Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq Electric je venku, dojezdem 170 km na nabití neuchvátí
22.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Představení elektrické verze Ioniqu není nic překvapivého. 170 km na jedno nabití by nemuselo být daleko od pravdy, baterie má 28 kWh.
Hyundai Ioniq se jako hybrid představilo světu už před pár týdny a už tehdy jsme věděli, že kromě hybridní a plug-in-hybridní verze bude na světě i elektromobil, který se bude spoléhat čistě na elektrickou energii v akumulátorech. Dnes se můžeme podívat na jeho první fotku a také známe první detaily o voze.
Obrázek toho moc neřekne, je jen jeden a vůz vidíme pouze zepředu. Oproti hybridním verzím ale po vzhledové stránce asi moc odlišný nebude, čekejme změny spíš v detailech. A možná bude zaslepená přední maska, nebo aspoň její část, aby mělo auto trochu menší odpor vzduchu. Klasický chladič za ní totiž pochopitelně nebude.
Poháněná ovšem budou s největší pravděpodobností přední kola, stejně jako u hybridních verzí Ioniqu. Elektromotor má mít 120 koní a má rozpohybovat Ioniq na maximálku 150 km/h, jistě elektronicky omezenou. Pokud zrovna nebudete honit rekordy, dojezd na jedno nabití má být 170 km dle korejských norem.
Baterie pojme 28 kWh elektřiny, což je ekvivalent asi 11 litrů benzínu a na to se dá 170 km ujet; s jakými čísly přijde cyklus NEDC, se nechme překvapit. Baterie bude umístěna pod zadními sedačkami jako nádrž konvenčního auta. Bude také vyrobena u LG Chem a bude využívat lithium-polymerovou technologii, stejně jako u hybridních Ioniqů. Jak dlouho má trvat jedno nabití, netušíme.
Známe také některé korejské ceny - Ioniq Electric tam má v základní výbavě stát v přepočtu cca 794 tisíc korun a v nejvyšší výbavové verzi asi 853 tisíc korun. Už základ dostane LEDková světla i dopředu, chromované kliky, 16" kola a rádio se šesti reproduktory. Jak to bude vypadat v Evropě, se snad dozvíme v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Prvni fotka Ioniqu Electric nic překvapivého neukazuje
Starší fotky hybridního Ioniqu ukážou více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis