Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i30 N: korejský Golf R prý míří na IAA, s 300 koňmi a 4x4
7.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostré provedení dostane do vínku přeplňovaný dvoulitr. Zatím však není známo, zda má dorazit jen jako koncept či rovnou jako sériová verze.
Hyundai není automobilkou, u které byste momentálně mohli ukojit své sportovní choutky. Je to přitom vskutku paradoxní, pokud si uvědomíme, že jedním z prvních vozů značky, který se v českých luzích a hájích prosadil, bylo Coupe. Tehdy sice šlo o první generaci, která do vínku dostala podivně stylizovanou karoserii, pohon předních kol a maximálně 140 koní, nicméně třetí inkarnace již dorazila s pohledným designem a výkonem 300 koní, který navíc směřoval na zadní nápravu.
Loni však evropská divize učinila poněkud překvapivý krok a Coupe stáhla ze Starého kontinentu. České zastoupení pak šlo ještě dále a přestalo nabízet i Veloster včetně verze Turbo, díky čemuž nám tu zbyly pouze hatchbacky, kombíky, crossovery a SUV. Na sportování přitom může pomýšlet maximálně Hyundai i30 Turbo, jeho 186 koní však v porovnání s konkurencí nezní jako příliš působivá hodnota. Náprava celé této situace se nicméně rýsuje.
Jak asi tušíte, půjde o první vlaštovku divize N. Kupodivu se přitom nebude jednat o ostrou verzi Hyundai i20, jak bylo původně zvažováno, ale o větší model i30. Ten byl již nachytán špionážními fotografy v okolí Severní smyčky Nürburgringu, tedy de facto poblíž sídla sportovního oddělení korejské automobilky. Nové informace pak naznačují, že jeho debut máme očekávat již za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu.
Momentálně se zdá, že bude oč stát, neboť zatímco výše zmiňované Turbo dostalo do vínku 1,6litrový přeplňovaný motor, verze N bude profitovat z dvoulitru. Za pomoci turbodmychadla výkon vyšplhá na 300 koní, točivý moment 400 Nm by pak měl být k dispozici již při velmi nízkých otáčkách. Tento výkon navíc zamíří na všechna čtyři kola, jistotou tak je působivá jízdní dynamika.
Tím však dobré zprávy kupodivu nekončí. Podle našich australských kolegů by totiž chystané provedení mělo především otestovat reakce zákazníků na klíčových trzích v podobě Francie, Německa a Velké Británie. Pokud přitom odezva bude více než pozitivní, pak se máme těšit na novou generaci, do které automobilka již zainvestuje nemalé finance.
Pokud vám ovšem začíná mířit tep do nadmořských výšin, máme tu jedno menší zchlazení. Třetí generace Hyundai i30 totiž dorazí až v roce 2017, přičemž sportovní provedení N by rozhodně nemělo být součástí první vlny. Na druhou stranu však bude profitovat ze zcela nové odlehčené platformy, díky níž nabídne ještě lepší výkony.
Uvidíme tedy v hesenské metropoli, jak se vše vyvrbí. Abychom vás totiž v těchto horkých dnech ochladili ještě více, pak musíme dodat, že dosud nebylo oficiálně potvrzeno, že by se ve Frankfurtu mělo ukázat produkční provedení. Jít tak klidně může jít jen o koncept, který se sériové výroby nemusí hned tak dočkat, pokud vůbec...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Ostré Hyundai i30 N se má ukázat již ve Frankfurtu. Zatím však není jisté, zda půjde jen o koncept či rovnou o sériové provedení
Zdroj: Go Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 2 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 5 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva