Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hypersport Mercedesu má konečně své jméno, jeho design je prý perfektní
10.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oslava padesátin divize z Affalterbachu ponese označení AMG Project One. A od ostatních supersportů se má lišit vzhledem i technikou.
O hypersportovním Mercedesu se v poslední době mluví velmi často. A dá se to pochopit, pro třícípou hvězdu je to velmi důelžitý projekt. Na jeho konci sice nebudou enormní prodeje, neboť v plánu je maximálně 300 exemplářů, nicméně v sázce je zejména image značky. Pokud AMG uspěje, přihřeje si tím polívčičku i u „bezvěrců” přesvědčených o tom, že umí udělat auta rychlá jen v přímém směru.
Dosud jsme hypersport měli zafixovaný pod názvem R50, jenž odkazoval na padesátileté výročí, které AMG letos slaví. Její šéf Tobias Moers ovšem nyní uvedl, že vůz ponese jméno AMG Project One. Dle Moerse je hypersport takto označován při komunikaci se zákazníky a jistě mu tak můžeme říkat i my, definitivní označení pro sériové provedení to ale ještě být nemusí.
Do zahájení výroby zbývá ostatně ještě dost času, první veřejná prezentace vozu je naplánována až na podzimní Frankfurt. Hned poté začnou silniční testy prototypů, přičemž samotný prodej odstartuje na počátku roku 2019. V mezičase přitom má být upřesněno, jaký výkon bude produkovat šestiválec v kombinaci s elektromotorem. Moers ale mluví „přinejmenším“ o tisíci koních.
„Na trhu jsou i ostatní a já nechci vyložit karty na stůl. Máme své cíle a jasně chápeme, co naším cílem je, ale já nechci, aby o tom konkurence nyní věděla,“ uvedl k výkonu Moers. Zároveň znovu potvrdil, že motor počítá s pěticifernými otáčkami, tedy minimálně s 10 000 ot./min. Je ovšem prý poněkud komplikované přizpůsobit jednotku F1 silničnímu využití, zvláště v oblasti emisí.
„Hnací ústrojí mají na starosti chlapíci z F1 z Brixworthu. Mám s nimi schůzku každý týden, takže létám do Anglie častěji, než jezdím do práce. Velmi úzce s nimi na tom spolupracujeme, protože o hnacím ústrojí vědí vše,“ dodává šéf AMG. Zároveň přiznává, že supersport s V8 či V12 by byl jen další tuctovou záležitostí. Užití hybridu z F1 je ovšem daleko větší výzvou.
„Z mého pohledu zde nebyla jiná alternativa. Přivedení hypersportu na trh by mělo být něčím inovativním, zcela jiným hlavně v oblasti technologií,“ popisuje dále chystanou novinku Moers. Nejde přitom pouze o hnací ústrojí, důležitá je také aktivní aerodynamika. Z toho důvodu dostane AMG Project One centrální ploutev ve stylu prototypů LMP1.
Gorden Wagener, šéf designu, dodal, že vzhled bude „velmi čistým, ale zároveň velmi extrémním“. Nízká a široká silueta je dle něj splněným snem každého designéra. „Je to stejné, jako kdyby jste kopali penaltu na bránu bez brankáře. Nemůžete toho mnoho pokazit, protože je to nízké, je to široké - je to perfektní, je to dechberoucí.“
Stejně jako Moers pak i Wagener dodává, že zapotřebí bylo odlišení od ostatních aut na trhu. „Nebude to sice monopost“, nicméně to zároveň neznamená, že půjde o praktický model. Očekávat přitom máme dvojici sedadel, se kterými nejspíše bude spojena také záplava kůže a karbonových prvků. Vsadit lze také na elektronické asistenční systémy.
Podle Moerse zatím nebylo rozhodnuto, kde bude probíhat výroba, možný je ale jak Affaltebach, tak i Brixworth. Stejně tak není jisté, jak vlastně bude produkce rozdělena mezi zákazníky. „Je to něco, do čeho nechci být zapojen, ale budu muset. Diskutujeme to napříč trhy a se všemi lidmi, co jsou do projektu zapojeni. A poté se teprve rozhodneme.“
Bude tedy zajímavé sledovat, kdo se nakonec hypersportu dočká. Stejně jako jsme zvědavi na samotný design, který dle Wagenera zatím odhalené skici reflektují velmi věrohodně. Pokud byste ale chtěli vidět něco konkrétnějšího, můžeme nabídnout retuše Alexe Imnadzeho.
Jsou to jen malůvky nadšence, zcela mimo ale nejspíše také nebudou, neboť i v jejich případě došlo k zakomponování centrální ploutve, která navyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech. Těch přitom AMG Project One rozhodně dosahovat bude, byť ani v tomto ohledu Moers či Wagener nedali do placu žádná konkrétní čísla.
Mercedes-AMG Project One se již ukázal zezadu...
Nově pak můžeme přispět neoficiální sadou ilustrací, která ale nejspíše míří poněkud mimo chystanou realitu
Zdroje: Motoring, CarAdvice, Ilustrace: Alex Imnadze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis