Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai chce vlastní BMW řady 3, dříve než za pět let se ho ale nedočkáme
4.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud uvažujete o tříprostorové karoserii s korejským logem, máte na výběr Equus, Genesis, Elantru, Sonatu a Azeru. A proto možná nový sedan nevznikne.
O novém modelu korejské automobilky, jež by měl konkurovat BMW řady 3, jsme v minulosti hovořili již mnohokrát. Nejinak tomu bude i dnes, neboť o budoucnosti značky se rozpovídal šéf jejího amerického zastoupení Dave Zuchowski. Ten totiž po zveřejnění cen sedanu Genesis, který za oceánem startuje na sumě 38 950 USD (cca 780 tisíc korun), naznačil, že posunem tohoto modelu do vyšších sfér (předchozí generace se prodávala o téměř 60 000 Kč levněji) vznikl malý prostor pro novinku posazenou v hierarchii značky trochu níže.
Tedy jinými slovy, zatímco Genesis si hodlá vzít na paškál BMW řady 5, zvažovaný sedan s pohonem zadních kol by měl ukrást zákazníky právě Trojce. Ta se přitom ve verzi 320i na americkém trhu prodává za 33 675 USD (673 500 Kč), což je teritorium, ve kterém by se korejská novinka měla pohybovat. Hned tak se jí ovšem nedočkáme, neboť podle Zuchowskiho má dorazit až někdy za čtyři nebo pět let. A to jen v případě, že dostane oficiální požehnání.
Důvodem tohoto otálení je snaha Hyundai maximalizovat zisk, minimalizovat náklady a přitom zbytečně nezahltit trh modely zacílenými na obdobné zákazníky. Ačkoliv totiž Genesis, Equus či zvažovaná konkurence pro Trojku míří do prémiového segmentu, stále se jedná o sedany. Tedy o karosářskou verzi, jaká je u automobilky zastoupena také modely Elantra, Sonata a Azera.
Daná trojice sice pro změnu cílí na mainstream a jakožto taková dostala do vínku pohon předních kol, to ale pro řadu zákazníků nemusí představovat obtíž. Vyšší cena spojená s pohonem zadních nebo všech čtyř kol by naopak problémem být mohla. Zvláště když na dostřel bude Genesis. Zuchowski proto dodává, že finální rozhodnutí brzy rozhodně nepadne. Uvidíme tedy, čeho se dočkáme.





















Koncept Hyundai HCD-14 by se měl stát předobrazem nového sedanu s pohonem zadních kol. Otázkou ale je, zda vznikne a kdy případně dorazí
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před hodinouVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 3 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 4 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 6 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva