Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai i20 Coupe, i30 a i40 2015: mezi čtveřicí novinek je i i30 Turbo
10.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinky přiváží více stylu, výkonu i bezpečnosti. I30 Turbo nabízí 186 koní, stovku tak vůz zdolá za 8 s.
O realizaci další části plánu Product Momentum korejské automobilky Hyundai jsme poprvé hovořili před dvěma dny, kdy značka avizovala příchod hned čtyř novinek. V ten moment jsme přitom mohli jen spekulovat, o jaké modely půjde, neboť tisková zpráva byla v tomto ohledu značně skoupá.
Kandidátů bylo nepočítaně, přičemž ve všech případech šlo buď o zásadní facelifty, nebo o ještě zásadnější úplné novinky. Je tak trochu podivné, že se Korejci rozhodli pro jednotný debut, namísto aby tištěná i internetová média zásobovali po dobu několika týdnů. Dané rozhodnutí ale nebudeme nikterak více komentovat a místo toho se podíváme na onu čtveřici novinek, jíž si probereme v „abecedním“ pořadí.
Hyundai i20 Coupe
Jako první přichází na řadu třídveřová varianta modelu i20, jíž jsme si na první ilustraci mohli prohlédnout před pařížským autosalonem. Obrázek přitom sliboval výraznou změnu oproti pětidvířku v zadní části karoserie, realita však až tak odvážná není. Neznamená to ovšem, že by Coupe pár lidem nezamotalo hlavu. Kromě středového a koncového sloupku je totiž odlišný i ten přední, pročež tu máme mnohem dynamičtější siluetu. Tomu pak jen napomáhá snížení výšky o 25 milimetrů ve srovnání s praktičtějším sourozencem.
Změnami prošla také čelní maska, oba nárazníky či boční prahy, mimo to se pak i20 Coupé pyšní rovněž odlišnými zadními světlomety. Standardem jsou pak 15palcová kola, za příplatek je ovšem možné sáhnout po slušivějších sedmnáctkách. Tím ovšem venkovní změny končí a my můžeme zamířit do interiéru, kde lze logicky čekat stísněnější prostor hlavně na zadních sedadlech. Za nimi ovšem třídvířko nabízí 336litrový zavazadelník, který je největší ve své třídě.
Pod kapotou novinka nabídne dva dieselové a dva benzinové agregáty, přičemž výkonová škála pokrývá pásmo od 75 do 100 koní. O jízdní dynamice či spotřebě se již tisková zpráva nezmiňuje, víme ovšem, že přenos výkonu na přední kola bude mít na svědomí pěti nebo šestistupňový manuál a čtyřstupňový automat. Prodej modelu pak odstartuje v březnu nebo dubnu, což naznačuje výstavní premiéru na březnové Ženevě.
Hyundai i30 2015
Druhým a třetím „pánem na holení“ je faceliftované Hyundai i30, respektive pak jeho zcela nová varianta Turbo. Jelikož u obou verzí lze v mnoha případech hovořit o stejných prvcích, spojíme duální představení do jedné kapitoly. Začneme přitom designem méně výkonných modelů, kde se vůz dočkal nové čelní masky. Mimo to tu máme 16- a 17palcová litá kola s pozměněným designem, zatímco paleta barev se dočkala tří nových odstínů Polar White, Orange Caramel a Jet Black.
V interiéru mohou cestující počítat s vyšším komfortem, neboť zlepšeno bylo odhlučnění. Revizí pak prošlo i řízení s elektrickým posilovačem, zatímco na vybraných trzích budou moci zákazníci sáhnout po monitoringu jízdy ve zvoleném pruhu. Tím ovšem kosmetické změny končí, pročež se můžeme přesunout pod kapotu. Zde je přitom stejně jako u menšího Hyundai i20 možné vybírat mezi dvěma dieselovými a dvěma benzinovými agregáty.
Všechny převzaté pohonné jednotky prošly revizí, pročež nově splňují emisní normy Euro 6. Diesel o 1,6litrovém objemu produkuje 110 a 136 koní, zatímco v případě 1,4litrového benzinového motoru Kappa lze očekávat výkon 100 koní. Jde přitom o zcela nový agregát, který nahrazuje předchozí o stejném objemu. Spotřeba však poklesla na 5,6 litru na sto kilometrů, zatímco hmotnost motoru činí 87 kilogramů, o 14 kg méně než dříve.
Mimo tuto pohonnou jednotku je pak k mání ještě 1,6litrový benzinový čtyřválec, který byl naladěn na 120 koní. Tento agregát přitom můžete, stejně jako oba diesely, spřáhnout kromě standardního šestistupňového manuálu s novou sedmistupňovou dvouspojkou, která nahrazuje předchozí konvenční šestistupňový automat. Jízdní dynamika bohužel známa není, v rámci spotřeby ale můžeme zmínit 6,3litrový průměr u benzinové pohonné jednotky a 3,6litrový u slabšího dieselu.
To je ale v rámci standardní nabídky vše, přesunout se tak můžeme k novému vrcholu. Pod kapotou Hyundai i30 Turbo lze přitom rovněž čekat 1,6litrový benzinový motor, jak však naznačuje název, dorazilo i přeplňování. Výkon tak narostl na 186 koní, v případě točivého momentu lze pak počítat s hodnotou 265 Nm. Spotřeba byla vyčíslena na 7,3 l/100 km, zatímco akceleraci z klidu na stovku vůz zvládne za rovných 8 sekundy. Nejvyšší rychlost pak končí na 220 kilometrech v hodině.
Venkovní rozměry odpovídají méně výkonným modelům, což platí také o 378litrovém zavazadlovém prostoru. Turbo však standardně počítá s 18palcovými litými koly, za kterými se vpředu skrývají 300milimetrové a vzadu 284milimetrové brzdy. Přímější řízení počítá s 2,78 otáčkami od dorazu k dorazu, poladěn byl rovněž i podvozek.
Uvnitř lze pak již v základu čekat černý strop, sportovní přední sedadla či unikátní přístrojový štít nebo kontrastní červené švy, jež zdobí volant, hlavici řadicí páky a dveřní panely. Abychom přitom neopomněli na veškeré prvky v rámci exteriéru, pak musíme zmínit dvě koncovky výfuku či standardně dodávané LEDky.
Hyundai i40 2015
V závěru můžeme svou pozornost zaměřit na vrchol alfanumerické řady, tedy Hyundai i40. To má stejně jako menší sourozenci novou čelní masku, se kterou se pojí přepracovaný nárazník a mlhovky tvořené diodami. Do nabídky pak zamířila odlišně stylizovaná 16palcová a 18palcová litá kola, tím jsme však s exteriérem hotovi. Uvnitř se přitom Korejci zaměřili na vyšší komfort, díky čemuž tu máme kvalitnější materiály a zrevidovaný volant či loketní opěrky.
Pod kapotou pak sedan i kombi dostaly 1,7litrový turbodiesel, který produkuje 115 nebo 141 koní. U vrcholné verze lze přitom kromě standardního šestistupňového manuálu sáhnout po nové dvouspojce, slabší agregát je ovšem k dispozici pouze s ručně řazenou převodovkou. Jízdní dynamika či spotřeba jsou však v obou případech zahaleny tajemstvím, pročež se můžeme přesunout k dalším mechanickým novinkám.
Tou nejzásadnější je představení nové trakční kontroly ATCC (Advanced Traction Cornering Control), která užívá elektronické senzory namísto klasického mechanického samosvoru. Důraz je kladen na hladší průjezd zatáčkami, kdy dochází k přibrzďování vnitřního kola a přeposlání větší síly na to venkovní. Dále můžeme zmínit adaptivní zadní nápravu kombíku, který stejně jako méně praktická varianta může počítat s chytrým otevíráním zavazadlového prostoru. Stačí totiž, aby senzory zaregistrovaly klíčky ve vaší kapse.
Rozšířena pak byla i selekce bezpečnostních prvků, kdy lze počítat s novými světlomety SHB (Smart High Beam) přizpůsobujícími intenzitu paprsku okolní dopravě. Vůbec poprvé u korejských vozů pak nechybí detekce rychlostních limitů, která údaje zobrazuje na novém TFT displeji. To je ale v rámci modernizace vše, pročež můžeme zakončit i naše vyčerpávající představení novinek Hyundai pro příští rok.
Kompletní fotogalerie všech novinek Hyundai pro rok 2015
Hyundai i20 Coupe
Hyundai i30 Facelift
Hyundai i30 Turbo
Hyundai i40 Facelift
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva