Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Elantra 2014: facelift plně odhalen, i s motorem 1,6 CRDi pod kapotou
13.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) Hyundai splnilo slib a zatím alespoň v Koreji odhalilo podruhé faceliftovanou Elantru. S inovacemi dostala i první dieselový motor.
Doplněno: Přidali jsme další snímky z korejského prodejního katalogu aktualizované Elantry/Avante, které zachycují i interiér a další dosud neviděné detaily.
Předminulý víkend jsme vám zprostředkovali avízo korejského Hyundai, které lákalo na brzké odhalení inovované Elantry. Co lákalo, ono ji rovnou částečně odhalovalo a hovořilo i o nejvýznamnější změně. Teď si ale všechny novinky můžeme projít podrobněji a prohlédnout si úplné fotky alespoň přepracovaného zevnějšku. Jeho lifting se sice na první pohled jeví být podobně nicotný, jako ten loňský, bližší zkoumání ale ukáže, že se toho změnilo docela dost. Tak se do něj pusťme.
Pokud jde o zevnějšek, vypadá to na pokračování hry „najděte poznej pět rozdílů”, jen drobnosti se ale tentokrát neměnily. Auto dostalo úplně nové oba nárazníky, které sice, pravda, moc nově nevypadají, o jejich „novosti” ale svědčí i takt, že vůz citelné prodloužily - přední je mohutnější o půl centimetru, zadní dokonce o 1,5 cm, a tak se celková délka vozu dostala až na úroveň 4 550 mm. To už na kompaktní sedan není úplně málo.
Vzhledové modifikace jsou skutečně drobné, zasáhly ale prakticky všechny části nárazníku. Nejlépe model 2014 poznáte podle upravených mlhovek, poněkud „nestejné” jsou ale i otvory pro přívod chladícího vzduchu a navazující záhyby. Aby ze světel nezůstalo jen u mlhovek, byla upravena také vnitřní grafika hlavních světlometů, které jsou nyní projektorové.
Sada novinek na zádi je podobného ražení. Prodloužený nárazník už jsme zmínili, též v jeho případě pak můžete počítat s trochu jiným tvarováním. Všimněte si hlavně přibyvšího falešného difuzoru a mírně upraveného prostoru pro mlhová světla nad ním. Také koncové světlomety dostaly novou grafiku, všimnout si zde jasně patrných rozdílů ale není snadné.
Do interiéru nás „Hjondé” zatím nepustilo, a tak se musíme spolehnout na popis novinek z tiskových materiálů. Klíčovou změnou bude zřejmě úprava středové konzole, která si vyžádala i posun výdechů ventilace výše, stejným směrem se posunula loketní opěrka a vlastně i výbava. Standardem jsou nyní výdechy ventilace i pro cestující vzadu, přístrojová deska pracuje s 3,5palcovým OLED-displejem, vůz má k dispozici variabilní posilovač řízení, můžete si přikoupit ventilovaná sedadla nebo automatické parkování. A novinek bude zřejmě ještě více, Korejci ale do větších podrobností nezacházejí.
Výhledové nejzajímavější novinkou pro českého zákazníka by mohlo být rozšíření nabídky motoru o diesel 1,6 CRDi s výkonem 94 kW, známým třeba z modelu i30, zatím jste mohli vsadit jen na benzinovou jedna-šestku. Nový nafťák se má podle výrobce chlubit hlavně spotřebou - podle korejských norem si vezme v kombinaci s manuální převodovkou v průměru 5,4 litru nafty na 100 km, s automatem 6,2 l/100 km. Tahle čísla ale pro „evropskou relevanci” moc vážně neberte, místní normy jsou podstatně méně náročné (i realistické, dodejme...).
Faceliftovaná Elantra resp. Avante se začne v Koreji prodávat během posledního letošního kvartálu, kdy dorazí do Evropy je ale zatím neznámou. Vsadit bychom si snad mohli na příští rok, konkrétnější termín si ale zatím netroufáme odhadovat.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Toto je faceliftované Hyundai Elantra alias Avante pro rok 2014. Více nám zatím výrobce neukázal
Další snímky z prodejního katalogu jsou výmluvnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva