Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
HSV Gen-F2 2016 má teď až 543 koní z kompresorového osmiválce
22.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejostřejší Holden dostal 80 koní navíc a bude se prý lépe chovat v nájezdu do zatáček. Verze GTS má dalších výkon navrch a kované brzdové třmeny.
Australský Holden nebude vyrábět vlastní auta dlouho, od roku 2017 se má omezit na lepení vlastních znáčků na produkty GM. To nicméně neznamená, že jeho divize HSV nemůže produkovat ostré verze Commodore, velkých osmiválcových sedanů, kombíků a pick-upů. Pokud nevíte, o čem je řeč, můžeme připomenout Chevrolet SS, americkou verzi Commodore sedan - a také verzi snáze použitelnou v kontinentální Evropě.
Tedy, facelift pro řadu HSV Gen-F2 přinesl zejména víc síly pod kapotou. Osmiválec LSA Gen. IV má kompresor a nabízí 543 koní a 600 Nm. Výkon tedy narostl o nějakých 80 koní oproti starším verzím. Na kola může mířit buď přes manuální nebo přes automatickou převodovku, obě o šesti stupních, leč jen manuál s funkcí launch control.
Po stránce vzhledu tu najdeme nové nárazníky, prahy, trochu odlišné výdechy v kapotě a pro některé verze také nová kola; zde se toho moc nezměnilo. Trochu podstatnější jsou změny na podvozku, kde bylo upraveno odpružení tak, aby vůz lépe seděl na silnici a byl lépe ovladatelný, zejména na nájezdu do zatáčky.
Poněkud jinde stojí verze GTS, zelené auto na snímcích. Ta dostala stejné změny ve vizáži a na podvozku, ale má víc výkonu - konkrétně 584 koní a masivních 740 Nm. Má také širší kola, průměr dvaceti palců zůstává, a k dispozici je třetí generace adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control. Standardem jsou brzdy s kovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu, dvoudílné kotouče a vektorování točivého momentu.
Známe již i ceny - základ ve formě Gen-F2 R8 Clubsportu, tedy bílého auta na snímcích, přijde na 80 990 australských dolarů, tedy 1,37 milionu korun. Modrý kombík s názvem Tourer se dělá jen s automatickou převodovkou a stojí od 85 990 dolarů (1,45 milionu korun) a nejdražší je pochopitelně GTS, na které je potřeba si připravit 95 990 dolarů (1,62 milionu korun).
Oficiální import do ČR není reálný už kvůli volantu vpravo, individuálně by to ale mohlo jít, nejsnáze asi přes Velkou Británii. Anebo si můžete počkat, jestli se některé z těchto změn dostanou do amerického Chevroletu SS, ale na to bychom bohužel moc nespoléhali.
Oficiální fotografie všech verzí HSV Gen-F2 2016

















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Bulega před Toprakem 10:00
- Superpole vyhrál Bulega 08:00
- Fakta a čísla týkající se Phillip Islandu včera 16:00
- Superpole pro Bendsneydera, 16. Vostatek včera 08:35
- Úvod na Phillip Islandu: Dominance Ducati na špici s Bulegou včera 08:34
Nejnovější články
Levný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 3 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 4 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 6 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 7 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie