Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq nafoceno do detailu, srovnejte si ho s Priusem
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hybrid dostal do vínku 105 + 43,5 koně, jejichž přenos má na starosti dvouspojkový automat. Energii skladují lithium-polymerové baterie.
O hybridním korejském sedanu jsme se ve větší míře rozepsali minulý týden, kdy Hyundai poslalo do světa první oficiální informace. Nyní tu máme rozšíření tiskové zprávy, stejně jako celou řadu nových snímků. Na nich jsou přitom patrné hlavně detaily jako třeba karbonové loukotě litých kol nebo indukční dobíjení mobilních telefonů. Mimo to můžeme model Ioniq porovnat s konkurenční Toyotou Prius, která minimálně po stránce designové působí jako vůz z jiného světa. Bude ale pochopitelně záležet na vkusu každého zákazníka, pro který hybrid z této dvojice se rozhodne.
Hyundai Ioniq je zastáncem konzervativnější vlny, přičemž do vínku dostalo unikátní platformu. Ta z 53 procent spoléhá na vysokopevnostní ocel, mimo to se však chlubí také hliníkovou kapotou a zádí. Vůči konvenčním komponentům tak hmotnost poklesla o 12,6 kilogramů, další redukci pak mají na starosti části podvozku z hliníkových slitin. Ten přitom vzadu používá víceprvkovou nápravu, která má napomoci lepší ovladatelnosti. V tomto směru jí pak pomocnou ruku podává snížené těžiště.
Jak jsme si řekli již minule, v motorovém prostoru najdeme 1,6litrový benzinový čtyřválec o výkonu 105 koní, jehož nedílnou součástí je rovněž elektromotor naladěný na 43,5 koně. Přenos na přední kola dostala na starosti šestistupňová dvouspojková převodovka, která dle tiskových materiálů disponuje účinností 95,7 procenta. Samotná spalovací jednotka se pro změnu pyšní 40procentní tepelnou účinností, která je stejná jako u zmiňované Toyoty Prius.
Na rozdíl od japonského hybridu se ten korejský nepyšní komplexním dvoumotorovým ústrojím, ale jak již bylo naznačeno, elektromotor je součástí celého ústrojí. Elektrická energie získaná při rekuperaci nebo od motoru je pak skladována v lithium-polymerových bateriích, jenž se pyšní vyšší bezpečností než lithium-iontové. Doba dobíjení ovšem zmíněna nebyla, po stránce spotřeby lze počítat s průměrem 4,5 l/100 km vypočítaným na základě korejského cyklu.
Na evropském kontinentu nejspíše bude Ioniq dle norem jezdit zřejmě jen za nějaké tři litry na sto kilometrů, na potvrzení této domněnky však bude třeba vyčkat na ženevský debut. Po něm pro změnu bude následovat ještě ten americký v New Yorku, do prodeje pak korejský hybrid zamíří ve druhé půli roku. Díky zmiňovanému méně složitému ústrojí přitom vyjde na mnohem nižší částku než japonská konkurence.
Hyundai Ioniq se ukázalo na dalších špionážních snímcích...
...mimo to ovšem můžeme posloužit i oficiálními fotkami odhalujícími interiér
Korejský hybrid můžeme taktéž porovnat s konkurenční Toyotou Prius...
...k dispozici jsou pak i nová data týkající se techniky
Zdroj: Auto View
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch