Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 Coupe WRC 2017 odhaleno, s 380 koňmi půjde po titulu
2.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také korejský speciál profituje ze změny pravidel. Do příští sezóny zasáhne s vyšším výkonem, nižší hmotností a agresivnějším vzhledem.
Letošní sezóna prakticky ve všech odvětvích motorsportu je u konce, jednotlivé týmy se tak začínají chystat na tu příští. Jak ve Formuli 1, tak i ve WRC nás přitom čekají závody dle nových technických regulí. Zejména světové rallye vyslyšelo volání fanoušků, načež nás čekají rychlejší, hlasitější, výkonnější a vizuálně agresivnější speciály. Jedním z nich přitom bude nově odhalené Hyundai i20 WRC.
Tento model byl prozatím k vidění pouze jako zakamuflovaný prototyp, nyní s ním ovšem Korejci vyrukovali plně na světlo světa. Stejně jako u konkurence zde tak máme patřičně rozšířený hatchback ověnčený řadou spoilerů a masivním křídlem, jenž doplňují změny pod kapotou. Díky zvětšení restriktorů turbodmychadel totiž vůz nabral 80 koní, celkově jich tak nyní produkuje 380.
Souběžně s tím dorazila redukce hmotnosti, zlepšen byl modifikacemi podvozku také mechanický grip. Tým proto nyní doufá, že se mu povede ještě vylepšit oproti letošní sezóně, kdy dosáhl dvakrát vítězství a desetkrát stanul „na bedně“. Celkově tak získal druhou příčku za dominujícím Volkswagenem. Po jeho odchodu je ale cesta k vedení v šampionátu volná.
„Všechny týmy startují od úplného počátku, takže máme rovné šance. V sezóně 2016 jsme skončili druzí, čímž jsme demonstrovali naši schopnost poprat se o šampionát v příštím roce - a jsme si jisti, že i20 Coupe WRC nám v tom pomůže,“ dodal šéf týmu Michel Nandan. Spoléhat se bude moci na jezdce Thierry Neuvilla, Haydena Paddona a Daniho Sorda.
Kromě Hyundai budou přitom ve WRC soupeřit ještě tři další tovární týmy, a sice Citroën, Ford a Toyota. Sezóna pak začíná již 16. ledna 2017, kdy odstartuje pětaosmdesátý ročník Rallye Monte Carlo.
Hyundai i20 Coupe WRC se ukázala ve svých válečných barvách. Pod kapotou pak bude pracovat stejně jako u konkurence 380 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva