Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N: ostrý Korejec dorazí ve dvou verzích, bude levnější než konkurenti
31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka dostane přeplňovaný dvoulitr naladěný na více než 260 koní. S ním bude spojen agresivnější bodykit či hlučnější výfuk.
Jak jsme se dozvěděli v minulém týdnu, Hyundai opětovně nechybělo na víkendovém závodě 24 hodin Nürburgringu. Ten výrazným způsobem ovlivnila bouře se silným krupobitím, která přispěla celé řadě havárií. Závod tak musel být přerušen a dokončen se zpožděním, o napětí přesto nebyla nouze až do úplného závěru - o vítězi totiž rozhodlo až úplně poslední kolo.
Závod nakonec vyhrál Mercedes-AMG GT3, který dokonce opanoval další tří příčky v pořadí. My se ovšem dnes budeme bavit zejména o korejské automobilce, která do klání přihlásila tři vozy. Nejlepšího umístění přitom dosáhl Veloster 1,6 Turbo, který celkově skončil na 65. místě, ovšem ve své kategorii SP 2T získal zlaté vavříny. Záda mu pak z páté příčky v dané kategorii a celkového 97. místa v pořadí krylo Hyundai i30 1,6 T.
Mezi tyto dva vozy se vklínil prototyp i30 2,0 T (celkové 90. místo, čtvrté v kategorii SP 3T), ze kterého vzejde vůbec první silniční sportovní model divize N. Dle šéfa oddělení Alberta Biermanna bychom se přitom měli dočkat hned dvou verzí daného modelu, a sice standardního provedení a verze s paketem Performance Pack. V obou případech najdeme pod kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jeho výkony však zatím neznáme.
Biermann ovšem uvedl, že zpočátku bude k dispozici pouze šestistupňový manuál, nicméně zhruba rok po premiéře (ta se uskuteční v závěru roku 2017, tedy nejspíše na autosalonu ve Frankfurtu) by měl dorazit také „sportovní automat“. Mimo to pak ostřejší model počítá s agresivněji laděným bodykitem a „emotivnějším zvukem výfuku, který vaše sousedy potěší“.
Dále lze zmínit přepracované řízení či tužší zavěšení motoru a převodovky, jež by mělo snést větší zátěž v zatáčkách. Kromě toho se Hyundai i30 N pochlubí také elektronickým diferenciálem, nicméně prozatím není jisté, zda půjde o součást standardní či příplatkové výbavy - nebo zda danou technologií bude vybavena pouze ona verze Performance Pack.
Dané označení mimochodem není definitivní, stejně jako prozatím neexistují přesné informace o cenách. Biermann v tomto ohledu pouze uvedl, že budou „podstatně vyšší než u základních modelů, nicméně stále půjde o dostupnější vozy než u konkurence“. Ani v případě rivalů ale šéf sportovní divize nebyl příliš konkrétní, pouze uvedl, že i30 N si své místo na trhu najde.
Hyundai prý při vývoji mělo nastavené laťky jak vozy s nižším, tak i vyšším výkonem, stejně jako stály inspirací modely zaměřené více na praktičnost či na okruhové využití. Chystaná novinka by se pak měla trefit přesně mezi všechny tyto světy, přičemž do budoucna možná bude k mání jako čtyřkolka i hybrid. Vše ale záleží na požadavcích zákazníků.
Biermann dále dodal, že sportovních derivátů se dočká rovněž luxusní značka Genesis, v jejím případě však nedostanou označení N. To je určeno pouze pro modely Hyundai, jejichž dvoulitrový motor prý nabídne o poznání více než 260 koní, což byla hodnota ukázaná na posledním videu z testovací stolice.
Vývojový prototyp Hyundai i30 N skončil po 24 hodinách na Ringu na celkovém 90. místě...
...jako sériový model se pak ukáže v závěru příštího roku ve dvou verzích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před hodinou - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva