Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai N: sportovní divize představena, na silnici zanechá otisky již za měsíc
10.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská značka společně se sportovním oddělením odhalila i jeho první vlaštovku. Model i20 WRC si přitom ostrý soutěžní debut odbude v Monte Carlu.
O sportovní korejské divizi se dnes nezmiňujeme poprvé. Na rozdíl od našeho předchozího příspěvku však již víme, že ponese název Hyundai N, přičemž dané písmeno odkazuje na vývojové centrum značky v Namyangu. Tam však vrcholné závodní a sportovní modely vznikat nebudou, taktovku nad nimi totiž přebírá oddělení značky sídlící v německém Alzenau poblíž Frankfurtu. Tedy ta samá divize, se kterou Korejci vstupují do světa WRC.
První ostré představení přitom není daleko, neboť Hyundai i20 WRC bude bojovat o příčky nejvyšší již v lednu na Rallye Monte Carlo. Identifikovat jej přitom budete moci nejen podle modrošedé karoserie, ale především podle generálního sponzora, kterým se stává Shell. Proto se ostatně spodní část vozu ohákla do červeného. Logo N symbolizující novou divizi je pak jasně viditelné na jakémkoliv podkladu.
Bližší specifikace ale již Hyundai tají, což se netýká pouze soutěžního provedení, ale také ostrých modelů určených pro veřejné silnice. U nich je nejasné i datum uvedení, podle vedení však jejich příchod má upevnit pozici automobilky na evropských trzích a zároveň zvýšit podíl ze stávajících 3,5 procent na 5 procent v roce 2020, přičemž kromě nových zákazníků jde Hyundai také o loajalitu těch stávajících.
„O divizi N se více rozhovoříme příští rok. Nosnou myšlenkou je ovšem spojení mezi vývojovým centrem v Namyangu a sportovním oddělením v Alzenau, kde by veškeré nápady inženýrů byly aplikovány na speciální modely,“ zmínil jediné konkrétní informace Michel Nandan, šéf oddělení Hyundai Motorsport.
Na detaily si tedy budeme muset pár měsíců počkat. Na co se ovšem dá vsadit, jsou časté zmínky o Severní smyčce Nürburgringu. Korejská automobilka totiž v září letošního roku otevřela poblíž Zeleného pekla své nové technické oddělení. Že by se tedy Hyundai stalo držitelem nějakého rekordu? No, nic není nemožné.







Hyundai i20 WRC je první vlaštovkou nové divize N. Ta by se v budoucnu měla podílet také na ostrých silničních modelech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 10 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Číňané ukázali, s čím skutečně chtějí ovládnout Evropu. Toto je jejich nový kombík se spalovacím motorem
26.3.2025Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07