Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq na nových fotkách, odhalil i zbylé detaily
14.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hybrid pobere se složenými sedadly až 750 litrů. Ve standardu počítá se sedmi airbagy, autonomními brzdami či digitálním přístrojovým štítem.
Hyundai Ioniq bychom již pomalu mohli překřtít na korejský falešný pětník. Jakkoliv se totiž zdálo, že automobilka již hybridní verzi plně představila, stále se objevují nové fotky a informace. Nejinak je tomu dnes, kdy tu máme snímky odhalující podrobněji nejen karoserii, ale také interiér a dokonce zavazadlový prostor. Ten má po složení zadních sedadel pobrat 750 litrů, přičemž přístup k němu je velmi snadný díky zadnímu víku. Je tedy evidentní, že Ioniq je liftbackem, nikoliv sedanem.
V rámci aerodynamiky můžeme zmínit koeficient odporu vzduchu Cd 0,24, díky kterému Korejec překonává i vozy jako Tesla Model S či BMW i8. Podstatnější pro něj však je pokoření Toyoty Prius, která bude pro Ioniq hlavním konkurentem. Oba modely se přitom vyznačují benzinovou jednotkou se 40procentní tepelnou účinností, nicméně ten japonský dostal do vínku 1,8litrový objem a korejský 1,6litrový.
Mimo to se liší koncepce, neboť u Priusu je elektromotor separován, zatímco Hyundai sáhlo po unikátní „jednomotorové“ konfiguraci. Jeho pohonné ústrojí navíc produkuje 105 koní a 147 Nm v kombinaci s 43,5 koňmi a 256 Nm, zatímco Toyota kontruje 98 koňmi a 142 Nm, respektive 72 koňmi produkovanými elektromotorem. Dále počítá s 3,2litrovou průměrnou spotřebou dle evropských norem.
Ioniq se prozatím pochlubil jen hodnotami spojenými s korejským trhem, kde byl průměr vypočítán na 4,5 l/100 km. Jelikož ovšem sesterský crossover Kia Niro počítá se stejným ústrojím v Evropě s emisemi CO2 pod 99 gramů na kilometr, což lze přepočítat na 3,8 litru, je logické, že normovaná žíznivost Hyundai s mnohem menší čelní plochou a lepší aerodynamikou bude stejná či nižší než u Priusu.
Tato fakta jsou ale víceméně již delší dobu známa, přistoupit můžeme k ryzím novinkám, jenž se týkají hlavně interiéru. Ten počítá se sedmipalcovým digitálním přístrojovým štítem s rozlišením 1 280 x 720 pixelů, kompatibilitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto nebo standardně dodávanou bezdrátovou dobíjecí stanicí pro mobilní telefony.
Po stránce bezpečnostní lze počítat se sedmi airbagy, autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů nebo detekcí vozů ve slepém úhlu. Všechny tyto prvky jsou přitom součástí standardní výbavy, stejně jako volič jízdních režimů Eco a Sport. Zákazníci pak budou moci vybírat mezi devíti barvami karoserie, se kterými budou spárována 15palcová litá kola.
Do prodeje zamíří Ioniq na evropských trzích v prvním pololetí letošního roku, nejprve jej ovšem čeká debut na autosalonu v Ženevě. Zde by se přitom měl ukázat i plug-in hybrid a elektromobil, které do vínku dostanou standardně již 17palcová litá kola. V jejich případě však zatím není jasné, kdy je budeme moci v showroomech Hyundai hledat.

















Pozvolné odhalování Hyundai Ioniq možná již začíná trochu nudit, samotný vůz je však zajímavou a možná i lákavější alternativou k Toyotě Prius
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Pokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
před hodinouJedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před 2 hodinamiAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
před 4 hodinamiZavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před 5 hodinamiMaserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 14:42 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.17. 11:17 - rhinos
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 08:47 - stst2
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom