Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Genesis 2014 oficiálně odhaleno, vrchol s osmiválcem má 425 koní
26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Hyundai odhalil finální podobu nové generace sedanu Genesis. Nabídne jiný vzhled, vypiplaný interiér i hodně silné motory s volitelným pohonem všech kol.
Po několika sériích fotografií od špiónů, nejrůznějších upoutávkách a odhalení na privátní akci je tu konečně oficiální premiéra nového Genesisu sedan. Druhé dějství bude znovu lovit zákazníky na design s fluidními tvary, který bychom v řeči informatiků mohli tentokrát pojmenovat 2.0. V přímé konfrontaci to znamená ještě kratší převisy karoserie a třídimenzionální masku chladiče z jediného kusu zvýrazněnou lesklým chromem.
Lov na zákazníky prémiových konkurenčních značek z Německa se odehraje také s novými světlomety bi-HID, LED-blikači a mlhovkami nebo plně „ledkovými” koncovými svítilnami. Nový Genesis měří na délku téměř pět metrů (konkrétně 4 990 mm), ale tím nejdůležitějším pro posádku je 3 010 mm dlouhý rozvor náprav. Kromě toho je karoserie široká 1 890 mm a na výraznějším vzezření se podílejí kola s průměrem sedmnáct až devatenáct palců. Standardem je dle očekávání pohon zadních kol, zatímco pohon všech kol HTRAC bude možné zvolit za příplatek.
Hlavní pozornost směřuje do interiéru, kde se nachází kvalitnější materiály a celkově lépe rozvržené ovladače. V rámci přepracování interiéru se Korejci soustředili na objemnější schránky pro drobnosti. Jejich celkový objem narostl o 3,7 litru na téměř 27 litrů. Tvůrci se kasají také velkým prostorem pro hlavy cestujících, a sice 1 045 mm vpředu a 970 mm v zadní části kabiny. Zpráva hovoří také o dalších dimenzích, a sice 1 160 mm na nohy a 1 480 mm pro ramena vpředu, zatímco vzadu dosahují v těchto ohledech hodnot 890 mm a 1 450 mm.
Co se týče pohodlí posádky, výrazněji by ji měla zvýšit snaha konstruktérů značně zredukovat faktory NVH (hluk, vibrace, drsnost). Jízdnímu projevu a bezpečnosti prospěje použití vysokopevnostních ocelí, víceprvkové zadní nápravy a přidání kolenního airbagu do prostoru pod volant. Genesis přichází také s širokou škálou bezpečnostních systémů jako je asistent pro upozornění před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, dále asistent udržování v tomto pruhu, stejně jako pokročilý parkovací asistent a celá řada dalších. O řadě z nich už jsme se v minulosti ostatně zmiňovali.
A co bude nové korejské plavidlo pohánět? V závislosti na konkrétním trhu jsou nabízeny až čtyři vidlicové benzinové jednotky. Jejich parametry startují na 257 koních a 303 Nm pro verzi s vidlicovým třílitrovým šestiválcem a končí dokonce pětilitrovým osmiválcem, který vyprodukuje až 425 koní a 519 Nm. Že by se snad měli Lexus IS F a BMW M3 začít bát o svoje výsostné postavení? Nemyslíme si, že by to mohlo být tak horké, i když zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 s nezní jako definice úplně pomalého auta. Bohužel i u nejsilnější verze se nerozjedete na více jak 240 km/h, což bylo známo i u stále aktuální a zábavné verze 3,8 v provedení Coupé. Takže rychle zase zpátky do pravého pruhu dálnice.
Hyundai také hodlá nabízet V6 s objemem 3,3 litru a 282 koňmi (ta má 347 Nm), nebo verzi 3,8 s parametry 315 koní a 397 Nm. Všechny motory jsou údajně připraveny na nelítostný boj s emisními limity a navíc osazeny výhradně osmistupňovou převodovkou. Ta se asi nesháněla u ZF, coby lídra, ale třeba nás jen příjemně překvapí. Zpět ale k jízdní dynamice, zatím padla zmínak jen o výkonech té nejsilnější. Základní šestiválec zvládne sprint na stovku za 8,6 s a skončí na 230 km/h. Ti, kteří sáhnou po verzi 3.3, budou schopní absolvovat zrychlení v čase 7,2 s a ti s o půl litru objemnějším motorem ještě o sedm desetin sekundy rychleji.
Fotografie Hyundai Genesis 2014
Jak Korejci obstáli při tvorbě druhé generace je otázkou, která bude odpovězena, jakmile si s novým vozem sjedeme. Zda se ale dostane Genesis sedan na náš trh, to nevíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie