Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Elantra, Genesis Coupé a Veloster v Česku končí, Grand Santa Fe začíná
30.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská automobilka dala padáka třem nepříliš prodávaným modelům. Místo nich začala nabízet sedmimístné SUV, které stojí 1,2 milionu korun.
Ještě donedávna se zdálo, že korejské automobilky nemůže nic zastavit v cestě na vrchol, jenže loňský rok už se jim tak dokonale nedařilo. Hyundai i Kia vydělaly méně, než se očekávalo a i když na tom špatně rozhodně nejsou, neočekávaný vývoj si logicky musí vyžádat nějakou tu reakci. Nevíme, jestli zrovna nejnovější krok českého zastoupení s tím má nějakou souvislost, na každý pád přistoupilo k celkem neobvyklému kroku - omezení nabídky. Z té zmizely modely Elantra, Genesis Coupé a Veloster, které se příliš neprodávaly. Místo nich pak pro změnu dorazilo sedmimístné SUV Grand Santa Fe, které by počtem registrací mělostrčit všechny zmíněné vozy do kapsy.
Vzhledem k faktu, že korejského sedanu, kupé a asymetrického hatchbacku se za tři roky neprodalo dohromady více než tisíc exemplářů, nebude mít nové SUV s tímto úkolem příliš práce, i když klacky pod nohy by mu mohla trochu házet vyšší cena a omezená nabídka. K dispozici je totiž pouze jediná úroveň výbavy a jediný motor, 2,2litrový turbodiesel o výkonu 197 koní a točivém momentu 421 Nm. Tuto sílu pak na všechna čtyři 19palcová kola přenáší šestistupňová automatická převodovka.
Vyjma toho jsou standardem adaptivní xenony, přední a zadní LEDky, asistent pro sjíždění svahů, monitoring slepých úhlů, sedm airbagů, kožené čalounění s předními klimatizovanými sedadly, přední automatická dvouzónová a zadní manuální klimatizace, tempomat, dešťový a světelný senzor, přední a zadní parkovací senzory či audio systém se šesti reproduktory a portem na USB.
To vše dostanete za 1 199 900 Kč, k mání jsou ovšem ještě další tři prvky příplatkové výbavy. A sice metalický lak (za který dáte 19 900 Kč), panoramatické okno s posuvnou přední částí (za 25 000 Kč) a Paket Executive (za 54 000 Kč). Jeho součástí je přitom inteligentní poloautomatický parkovací systém či elektricky ovládané páté dveře a navigace.
Veškeré podrobnosti jako obvykle najdete v podrobném ceníku (PDF 815 kB), který si můžete stáhnout ze stránek českého zastoupení. V samotném portfoliu si pak můžete ověřit, že momentálně Korejce nic než hlavní proud nezajímá. A to je především kvůli absenci dostupného kupátka s pohonem zadních kol docela škoda.
Hyundai Grand Santa Fe narosto oproti základnímu provedení o 225 milimetrů do délky. Rozvor pak byl protažen o 100 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Kudy do Dolomit 11.25. 04:26 - irischamplin
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Policejní kontroly a měření 11.25. 03:31 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz