Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
HSV Gen-F2 2016 má teď až 543 koní z kompresorového osmiválce
22.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejostřejší Holden dostal 80 koní navíc a bude se prý lépe chovat v nájezdu do zatáček. Verze GTS má dalších výkon navrch a kované brzdové třmeny.
Australský Holden nebude vyrábět vlastní auta dlouho, od roku 2017 se má omezit na lepení vlastních znáčků na produkty GM. To nicméně neznamená, že jeho divize HSV nemůže produkovat ostré verze Commodore, velkých osmiválcových sedanů, kombíků a pick-upů. Pokud nevíte, o čem je řeč, můžeme připomenout Chevrolet SS, americkou verzi Commodore sedan - a také verzi snáze použitelnou v kontinentální Evropě.
Tedy, facelift pro řadu HSV Gen-F2 přinesl zejména víc síly pod kapotou. Osmiválec LSA Gen. IV má kompresor a nabízí 543 koní a 600 Nm. Výkon tedy narostl o nějakých 80 koní oproti starším verzím. Na kola může mířit buď přes manuální nebo přes automatickou převodovku, obě o šesti stupních, leč jen manuál s funkcí launch control.
Po stránce vzhledu tu najdeme nové nárazníky, prahy, trochu odlišné výdechy v kapotě a pro některé verze také nová kola; zde se toho moc nezměnilo. Trochu podstatnější jsou změny na podvozku, kde bylo upraveno odpružení tak, aby vůz lépe seděl na silnici a byl lépe ovladatelný, zejména na nájezdu do zatáčky.
Poněkud jinde stojí verze GTS, zelené auto na snímcích. Ta dostala stejné změny ve vizáži a na podvozku, ale má víc výkonu - konkrétně 584 koní a masivních 740 Nm. Má také širší kola, průměr dvaceti palců zůstává, a k dispozici je třetí generace adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control. Standardem jsou brzdy s kovanými šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu, dvoudílné kotouče a vektorování točivého momentu.
Známe již i ceny - základ ve formě Gen-F2 R8 Clubsportu, tedy bílého auta na snímcích, přijde na 80 990 australských dolarů, tedy 1,37 milionu korun. Modrý kombík s názvem Tourer se dělá jen s automatickou převodovkou a stojí od 85 990 dolarů (1,45 milionu korun) a nejdražší je pochopitelně GTS, na které je potřeba si připravit 95 990 dolarů (1,62 milionu korun).
Oficiální import do ČR není reálný už kvůli volantu vpravo, individuálně by to ale mohlo jít, nejsnáze asi přes Velkou Británii. Anebo si můžete počkat, jestli se některé z těchto změn dostanou do amerického Chevroletu SS, ale na to bychom bohužel moc nespoléhali.
Oficiální fotografie všech verzí HSV Gen-F2 2016
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch