Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
HSV GTS Maloo: nejrychlejší pick-up světa je venku, krotí 585 koní
12.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) HSV ukázalo svůj nejsilnější pick-up. Nabídne 585 koní a pošle je na kola i přes manuál. Rychlostní rekord verze R8 se musí bát.
Konec výroby Holdenů se nezadržitelně blíží, divize HSV (Holden Special Vehicles) ale má přesto napilno. Po [[pár kusých informacích]] uvolněných asi před měsícem se nyní představila speciální a velmi omezená edice HSV GTS Maloo, divokého pick-upu s osmiválcem vpředu, manuálním šestikvaltem uprostřed a pohonem vzadu.
Jako skoro všechno nové a speciální na trhu výkonných aut, chce i GTS Maloo „určit nové standardy”. Má k tomu ale docela dobře nakročeno. Osmiválec LSA pod jeho kapotou nabízí díky kompresoru 585 koní a 740 Nm z 6,2litrového objemu. Neznáme hodnoty zrychlení ani maximálky, ale počítejte s tím, že se dostane přes rekord Maloo R8, který je na hodnotě 271,44 km/h. Dokonce si troufáme odhadnout, že se může třást i rekord Nordschleife mezi užitkovými vozy.
Standardní převodovkou pro tento stroj je šestistupňový manuál Tremec TR6060, která s trochu jinými specifikacemi pracuje i ve Viperu a Challengeru SRT Hellcat, vrcholových kupé ze stáje amerického Dodge. Kromě ní bude v nabídce také šestistupňová automatická převodovka 6L90E, se kterou se bude pojit možnost dálkového startu motoru. Nedostanete ale launch control, ten bude k mání jen s manuální skříní. Kola mají průměr dvaceti palců a pod nimi se skrývají brzdy AP racing. Přední dvoudílné kotouče mají 390 mm v průměru a šestipístkové třmeny, vzadu najdeme 372mm kotouče.
Zvenčí je docela dobře vidět, co se skrývá pod slupkou. Přední nárazník se inspiroval sedanem GTS a jeho obří nasávací otvor vypadá, jako by si dával malé naftové hatchbacky ke svačině. Po stranách nárazníku najdeme LEDky denního svícení a v otvoru také logo GTS, které se opakuje i vzadu. Tam najdeme také čtveřici výfuků a korba má standardní pevný kryt, který je samozřejmě uzamykatelný. Zelená barva, ve které je oděn vůz na obrázcích, je také v nabídce laků pro Maloo novinkou - jmenuje se Jungle Green. Kromě ní bude GTS Maloo k mání také v barvě Some Like It Hot (Někdo to rád horké), která je kombinací červené a bronzové.
Uvnitř pochopitelně najdeme všechno možné, včetně například monitorování slepého úhlu, hlídače jízdních pruhů, automatických brzd, automatických stěračů nebo head-up displeje. Také si tu pomocí otočného ovladače půjde vybrat ze třech jízdních režimů a bude možné také kompletně vypnout kontrolu trakce. Zadní brzdy se také budou snažit napodobit vektorování točivého momentu.
HSV plánuje vyrobit pouhých 250 kusů GTS Maloo, z čehož 240 bude k mání v Austrálii a 10 na Novém Zélandu. Evropa a zbytek světa si tedy bude moci nechat zajít chuť, alespoň oficiálně. Případnou ochotu Holdenu postavit verzi s levostranným řízením bychom ostatně neviděli příliš reálně. Produkce má začít v říjnu a počítejte s tím, že všechna auta budou rychle pryč.












HSV GTS Maloo je stále pick-up, pod kapotou však najdete 585 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 8 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 10 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 11 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
dnesDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch