Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster

Koncepční crossover dostal pod kapotu přeplňovaný dvoulitr a dvouspojkovou převodovku. Spíše než na výkon ale klade důraz na praktičnost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster

2.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncepční crossover dostal pod kapotu přeplňovaný dvoulitr a dvouspojkovou převodovku. Spíše než na výkon ale klade důraz na praktičnost.

Ač je momentálně pozornost prakticky celého motoristického světa upřena na autosalon v New Yorku, mimo tuto akci se koná také automobilová show v korejském Soulu. Zde má logicky velký stánek domácí značka Hyundai, která mimo jiné představila publiku koncepční crossover HND-12 Enduro. Ten přitom svým názvem odkazuje na terénní motocykly, jež soutěží v Dakarské rallye. A vlastně nejen názvem, ale rovněž několika aspekty v interiéru.

Než se ovšem dostaneme do kabiny, nejprve si představíme třídveřový exteriér. Ten počítá s délkou 4 271 milimetrů, pročež je koncepční novinka o podstatných dvacet centimetrů kratší než nové Hyundai Tucson. Přesto HND-12 dostalo do vínku prakticky stejný rozvor (2 560 mm) i šířku (1 852 mm), s výškou 1 443 mm je však o dalších 20 cm nižší než zmiňované produkční SUV.

Pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec T-GDI, který je spřažen s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ta by nejspíše s ohledem na dakarskou inspiraci měla pohánět všechna čtyři kola, oficiálně však značka nic konkrétního nezmínila. Navíc ani nedodává, o kolik koní by mělo jít a jaká by mohla být jízdní dynamika či alespoň normovaná spotřeba.

Místo toho vyzdvihuje kupříkladu boční prahy, které skrývají nášlapné kapsy, díky kterým lépe naložíte nebo naopak složíte náklad ze střešních ližin. Kromě toho si máme povšimnout předních i zadních aerodynamických stabilizátorů, které redukují odpor vzduchu. Všechny blatníky pak lemují ochranné plasty, což je v tomto segmentu již nezbytný vizuální doplněk.

Uvnitř se objevuje volant, jehož ramena a úchopy mají odkazovat právě na závodní motorky. Dveřní kliky pro změnu nesou obraz jejich přední kapoty, zatímco zavazadlový prostor má připomínat praktické výsuvné šuplíky, do kterých lze uložit drobnosti bez obav z jejich přeházení. Pohled na tuto finesu nám ovšem Hyundai neumožnilo.

Stejně tak korejská automobilka nepotvrdila, že koncepční Enduro zamíří do sériové výroby. Jelikož ovšem zároveň nedošlo ani k vyvrácení takových informací, dá se s takovým krokem počítat. Máme ovšem pocit, že ze třídveřové karoserie se v takové chvíli stane pětidveřová, kabina bude hostit pětici sedadel namísto čtyř a vzhled dojde značného zmírnění. Ale třeba Korejci překvapí...


Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster - 1 - Hyundai HND-12 Enduro prvni foto 01Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster - 2 - Hyundai HND-12 Enduro prvni foto 02Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster - 3 - Hyundai HND-12 Enduro prvni foto 03Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster - 4 - Hyundai HND-12 Enduro prvni foto 04Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster - 5 - Hyundai HND-12 Enduro prvni foto 05Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster - 6 - Hyundai HND-12 Enduro prvni foto 06Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster - 7 - Hyundai HND-12 Enduro prvni foto 07Hyundai HND-12 Enduro: terénní třídvířko vypadá jak pouštní Veloster - 8 - Hyundai HND-12 Enduro prvni foto 08
Nový koncept Hyundai HND-12 Enduro se neukázal v New Yorku, nýbrž na autosalonu v korejském Soulu. Inspirován byl přitom dakarskými motocykly

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše