Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai dále buduje divizi N. Na IAA ukázalo Vision GT, i20 WRC i závodní bob
15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(56 foto) Hyundai chce nastartovat divizi N skutečně ostrými automobily. Koncept N 2025 Vision GT nabídne 882 vodíkových koní.
Novinky značky Hyundai na frankfurtském autosalonu potěší i příznivce sportovní jízdy, a to hned několikrát. Jednak značka pokládá základní kameny divize N, která má produkovat sportovně naladěná auta ze standardní nabídky Hyundai. Jednak se ukázalo nové auto pro WRC. A jednak byl představen koncept pro projekt Vision Gran Turismo.
Ten má také nejvíc koní, třebaže virtuálních, takže začněme právě jím. Jmenuje se N 2025 Vision GT a je to stroj rozhodně odvážnější než také ve Frankfurtu představené Bugatti Vision GT. Na rozdíl od něj ho nepohání spalovací motor, nýbrž vodíkové palivové články a tedy elektřina. Té je ale dost na to, aby zvládla živit čtyři elektromotory v kolech a poskytla dohromady 884 koní. 680 z nich pramení z palivových článků, zbylých 204 dodá superkondenzátor, který se nabije při brzdění.
Základem konceptu je karbonové monokokové šasi, takže i přes těžké vodíkové ústrojí údajně váží jen 972 kilogramů. To odpovídá poměru výkonu ku hmotnosti 909,5 koně na tunu, takže N 2025 Vision GT bude skutečně raketa. Bude vybaveno jakousi vzduchovou turbínou, patrně k chlazení, ale také k tomu, aby produkovalo „unikátní závodní ryk”.
Hyundai N 2025 Vision GT
Dalším představeným strojem je prototyp soutěžního auta pro příští sezónu seriálu WRC. Je označen jednoduše i20 WRC a je založen na modelu i20. Oproti současnému vozu má tenhle optimalizované rozložení hmotnosti, efektivnější pohonné ústrojí a lepší aerodynamiku, takže by měl být na erzetách světových rallye konkurenceschopnější.
e to první produkt divize Hyundai N, které už začala s testováním a bude postupně vůz ladit. Soutěžní debut bude pro tenhle vůz první podnik v roce 2016, tedy lednová Rallye Monte Carlo. A to není vůbec daleko...
Základ divize N mají pomoci položit jak tato dvě auta, tak i již dříve představený prototyp RM15 (Racing Midship 2015). Ten vypadá jako upravený Veloster a v podstatě tomu tak i je, jen tu je těch úprav vážně hodně. Tou hlavní je umístění motoru uprostřed a pohon zadních kol. Máme tu přeplňovaný benzinový dvoulitr T-GDI, který dává 300 koní v 6 000 otáčkách a 383 Nm již při 2 000 ot./min. RM15 má šestistupňový manuál a pokoří stovku za 4,7 sekundy.
A konečně, divize Hyundai N se chce zviditelnit také mimo svět aut. Pro korejský bobový tým postavila bob s nízkou váhou a nízkým těžištěm. Testovala ho ve větrném tunelu, aby byl aerodynamicky co nejlepší. Pokud tedy uvidíte bledě modrý bob s velkým písmenem N na trupu, víte, odkud vítr vane.
Kdo tedy měl obavy, že dosavadní Hyundai i20 N se svými 115 koňmi atmosférické čtrnáctistovky bude velmi chabým startem sportovní divize, může se ve Frankfurtu přesvědčit, že to nebylo ani zdaleka všechno. Co konkrétně pro běžné silnice bude pod značkou N z fabrik vyjíždět, se zatím nechme překvapit, start je ale slibný. A pokud vám vrtá hlavou, kde Hyundai přišlo na písmeno N, už nemusí - je to kombinace Nürburgringu, jak jinak, a Namyangu, vývojového centra Hyundaie. Logo N má znázorňovat zatáčky na závodním okruhu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Koncept Vision GT nabídne 882 vodíkových koní, ale jen virtuálně
Nové i20 WRC má být v příští sezóně konkurenceschopnější
Koncept RM15 nabízí 300 koní na zadních kolech a manuál
Bob pro korejský tým je lehčí, s nižším těžištěm a aerodynamičtější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva