Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Moderátor Top Gearu strhal novou Toyotu Supra, popsal, co ji láme vaz
17.7.2019 | Petr Prokopec
Jako by nová Supra neměla už tak těžký život, přidal se do řady jejích kritiků další významný hlas. Chris Harris pro její základní pojetí nemá pochopení a nejhorší je, že má pravdu.
Bude nová generace Toyoty Supra úspěšná? Na to je v tuto chvíli těˇuké odpovědět. Dá se totiž předpokládat, že minimálně zpočátku budou prodejní čísla poměrně vysoká, ostatně svět na návrat tohoto modelu čekal téměř dvě dekády. Pro spoustu lidí i díky tomu není důležité, jak novinka vypadá a jak jezdí - podstatné je, že jde o nové auto a o návrat legendy. V krátkém časovém horizontu by tedy Supra páté generace zabodovat mohla, v tom delším to bude mít složitější, opět hlavně kvůli svému předchůdci.
Předchozí Supra je bezesporu legendou, která definitivně dokázala světu, že když se Japonci rozhodnou postavit vrcholné sportovní auto, skutečně to mohou dokázat a zvládají konkurovat i zavedeným evropským a americkým značkám. Navíc logo Toyoty zaručovalo neprůstřelnou spolehlivost, v případě třílitrového motoru 2JZ lze mluvit rovnou o kultu. Což není překvapivé, neboť se jedná o pohonnou jednotku, ze které bez podstatnějších úprav snadno vykřešete přes 500 koní.
Suma sumárum tu máme odkaz, se kterým není snadné žít. Proč tomu tak je? To asi nejlépe vysvětlil Chris Harris, který se za volant japonského kupé posadil. A příliš nadšený zrovna nebyl. Nejde tu přitom o to, jak nová Suprav jezdí, ale jak působí. Moderátor Top Gearu uvedl, že za léta své praxe se mu většina značek zaryla hluboko pod kůži. Když tedy řídí kupříkladu Audi, cítí ze všech detailů, že jde o Audi. Dokonce i zavírání dveří je „audiovské“, stejně jako lze firemní identitu vycítit z vůně nového interiéru. A stejné je to s BMW a dalšími.
Problémem ovšem je, že nic z toho Harris necítí v nové Supře. Respektive vše, co cítí, nemá spojitost s Toyotou, ale právě s mnichovskou automobilkou. Chris by přitom plně pochopil, kdyby se Japonci rozhodli napěchovat technikou řady 1 třeba takovou Corollu. V tu chvíli by asi málokdo něco namítal, naopak by se leckdo radoval, že za cenu mainstreamové Toyoty získal komponenty prémiového BMW.
Supra ovšem není Corolla, Supra je dle Harrise model, který definovat identitu Toyotu před světem, to je však za stávající situace prakticky nemožné - je to pořád definice BMW. Pod kapotou trůní šestiválec BMW, interiér vypadá jak dokonalá skládačka z regálů mnichovských skladů, auto zní jako BMW, auto řadí jako BMW, auto i voní jako BMW. Harris říká, že někomu, kdo nezná BMW, to nebude vadit, ale kolik takových lidí je? Zvlášť mezi nadšenci, na které Supra míří?
„Pro mě je to stejné jako jít na Oktoberfest v kimonu,“ říká k japonské novince Harris. Do jeho garáže tedy Supra páté generace rozhodně nezamíří. A stejně tak by do ní Chris kupodivu nezařadil ani BMW M2 Competition či Porsche Cayman, které z pohledu obyčejných smrtelníků považuje za příliš drahé. Místo toho jej z nových sporťáků nejvíce oslovil tentýž vůz, který si nedávno pořídil i James May, a sice Alpine A110. Velká poklona pro Francouze.
Ani Chris Harris není z nové generace Toyoty Supra nadšený. Zejména proto, že je málo japonská a příliš mnichovská
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 47 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva