Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq nafoceno do detailu, srovnejte si ho s Priusem
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hybrid dostal do vínku 105 + 43,5 koně, jejichž přenos má na starosti dvouspojkový automat. Energii skladují lithium-polymerové baterie.
O hybridním korejském sedanu jsme se ve větší míře rozepsali minulý týden, kdy Hyundai poslalo do světa první oficiální informace. Nyní tu máme rozšíření tiskové zprávy, stejně jako celou řadu nových snímků. Na nich jsou přitom patrné hlavně detaily jako třeba karbonové loukotě litých kol nebo indukční dobíjení mobilních telefonů. Mimo to můžeme model Ioniq porovnat s konkurenční Toyotou Prius, která minimálně po stránce designové působí jako vůz z jiného světa. Bude ale pochopitelně záležet na vkusu každého zákazníka, pro který hybrid z této dvojice se rozhodne.
Hyundai Ioniq je zastáncem konzervativnější vlny, přičemž do vínku dostalo unikátní platformu. Ta z 53 procent spoléhá na vysokopevnostní ocel, mimo to se však chlubí také hliníkovou kapotou a zádí. Vůči konvenčním komponentům tak hmotnost poklesla o 12,6 kilogramů, další redukci pak mají na starosti části podvozku z hliníkových slitin. Ten přitom vzadu používá víceprvkovou nápravu, která má napomoci lepší ovladatelnosti. V tomto směru jí pak pomocnou ruku podává snížené těžiště.
Jak jsme si řekli již minule, v motorovém prostoru najdeme 1,6litrový benzinový čtyřválec o výkonu 105 koní, jehož nedílnou součástí je rovněž elektromotor naladěný na 43,5 koně. Přenos na přední kola dostala na starosti šestistupňová dvouspojková převodovka, která dle tiskových materiálů disponuje účinností 95,7 procenta. Samotná spalovací jednotka se pro změnu pyšní 40procentní tepelnou účinností, která je stejná jako u zmiňované Toyoty Prius.
Na rozdíl od japonského hybridu se ten korejský nepyšní komplexním dvoumotorovým ústrojím, ale jak již bylo naznačeno, elektromotor je součástí celého ústrojí. Elektrická energie získaná při rekuperaci nebo od motoru je pak skladována v lithium-polymerových bateriích, jenž se pyšní vyšší bezpečností než lithium-iontové. Doba dobíjení ovšem zmíněna nebyla, po stránce spotřeby lze počítat s průměrem 4,5 l/100 km vypočítaným na základě korejského cyklu.
Na evropském kontinentu nejspíše bude Ioniq dle norem jezdit zřejmě jen za nějaké tři litry na sto kilometrů, na potvrzení této domněnky však bude třeba vyčkat na ženevský debut. Po něm pro změnu bude následovat ještě ten americký v New Yorku, do prodeje pak korejský hybrid zamíří ve druhé půli roku. Díky zmiňovanému méně složitému ústrojí přitom vyjde na mnohem nižší částku než japonská konkurence.





Hyundai Ioniq se ukázalo na dalších špionážních snímcích...
...mimo to ovšem můžeme posloužit i oficiálními fotkami odhalujícími interiér
Korejský hybrid můžeme taktéž porovnat s konkurenční Toyotou Prius...
...k dispozici jsou pak i nová data týkající se techniky
Zdroj: Auto View
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 14 minutamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před hodinouMohutný úpadek nizozemského automobilového parku předem ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom