Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq nafoceno do detailu, srovnejte si ho s Priusem
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hybrid dostal do vínku 105 + 43,5 koně, jejichž přenos má na starosti dvouspojkový automat. Energii skladují lithium-polymerové baterie.
O hybridním korejském sedanu jsme se ve větší míře rozepsali minulý týden, kdy Hyundai poslalo do světa první oficiální informace. Nyní tu máme rozšíření tiskové zprávy, stejně jako celou řadu nových snímků. Na nich jsou přitom patrné hlavně detaily jako třeba karbonové loukotě litých kol nebo indukční dobíjení mobilních telefonů. Mimo to můžeme model Ioniq porovnat s konkurenční Toyotou Prius, která minimálně po stránce designové působí jako vůz z jiného světa. Bude ale pochopitelně záležet na vkusu každého zákazníka, pro který hybrid z této dvojice se rozhodne.
Hyundai Ioniq je zastáncem konzervativnější vlny, přičemž do vínku dostalo unikátní platformu. Ta z 53 procent spoléhá na vysokopevnostní ocel, mimo to se však chlubí také hliníkovou kapotou a zádí. Vůči konvenčním komponentům tak hmotnost poklesla o 12,6 kilogramů, další redukci pak mají na starosti části podvozku z hliníkových slitin. Ten přitom vzadu používá víceprvkovou nápravu, která má napomoci lepší ovladatelnosti. V tomto směru jí pak pomocnou ruku podává snížené těžiště.
Jak jsme si řekli již minule, v motorovém prostoru najdeme 1,6litrový benzinový čtyřválec o výkonu 105 koní, jehož nedílnou součástí je rovněž elektromotor naladěný na 43,5 koně. Přenos na přední kola dostala na starosti šestistupňová dvouspojková převodovka, která dle tiskových materiálů disponuje účinností 95,7 procenta. Samotná spalovací jednotka se pro změnu pyšní 40procentní tepelnou účinností, která je stejná jako u zmiňované Toyoty Prius.
Na rozdíl od japonského hybridu se ten korejský nepyšní komplexním dvoumotorovým ústrojím, ale jak již bylo naznačeno, elektromotor je součástí celého ústrojí. Elektrická energie získaná při rekuperaci nebo od motoru je pak skladována v lithium-polymerových bateriích, jenž se pyšní vyšší bezpečností než lithium-iontové. Doba dobíjení ovšem zmíněna nebyla, po stránce spotřeby lze počítat s průměrem 4,5 l/100 km vypočítaným na základě korejského cyklu.
Na evropském kontinentu nejspíše bude Ioniq dle norem jezdit zřejmě jen za nějaké tři litry na sto kilometrů, na potvrzení této domněnky však bude třeba vyčkat na ženevský debut. Po něm pro změnu bude následovat ještě ten americký v New Yorku, do prodeje pak korejský hybrid zamíří ve druhé půli roku. Díky zmiňovanému méně složitému ústrojí přitom vyjde na mnohem nižší částku než japonská konkurence.
Hyundai Ioniq se ukázalo na dalších špionážních snímcích...
...mimo to ovšem můžeme posloužit i oficiálními fotkami odhalujícími interiér
Korejský hybrid můžeme taktéž porovnat s konkurenční Toyotou Prius...
...k dispozici jsou pak i nová data týkající se techniky
Zdroj: Auto View
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva