Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 s V8 a 4x4 HTRAC přijde v létě jako sportovní verze
21.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový Genesis půjde v USA do prodeje zjara, v létě možná uvidíme ostřejší verzi s V8 a pohonem všech kol. Šasí dozná změn, o výkonu to jisté není.
Vloni představený sedan Hyundai Genesis, který jsme tu měli i na několika videích, půjde zjara do prodeje ve Spojených státech. Do Evropy dorazí také, ale o něco později.
Korejci do vývoje platformy pro nový Genesis nasypali spoustu peněz, jako přinejmenším zvláštní se tedy jeví fakt, že nový pohon všech kol HTRAC není k mání s vrcholovým pětilitrovým osmiválcem o 425 koních a 519 Nm, ale jen s motory o dva válce kratšími. Jistě jej dostane jednotka o objemu 3,8 litru, která dává 315 koní a 397 Nm a pravděpodobně také menší šestiválce, tedy 3,0 a 3,3 o výkonech o 257 koních a 303 Nm, resp. 282 koních a 347 Nm. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Zkraje prodeje se tedy zájemci o osmiválec budou muset spokojit s pohonem zadní nápravy. Mluvčí automobilky Miles Johnson však potvrdil, že v plánu je i ostřejší verze Genesisu a pod její kapotou samozřejmě bude už pětilitrový osmiválec Tau. Tato varianta bude vybavena pohonem všech kol, uprostřed však manuální šestikvalt neočekávejte, osm stupňů a chybějící pedál spojky bude s největší pravděpodobností standardem.
Johnson neřekl, zda pětilitrová V8 dostane výkon navíc. Šasí sportovnější verze však má být výrazně vylepšeno, např. příčná přilnavost se má zlepšit díky menšímu odklonu kol. Očekávejme také 19" kola ve standardu a možná i 20" za příplatek, jelikož u standardních verzí je na výběr z rozměrů od 17" do 19". Změn pravděpodobně dozná také kontrola trakce ATCC, které by mohl přibýt nějaký sportovní režim. Na velké driftování to ale nebude, pořád se bavíme o velkém luxusním sedanu s pohonem všech kol.
Ostřejší verze zatím nedostala zelenou, ale podle slov Johnsona si automobilka myslí, že „se pro takový stroj najdou zákazníci”. S tím bychom souhlasili, BMW M5 a Mercedes E 63 AMG úspěchy sklízí.
Nová generace Hyundai Genesis zatím dostane pohon všech kol jen k šestiválcům, V8 si musí počkat
Zdroj: AutoGuide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel