Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hypersport Mercedesu má největší přítlak ze všech aut, jeho motor ale vydrží nejmíň
9.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pozoruhodnou směsici protikladů bude sériová verze Mercedesu Project One. Zatímco přítlakem bude kralovat, v případě výdrže motoru bude pravým opakem.
Mercedes přenáší techniku z Formule 1 na běžné silnice nejvíce ze všech automobilek. Mnoho výrobců deklarovalo inspiraci v F1 a používání stejných technických postupů, ale Mercedes-AMG Project One je zatím nejblíže pomyslné F1 homologované pro veřejné komunikace. Na cestách bude generovat více přítlaku, než umí jakékoliv jiné silniční auto. Oslnivé jízdní parametry ovšem vykoupí ultra krátkou životností některých komponentů.
Šéf AMG Tobias Moers uvedl, že generovaná přítlačná síla bude největší ze všech produkčních aut a bude rovna „přibližně polovině hmotnosti automobilu“. Potvrdil také, že Project One bude vážit něco mezi 1 300 kg - 1 400 kg, nikoliv 1 200 kg proklamovaných dříve. Střední hodnota odpovídá 1 350 kg, to by znamenalo dosahovaný přítlak 675 kg. Například McLaren Senna ovšem svojí aktivní aerodynamikou spojenou s masivním zadním křídlem slibuje přítlak až 800 kg. Že by tedy byl Mercedes předem poražen? To zatím nemůžeme s jistotou říci - není totiž zřejmé, v jaké rychlosti Mercedes vyvine tolik přítlaku, Senna zmíněné maximum generuje až ve 250 km/h.
Aerodynamická kouzla bude podporovat extrémně výkonný pohon. Moers jasně uvedl, že představená 1 000koňová soustava motorů prochází aktuálně laděním na dynamometru a konečný výkon bude ještě o dost vyšší. Šestiválec o objemu 1,6 litru by chtěli technici naladit tak, aby se čtyřmi elektromotory dával dohromady cca 1 100 koní (820 kW), ovšem zatím neexistuje jednoznačná cílová hodnota.
Podle Andyho Cowella, ředitele divize Mercedesu vyrábějící motory pro monoposty F1, nejsou největší výzvy pro konstruktéry spolehlivost motoru nebo jeho přizpůsobení na běžné ježdění, ale je složité vymyslet spolehlivé chlazení, aby jednotka zvládla horká léta bez přehřátí. Baterie hybridního pohonu by mohly odmítnout poslušnost při nevlídném počasí.
Mercedes-AMG Project One se bude chtít zapsat zlatým písmem do statistik pokořitelů Nordschelife. AMG studuje rekordy Stefana Bellofa, který proletěl okruh za 6 minut a 11 sekund v Porsche 956 při tréninku na závody v roce 1983. Během soutěžního kola ztratil jen 15 sekund a jeho jméno zůstalo jako památka na rekordní čas ve jméně závěrečné části tratě. Nejnovější Porsche GT2 RS je nejrychlejší produkční auto na Ringu s časem 6 minut a 47 sekund, Tobias Moers bere tento čas jako výzvu pro AMG. Tvrdí, že největší problém nebude nachystat auto, ale najít správného řidiče. Tak rychle totiž od časů Bellofa, který bohužel tragicky zahynul nedlouho poté, Nürbugringem nikdo neprojel.
Motor Projectu One bude vyráběn v Brixworthu - v domovině divize F1 Mercedesu. Na dotaz, kolik kilometrů vydrží malý V6 z formule, když závodní motory mají dost krátký život, šéf společnosti odpověděl: „Bývávalo, ale teď je počet motorů F1 k použití na sezónu omezen, takže jsou mnohem odolnější. Certifikovali jsme motor Projectu One na 50 000 km. Potom bude potřebovat generálku.“ Životnost motoru bude tedy naopak z produkčních aut jasně nejmenší, ale ani to Moers nepovažuje vzhledem k předpokládanému využití za potíž. Nejhorší prý bylo překonat emisní limity, omezit hluk a vibrace při zachování výsledného výkonu a hmotnosti.
Moers potvrdil, že navzdory ceně auta cca 2,4 milionu liber (69 milionů Kč), společnost AMG obdržela 1 100 žádostí od věrných zákazníků, bohužel k dispozici bylo pouze 275 automobilů, které budou postaveny. Prodeje se zaměří na Evropu, USA a některé části Asie.
O pohon hypersportu od Mercedseu se stará spalovací motor za asistence čtveřice elektromotorů. Podle ředitele AMG je elektrifikace klíčem k výkonu v budoucnu, člověk získá efektivitu a výkon
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 42 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:46 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch