Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Kona naživo a detailně: vzhledem už nepřekvapí, technikou ano
13.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové korejské SUV dávalo pod svým neobvykle střiženým hávem tušit jen „městskou” techniku. I s tou dorazí do prodeje, nabídne ale i mnohem víc.
Kde jsme včera přestali, tam můžeme navázat. Hyundai plně odhalilo své nové SUV Kona. To bylo pojmenováno dle pobřežního regionu jednoho z havajských ostrovů, byť ne ve všech zemích ho najdete pod tímto jménem. V Portugalsku se ještě před premiérou muselo přejmenovat, původní název měl poněkud pejorativní nádech. Je otázkou, jak se mu bude říkat u nás, je ale jisté, že českou přezdívku dostane a úplně obdivná být nemusí.
Také není pochyb o tom, že se s ní budeme na českých silnicích potkávat docela často. Zvyknout si tak budeme muset na její kontroverzní vzhled, který ale naživo ani na oficiálních fotkách působí lépe, než jak tomu bylo na špionážních snímcích. Řeč je přitom hlavně o plastových nástavcích, které vpředu i vzadu hostí světlomety. Rozhodovat v konečném důsledku ale bude až to, jak bude Kona právě vaší optikou vypadat naživo.
Než se s ním budete moci osobně setkat, můžeme vám přiblížit jeho klíčové parametry. Jde o docela malý vůz, je 4 165 mm dlouhý, 1 800 mm široký a 1 550 mm vysoký. Rozvor narostl na 2 600 mm. Pod kapotou pro nás Hyundai nachystalo překvapení. Na vrchol nabídky se postaví Kona osazená přeplňovanou jedna-šestkou se 177 koňmi a 265 Nm točivého momentu. Tento motor jsme u nového SUV nečekali, o to více jej ale vítáme. V kombinaci se sedmistupňovým automatem umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 7,7 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km/h.
Toto hnací ústrojí by mělo být k dispozici na všech trzích, kde bude korejská novinka nabízena. Ryze pro Evropu (jak jinak...) je pak určen přeplňovaný litrový tříválec, který produkuje 120 koní a 172 Nm v pásmu 1 500 až 4 000 otáček. Standardem je šestistupňový manuál, s nímž vůz zvládne pokořit stovku za 12 sekund a rozjet se na maximálních 181 km/h.
Na Starý kontinent dále dorazí i 1,6litrový turbodiesel, Spojené státy se pro změny mohou těšit na příchod atmosférického dvoulitru. Ten bude produkovat 149 koní a 179 Nm. S tím Kona zrychlí na 100 km/h za 10 s a rozjede se na 194 km/h. Evropský diesel bude výkony kopírovat nabídku modelu i30, dorazí tedy ve verzích se 110 a 136 koňmi.
Podvozek je konvenční, vpředu sází na vzpěry McPherson, vzadu v závislosti na druhu pohonu střídá torzní příčku a nezávislé zavěšení. První varianta je určena pro auta s pohonem předních kol, druhá pro systém 4x4. Není jisté, jaký vliv to bude mít na objem zavazadelníku.
Tím se dostáváme do kabiny, kde budou zákazníci moci volit mezi látkovým či koženým čalouněním. V závislosti na úrovni výbavy je pak možné počítat s pěti-, sedmi- nebo osmipalcovým displejem, přičemž multimediální systém umožňuje spárování s Apple CarPlay a Android Auto. Nechybí ani zpětná kamera či streamování internetového rádia.
Jako první vůz v segmentu je Hyundai Kona vybaveno bezdrátovým dobíjením mobilů, z dalších prvků lze zmínit head-up displej, který promítání data na výsuvný plastový štítek. Očekávat na něm lze data o rychlosti, instrukce navigace, zprávy systému monitorujícího jízdní pruhy či audio systému. V rámci bezpečnosti vůz dostane celou řadu elektronických asistenčních prvků, s nimiž nebude problémem zisk pěti hvězd od Euro NCAP.
Vznikne i speciální verze Iron Man. Ta odkazuje na svět komiksů, do prodeje ale nejspíše nezamíří. Po celý rok bude vystavena v novém studiu v Kojangu. Od standardu se odlišuje rozšířením o 40 milimetrů, 19palcovými litými koly s off-roadovými gumami, šedou kapotou a zlatými a červenými doplňky karoserie.
Prodej na domácím trhu odstartuje již tento měsíc. Do Evropy se nové SUV dostane ještě letos, Amerika si ovšem musí počkat až na počátek příštího roku. Na všech trzích se bude doplňovat se sesterskou Kiou Stonic, kterou si nejspíše představíme v následujících týdnech.
Hyundai Kona se ukázalo na oficiální fotogalerii...
...i naživo, v Koreji jde totiž do prodeje ještě tento měsíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 4 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 7 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis