Hyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě

(+ video) Novinka narostla kromě výšky ve všech směrech. Pohánět jí budou jen malé motory, mezi příplatky ale nechybí vyhřívaný volant.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě

7.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Novinka narostla kromě výšky ve všech směrech. Pohánět jí budou jen malé motory, mezi příplatky ale nechybí vyhřívaný volant.

Tak tu máme další novinku potvrzenou pro letošní Frankfurt. Po BMW i3 nebo Lamborghini Gallardo Squadra Corse se totiž německý autosalon stane také místem debutu druhé generace Hyundai i10. Na rozdíl od výše jmenovaných vozů však v případě korejské novinky nemáme mnoho informací, s podrobným obrazem by nám ale mohla pomoci indická verze nazvaná Grand i10 (je skutečně větší, ale patrně půjde i o krok vedoucí k tamnímu souběžnému prodeji obou generací naráz), která se nyní taktéž proklubala na světlo světa.

Začneme samozřejmě s modelem určeným pro Evropu, u nějž je pro nás určující úplně vše. Tak tedy, ve srovnání s předchůdcem nové Hyundai i10 narostlo o 80 mm do délky a 65 mm do šířky. O 5 mm se natáhl i rozvor, zatímco výška poklesla o 50 mm. Díky tomu korejské mini nabídne atletičtější postoj kombinovaný s větším prostorem - podle značky má být kabina a zavazadelník největší ve své třídě.

Záležitosti pod kapotou mají být ještě upřesněny, sazkou na jistotu ale zřejmě bude litrový tříválec a čtyřválec o objemu 1,25 l. Na spotřebu či dynamiku je ještě brzo, pár věcí ovšem víme o výbavě a bezpečnostních prvcích. Ty by totiž v základu měly zahrnovat stabilizační kontrolu nebo čelní airbagy, zatímco za příplatek bude klimatizace, tempomat nebo vyhřívaný a kůží obšitý volant.

Vyrábět by se pak korejská novinka měla v Turecku, přičemž do prodeje zamíří v závěru letošního roku. Tedy o trochu později než indická verze i10 Grand, která evropský model přesahuje na délku o 100 mm. Vzhled obou novinek je ale jinak prakticky stejný, Hyundai tak očividně najíždí na globální strategii upřednostňovanou také jinými výrobci.

Ve srovnání se Starým kontinentem je ale indický model mnohem luxusnější. Již v základu by se totiž měl pyšnit klimatizovanou schránkou před spolujezdcem, sklopnými zpětnými zrcátky, zadními parkovacími senzory, klimatizací i pro zadní pasažéry nebo audio systémem s harddiskem o kapacitě 1GB.

Po stránce motorické pak Hyundai i10 Grand bude pohánět nový 1,1litrový tříválcový turbodiesel o odhadovaném výkonu 70 koní, kterému společnost bude dělat benzinový čtyřválec 1,2 Kappa. Ten přitom bude možné spřáhnout i se čtyřstupňovým automatem, standardem bude pětistupňový manuál.

Ani v tomto případě nejsou jízdní parametry k dispozici, stejně jako je zřejmě velmi brzy na cenu. S ohledem na větší rozměry, modernější techniku a výkonnější motory se ale oproti stávajícímu modelu dá očekávat lehké navýšení.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Hyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě - 1 - Hyundai i10 2014 prvni sada 01Hyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě - 2 - Hyundai i10 2014 prvni sada 02Hyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě - 3 - Hyundai i10 2014 prvni sada 03
Nové Hyundai i10 se představí ve Frankfurtu, do prodeje půjde ještě letos

Hyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě - 4 - Hyundai i10 2014 prvni sada 04 indicka verzeHyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě - 5 - Hyundai i10 2014 prvni sada 05 indicka verzeHyundai i10 2014: nová generace je venku, má být nejprostornější ve třídě - 6 - Hyundai i10 2014 prvni sada 06 indicka verze
Indická verze zvaná Grand i10 je té evropské velmi podobná, je ale o 100 mm delší

Zdroje: Hyundai, Carscoops

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.