky v Namyangu. Tam však vrcholné závodní a sportovní modely vznikat nebudou, taktovku nad nimi totiž přebírá oddělení značky sídlící v německém Alzenau poblíž Frankfurtu. Tedy ta samá divize, se kterou Korejci vstupují do světa WRC.
První ostré představení přitom není daleko, neboť Hyundai i20 WRC bude bojovat o příčky nejvyšší již v lednu na Rallye Monte Carlo. Identifikovat jej přitom budete moci nejen podle modrošedé karoserie, ale především podle generálního sponzora, kterým se stává Shell. Proto se ostatně spodní část vozu ohákla do červeného. Logo N symbolizující novou divizi je pak jasně viditelné na jakémkoliv podkladu.
Bližší specifikace ale již Hyundai tají, což se netýká pouze soutěžního provedení, ale také ostrých modelů určených pro veřejné silnice. U nich je nejasné i datum uvedení, podle vedení však jejich příchod má upevnit pozici automobilky na evropských trzích a zároveň zvýšit podíl ze stávajících 3,5 procent na 5 procent v roce 2020, přičemž kromě nových zákazníků jde Hyundai také o loajalitu těch stávajících.
„O divizi N se více rozhovoříme příští rok. Nosnou myšlenkou je ovšem spojení mezi vývojovým centrem v Namyangu a sportovním oddělením v Alzenau, kde by veškeré nápady inženýrů byly aplikovány na speciální modely,“ zmínil jediné konkrétní informace Michel Nandan, šéf oddělení Hyundai Motorsport.
Na detaily si tedy budeme muset pár měsíců počkat. Na co se ovšem dá vsadit, jsou časté zmínky o Severní smyčce Nürburgringu. Korejská automobilka totiž v září letošního roku otevřela poblíž Zeleného pekla své nové technické oddělení. Že by se tedy Hyundai stalo držitelem nějakého rekordu? No, nic není nemožné.
Hyundai i20 WRC je první vlaštovkou nové divize N. Ta by se v budoucnu měla podílet také na ostrých silničních modelech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před hodinou - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva