Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N s 380 koňmi existuje, Korejci vám ho ale zatím nechtějí prodat
1.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf sportovní divize Hyundai uvedl, že automobilka disponuje prototypem s technikou odpovídající konceptu RN30. Sériová výroba ale začne jinde.
Koncepční Hyundai RN30 můžeme i s ohledem na slabou účast považovat za jednu z hvězd letošní Paříže. Při pohledu na jeho nadmíru pojetí karoserii se ovšem zdálo jasné, že Korejci se odvázali pouze kvůli autosalonu a s realitou jejich kreace nemá pranic společného. A logicky jsme tak předpokládali, že ani motorový prostor, kde má u konceptu odvádět práci 380 koní a 451 Nm točivého momentu, nemá s tím, co je Hyundai reálně schopno vyrobit, nic společného. Jenže realita je jiná.
O konceptu se rozpovídal šéf sportovní divize značky, dřívější vysoká šajba v BMW Albert Biermann. Ten v Paříži přítomné novináře vyvedl z omylu, když řekl: „Máme testovací auta přesně s tímto výkonem, pohonem všech kol, elektronickým samosvorem a všemi těmito věcmi... V Namyangu (testovací centrum Hyundai v Koreji - pozn. red.) máme vozy testující tuto techniku.”
To zní, jako by se u Hyundai zbláznili a pozítří chtěli konkurovat docela jiným značkám než dnes, s podobným posunem to ale není zase tak žhavé. „V tuto chvíli jsou to jen pokročilé prototypy a nemají blízko k sériové podobě,” uvedl dále Biermann. Automobilka tedy pracuje i vozy technicky korespondujícími s technikou konceptu RN30, nikoli však s cílem uvést právě takový model do výroby, spíše se i jeho prostřednictvím dopracovat ke správnému řešení něčeho skromnějšího.
Také o charakteru sériové verze ale Biermann promluvil. Hyundai prý chystá hned dvě provedení - jedno základní a jedno ostřejší. „Jejich charakter bude odlišný. V prvním případě jsme se o trochu více zaměřili na každodenní použitelnost, i když i tak lze s vozem vyrazit na okruh - pokud na to budete opravdu šlapat. V případě druhého pak byl každodenní provoz upozaděn - a očekávat u něj můžete i vyšší výkony.”
O kolika koních ovšem Biermann hovoří, to prozatím není jisté. Dle dosavadních spekulací by ale základ měl být naladěn na přibližně 230 koní. Tedy vyšší výkon než u Volkswagenu Golf GTI. Ve srovnání s konceptem se přitom tento model bude designově držet více při zemi, navíc sáhne jen po pohonu přední nápravy a očekávat u něj nemůžeme ani samosvorný diferenciál.
„Teprve začínáme a míra výkonu, jakou nabízíme, nevyžaduje pohon všech kol,“ dodává k celé záležitosti Biermann. Modely s pohonem 4x4 jsou zatím jen ve fázi úvah. Důvodem k otálení s nimi je fakt, že Hyundai prozatím ještě nemá vybudovanou dostatečně početnou základnu sportovních fanoušků. „Pokud bychom tedy rázem přišli s vrcholnou úrovní, je otázkou, kolik lidí by si vůbec Hyundai za takovou cenu koupilo.“ Příští rok tedy máme čekat pouze základ, který se od základní i30 bude lišit jen nepatrně, byť jej prý na první pohled rozpoznáme.
Po stránce mechanické pak u první vlaštovky divize N máme kromě zmiňovaného dvoulitru očekávat i manuální převodovku, posléze ovšem dorazí i osmistupňový dvouspojkový automat. Kdy se ovšem ukáže ona výkonnější a extrémnější varianta, to je prozatím ve hvězdách. Stejně jako můžeme zatím jen spekulovat, kdy do hry zapojí i všechna čtyři hnaná kola.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.








Koncepční Hyundai RN30 má i svůj reálný a plně funkční prototyp. Zatím však není jisté, co z něj si vezme do série výkonnější provedení Hyundai i30 N
Zdroje: Auto Express, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 3 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Aspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový spalovací motor
19.3.2025Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
19.3.2025Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
19.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 12:06 - Truck Daškam
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB