Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i40: evropská Sonata v plné parádě
17.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nemuseli jsme ani čekat na ženevský autosalon. Hyundai před malou chvíli plně odhalil novou i40 a seznámil nás s prvními detaily. Co novinka nabídne?
Tip: Přečtěte si náš test Hyundai i40 CW 1,7 CRDi.
Příběh odhalování Hyundai i40 se naším magazínem táhne jak červená nit už pěkných pár měsíců. Již v prosinci totiž automobilka odhalila první skici své novinky a začátkem února nám ukázala i skutečnou podobu interiéru. Dnes jsme se dočkali i fotografií celého vozu a také prvních technických detailů.
Jak jsme již avizovali dříve, i40 se v Ženevě odhali coby kombík. Automobilka se tak rozhodla ne snad proto, že by pro ni kombi bylo takové terno, ale spíše proto, že právě praktičtější verze je tou pravou novinkou vyhrazenou Evropanům. Sedan, jenž se na trhu objeví později během letošního roku, bude zřejmě totožný se Sonatou, která se dnes prodává v Americe nebo v Asii.
Automobilka o i40 říká, že jde o první model značky, který byl kompletně vyvinut v Evropě a ušit na míru zdejším potřebám. Nejde přitom jen specifickou karoserii, ale i motory nebo výbavu. Přesto vzhled vozu zůstává velmi blízký tomu, který již známe ze současné Sonaty a i ztvárnění zádě se drží jejího „fluidního designu”. Linie střechy i samotných koncových partií je tak poměrně a snaží se nedávat příliš najevo, že jde o kombi. Ostatně vůz rozhodně nebude žádným stěhovákem, „lifestylové kombi” je to, jak se podobným výtvorům říká.
Interiér jsme již mohli vidět dříve, a tak jen zopakujme, že komplikované tvary vnitřku navazují na provedení zevnějšku a rozhodně je nelze nazvat všedními. Všemu pak dominuje velký displej palubního systému ve vrchní části sředové konzole obklopený dvojicí svérazných výdechů ventilace a řadou ovládacích tlačítek.
Velkou předností vozu má být vnitřní prostor, který ma nabídnout nejvíce místa pro nohy, hlavu i ramena. Také zavazadlový prostor má hýřit místem a nabídne 533 litrů v základu a 1 790 litrů po sklopení zadních sedadel.
Podle sdělení Hyundai pŕijde i40 na trh s mimořádně bohatou základní výbavou, která bude čítat Bluetooth rozhraní, parkovací asistent, kontrolu opuštění jízdního pruhu nebo bi-xenonová světla s LED pro denní svícení. Krom toho přinese vůz do tohoto segmentu tři úplné výbavové novinky: vyhřívaná a ventilovaná sedadla pro cestující vpředu i vzadu, vyhřívaný volant a aktivní systém odmlžování čelního skla, který sám najde a odstraní zamlžená místa. Nu, jsme zvědavi, jak to všechno bude fungovat a zda se tyto prvky dostanou do základu i na našem trhu, kde zákazníci obvykle touží po co nejnižší ceně...
Pod kapotou i40 najdeme prý řadu benzinových i naftových motorů, konkrétně ale automobilka zmiňuje jen turbodiesel 1,7 s výkonem 85 nebo 100 kW (115 a 136 koní), přičemž slabší verze se bude chlubit i kombinovanou spotřebou nafty ve výši 4,3 litru na 100 km. Předpokládáme však, že tento motor v nabídce doplní přinejmenším nejnovější benzinové 1,6 a 2,0 s přímým vstřikováním a výkonem až 103 resp. 125 kW (140 a 170 koní), jež známe z nového Velosteru.
Další detaily se dozvíme v Ženevě, kde se i40 představí právě vedle evropské verze hatchbacko-kupé Veloster. Do prodejů by se novinka měla dostat během letošního léta.
Hyundai i40 už nás v Ženevě překvapí máločím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva