Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 N: ostrá verze nabídne 250 koní a vzhled připomínající závoďák
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze i20 dostane do útrob nabroušenou jedna-šestku, lepší brzdy i přepracovaný podvozek.
Korejská automobilka se na autosalonu v Paříži zabývala hlavně představením nové generace Hyundai i20. Ovšem pouze pětidveřového modelu, ten třídveřový navzdory původnímu avízu do města nad Seinou nakonec nedorazil. Očekávat jej tak zřejmě můžeme až v březnu příštího roku v Ženevě, dost možná však značka vizuálně dynamičtější verzi představí zcela samostatně, aby tak novince přihrála o pár minut více slávy. Tím nám ovšem expanze „í-Dvacítky“ nekončí.
Jurgen Grimm, šéf oddělení zabývajícího se vývojem pohonných jednotek, totiž v Paříži naznačil, že deset měsíců po založení sportovní divize N je čas na její první ovoce. Tím by se měla stát právě ostrá verze hatchbacku i20, ačkoliv zatím není jisté, zda půjde o pětidvířko, třídvířko nebo obě karosářské varianty. Počítat ovšem máme s tím, že dané provedení dostane pod kapotu přeplňovaný 1,6litrový motor, který již používá Hyundai Veloster Turbo nebo Kia Pro_cee’d GT.
Ve srovnání s těmito dvěma modely ovšem korejská novinka nabídne o poznání vyšší výkon, podle Grimma dokonce až 184 kW/250 koní. Souběžně s tím pak máme očekávat příchod větších kol a brzd, nízkoprofilových pneumatik, sportovního podvozku, poladěného řízení či agresivního bodykitu, který by měl připomínat rallyový speciál - tím bude právě Hyundai i20.
Závodní exemplář korejské automobilky by přitom do šampionátu WRC měl zasáhnout již v příštím roce, příchod silničního provedení je ovšem prozatím ve hvězdách. Dá se ovšem předpokládat, že pokud bude založeno na třídvířku, dříve než ve Frankfurtu 2015 jej neuvidíme. Samotný prodej by tedy mohl odstartovat až někdy na počátku následujícího roku.
Jen jedním modelem ale snaha Korejců o vstup do segmentu hot hatchů neskončí, podle Grimma bychom měli očekávat také příchod přiostřené Kie Rio. Daný vůz totiž bude s Hyundai i20 sdílet základní mechanické DNA, pročež je možné naprosto všechno. S touto expanzí by navíc obě značky mohly oslovit více zákazníků, což by pro změnu srazilo cenu.
Uvidíme tedy, kdy nám vybroušené novinky značek dorazí a zda skutečně pod kapotou nabídnou zmiňovaných 250 koní. Otázkou je pak především cena. Jelikož ovšem Veloster Turbo i Pro_cee’d GT stojí lehce přes půl milionu korun, mohly by výkonnější modely i20 N a ostré Rio zamířit pod tuto hranici.







Silniční verze ostrého Hyundai i20 by měla připomínat rallyový speciál, který od příštího roku zasáhne do šampionátu WRC
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 7 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 8 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 10 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 11 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva