Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec

Ještě více dynamiky než Kia Stinger má nabídnout chystaná novinky luxusní značky automobilky Hyundai, Genesis. Právě ta nyní ladí formu na Ringu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec

30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě více dynamiky než Kia Stinger má nabídnout chystaná novinky luxusní značky automobilky Hyundai, Genesis. Právě ta nyní ladí formu na Ringu.

Navzdory všem předsudkům lze značku Genesis považovat za úspěšný pokus o vstup mainstreamové automobilky do prémiového segmentu. Na rozdíl od DS od Citroënu či Vignale od Fordu se Korejci vydali podobnou cestou jako Toyota s Lexusem a nebalí jen obyčejnou techniku do exkluzivněji vyhlížející karoserie s koženým interiérem. Hyundai má pro Genesis vyhrazené vlastní platformy, motory i vše ostatní potřebné pro výrobu vozu - je jiné fakticky, ne jen na papíře.

Přesto má luxusní divize korejské značky jisté problémy, hlavně kvůli movitějším zákazníkům, kteří nehodlají v jedněch showroomech dýchat vzduch s těmi, jež mají do kapsy poněkud hlouběji. Hyundai tak bude muset kousnout do kyselého jablka a něco s tím udělat už jen proto, že na cestě do sériové výroby je model G70, který bude hlavním pilířem veškerých dalších snah o rozmach. Míří přímo proti BMW řady 3, což je v tomto případě obzvlášť pikantní - jeho vývoj má na starosti člověk, který vedl diviz M u BMW a neodešel zrovna s úsměvem na rtech.

Prototyp produkčního vozu byl aktuálně nachytán při testech na Ringu, kde má Hyundai své vývojové centrum. Vzhled novinky ale halí notná kamufláž, do které není oděn jen exteriér, ale prakticky i každý panel interiéru. To není úplně obvyklé, což jen dokazuje, že Korejci tomuto vozu přisuzují nemalou vážnost. A aby to potvrdili, osadili jej tou nejlepší technikou, jakou nyní mají k dispozici.

Genesis G70 tedy staví na stejných základech, jaké dostala Kia Stinger. Čekat lze tedy platformu s pohonem zadních kol doplněnou kompaktnějšími rozměry a tedy i nižší hmotností. Zástupce Hyundai by tedy měl být ještě rychlejším vozem, vůbec nejrychlejším modelem koncernu Hyundai-Kia. Dostupné informace totiž hovoří o tom, že vrcholné provedení G60 dostane 3,3litrový přeplňovaný šestiválec naladěný na ještě více než 370 koní.

S ohledem na nižší hmotnost bude G70 zvládat akceleraci z klidu na stovku pod 4,9 sekundy. Mimo tento vrcholný derivát pak nabídka bude zahrnovat i čtyřválce, zatím však pouze benzinového rázu. S dieselem se počítá až někdy na přelomu dekády, kdy by Genesis mělo přijít do Evropy. Vše ale závisí na dořešení firemní strategie.

Více bychom si mohli říci nejpozději v závěru roku, kdy by nové Genesis G70 mělo být představeno buď již rovnou naživo během autosalonu v Los Angeles, či jen virtuálně. V takovém případě by výstavní premiéra proběhla až v lednu v Detroitu. Prodej pak odstartuje ještě v prvním pololetí příštího roku, přičemž vůči takovému BMW řady 3 budou ceny dostatečně konkurenceschopné.


Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec - 1 - Hyundai Genesis G70 2018 Ring videoscreen 01Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec - 2 - Hyundai Genesis G70 2018 Ring videoscreen 02Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec - 3 - Hyundai Genesis G70 2018 Ring videoscreen 03Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec - 4 - Hyundai Genesis G70 2018 Ring videoscreen 04Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec - 5 - Hyundai Genesis G70 2018 Ring videoscreen 05Hyundai ladí svého luxusního konkurenta BMW řady 3, bude to nejrychlejší Korejec - 6 - Hyundai Genesis G70 2018 Ring videoscreen 06
Genesis G70 již trénuje na Ringu, s šestiválcem bude rychlejší než spřízněná Kia Stinger GT

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.