Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai HB20X: nový crossover pro Brazílii je skutečný allroad
23.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na rozdíl od konkurence není HB20X pouze oplastovaným hatchbackem HB20. Hyundai poladilo i podvozek a dodalo na výbavě.
Pouhý měsíc zabralo korejské automobilce, než z hatchbacku HB20 vytvořila crossover HB20X. Oba modely přitom aktuálně stojí bok po boku na výstavišti v Sao Paulu, vůz s vyšší světlou výškou ovšem do prodeje nezamíří hned, nýbrž až na počátku příštího roku. Důvodem je zřejmě snaha o vytvoření dostatečného prostoru pro zajištění popularity obyčejnějšího hatchbacku, neboť HB20X na autosalon dorazil v plné produkční formě.
Kromě zvýšeného podvozku se přitom liší ještě předními a zadními nárazníky, kde Hyundai přidalo na ochranných černých plastech a hliníkových plátech. Nové jsou mlhovky a trochu poladěna byla i čelní maska, zatímco blatníky jsou klenutější a zpětná zrcátka byla ve spodní části nalakována stříbrně. Kromě toho HB20X již ve standardu dostal 15palcová litá kola.
Interiér pro změnu poctila sada hliníkových pedálů, nechybí ani klimatizace či modré ozdobné švy na volantu a sedadlech. Pod kapotou pak novinka brazilského Hyundai, která se bude vedle hatchbacku HB20 vyrábět v nově otevřené továrně Piracicaba, nabídne jen jediný motor. A to 1,6litrový čtyřválec o výkonu 128 koní.
Stejně jako v případě HB20 je přitom možné volit mezi automatickou a manuální převodovkou, na výběr pak máte i samotné palivo. V Brazílii je totiž poměrně hodně rozšířen etanol. Hyundai přitom hodlá svou nabídku v Jižní Americe rozšířit ještě o sedan, který by společně s modelem HB20X měl dorazit na jaře.
Hned další značka nám tak potvrzuje, že se nespoléhá pouze na stávající velké trhy, mezi něž patří Čína a Spojené státy. Na rozdíl od konkurence je však Hyundai úspěšné i v Evropě. Je tedy možné, že světovou jedničkou nakonec nebude ani Toyota, ani Volkswagen či General Motors, ale právě korejská značka.
Hyundai HB20X je novým crossoverem pro brazilský trh. K dispozici je s jedním motorem, volit můžete ze dvou převodovek. Výkon 128 koní však vždy míří na přední kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch