Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň

Pozoruhodnou směsici protikladů bude sériová verze Mercedesu Project One. Zatímco přítlakem bude kralovat, v případě výdrže motoru bude pravým opakem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň

9.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pozoruhodnou směsici protikladů bude sériová verze Mercedesu Project One. Zatímco přítlakem bude kralovat, v případě výdrže motoru bude pravým opakem.

Mercedes přenáší techniku z Formule 1 na běžné silnice nejvíce ze všech automobilek. Mnoho výrobců deklarovalo inspiraci v F1 a používání stejných technických postupů, ale Mercedes-AMG Project One je zatím nejblíže pomyslné F1 homologované pro veřejné komunikace. Na cestách bude generovat více přítlaku, než umí jakékoliv jiné silniční auto. Oslnivé jízdní parametry ovšem vykoupí ultra krátkou životností některých komponentů.

Šéf AMG Tobias Moers uvedl, že generovaná přítlačná síla bude největší ze všech produkčních aut a bude rovna „přibližně polovině hmotnosti automobilu“. Potvrdil také, že Project One bude vážit něco mezi 1 300 kg - 1 400 kg, nikoliv 1 200 kg proklamovaných dříve. Střední hodnota odpovídá 1 350 kg, to by znamenalo dosahovaný přítlak 675 kg. Například McLaren Senna ovšem svojí aktivní aerodynamikou spojenou s masivním zadním křídlem slibuje přítlak až 800 kg. Že by tedy byl Mercedes předem poražen? To zatím nemůžeme s jistotou říci - není totiž zřejmé, v jaké rychlosti Mercedes vyvine tolik přítlaku, Senna zmíněné maximum generuje až ve 250 km/h.

Aerodynamická kouzla bude podporovat extrémně výkonný pohon. Moers jasně uvedl, že představená 1 000koňová soustava motorů prochází aktuálně laděním na dynamometru a konečný výkon bude ještě o dost vyšší. Šestiválec o objemu 1,6 litru by chtěli technici naladit tak, aby se čtyřmi elektromotory dával dohromady cca 1 100 koní (820 kW), ovšem zatím neexistuje jednoznačná cílová hodnota.

Podle Andyho Cowella, ředitele divize Mercedesu vyrábějící motory pro monoposty F1, nejsou největší výzvy pro konstruktéry spolehlivost motoru nebo jeho přizpůsobení na běžné ježdění, ale je složité vymyslet spolehlivé chlazení, aby jednotka zvládla horká léta bez přehřátí. Baterie hybridního pohonu by mohly odmítnout poslušnost při nevlídném počasí.

Mercedes-AMG Project One se bude chtít zapsat zlatým písmem do statistik pokořitelů Nordschelife. AMG studuje rekordy Stefana Bellofa, který proletěl okruh za 6 minut a 11 sekund v Porsche 956 při tréninku na závody v roce 1983. Během soutěžního kola ztratil jen 15 sekund a jeho jméno zůstalo jako památka na rekordní čas ve jméně závěrečné části tratě. Nejnovější Porsche GT2 RS je nejrychlejší produkční auto na Ringu s časem 6 minut a 47 sekund, Tobias Moers bere tento čas jako výzvu pro AMG. Tvrdí, že největší problém nebude nachystat auto, ale najít správného řidiče. Tak rychle totiž od časů Bellofa, který bohužel tragicky zahynul nedlouho poté, Nürbugringem nikdo neprojel.

Motor Projectu One bude vyráběn v Brixworthu - v domovině divize F1 Mercedesu. Na dotaz, kolik kilometrů vydrží malý V6 z formule, když závodní motory mají dost krátký život, šéf společnosti odpověděl: „Bývávalo, ale teď je počet motorů F1 k použití na sezónu omezen, takže jsou mnohem odolnější. Certifikovali jsme motor Projectu One na 50 000 km. Potom bude potřebovat generálku.“ Životnost motoru bude tedy naopak z produkčních aut jasně nejmenší, ale ani to Moers nepovažuje vzhledem k předpokládanému využití za potíž. Nejhorší prý bylo překonat emisní limity, omezit hluk a vibrace při zachování výsledného výkonu a hmotnosti.

Moers potvrdil, že navzdory ceně auta cca 2,4 milionu liber (69 milionů Kč), společnost AMG obdržela 1 100 žádostí od věrných zákazníků, bohužel k dispozici bylo pouze 275 automobilů, které budou postaveny. Prodeje se zaměří na Evropu, USA a některé části Asie.


Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 1 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 22Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 2 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 23Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 3 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 24Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 4 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 25Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 5 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 26Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 6 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 27Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 7 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 28Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 8 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 29Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 9 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 30Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 10 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 31Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 11 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 32Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 12 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 33Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň - 13 - Mercedes-AMG Project One 2017 prvni sada 34
O pohon hypersportu od Mercedseu se stará spalovací motor za asistence čtveřice elektromotorů. Podle ředitele AMG je elektrifikace klíčem k výkonu v budoucnu, člověk získá efektivitu a výkon

Zdroj: Autocar

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše