Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hotový VW T-Roc nafocen při testech, hraje si na u nás neznámé čínské SUV
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud by vás při spatření špionážních záběrů napadlo, že se díváte na nějaké čínské SUV, budete mít vlastně pravdu. VW chce, abyste si právě to mysleli.
Nové crossovery a SUV nejsou prioritou pouze pro Škodu, ale rovněž pro mateřský Volkswagen. Automobilka by přitom již na autosalonu ve Frankfurtu měla odhalit model T-Roc, tedy tzv. Golf SUV. O tomto voze se dnes nezmiňujeme poprvé, kupříkladu na počátku dubna jsme si jej mohli prohlédnout s minimem maskování. Či spíše jinak, stylizovaný jako nějakou novinku od Fordu.
Aktuálně se ovšem ukázalo, že Volkswagen měl při snaze o zmatení odborné i laické veřejnosti na mysli zcela jinou značku než modrý ovál. Sériový T-Roc byl totiž aktuálně nachytán při testech v Číně, kde si jej lidé pomalu spletli s Chery Tiggo 3x. Toto kompaktní SUV u nás bude znát málokdo, v Číně je ale na trhu od roku 2006 a loni se ve druhé půli prosince dočkalo modernizace.
Právě faceliftem se Němci nechali při tvorbě kamufláže inspirovat, T-Roc tedy dostal do vínku „stejnou“ čelní masku jako Tiggo 3x a identická se zdá být také záď. Zde kromě malých kapkovitých světel Volkswagen přistoupil dokonce i k nalepení chromové pásky mezi lampami i přes ně, aby bylo zmatení co největší. A je nutné dodat, že se mu to v mnoha případech i povedlo.
Aktuálně tedy jen můžeme spekulovat, jak bude sériový T-Roc skutečně vypadat. Není také jisté, zda verze pro Čínu, o jejíž výrobu se postará aliance FAW-Volkswagen, dostane do vínku prodloužený rozvor. Soudě podle špionážních snímků se ale zdá, že zadní dveře bílého prototypu jsou přeci jen o trochu delší než u černého exempláře, jenž byl nafocen již dříve.
Evropa ale stoprocentně dostane jen jeden rozměr platformy, přičemž délka i rozvor budou někde na úrovni Škody Karoq a Seatu Ateca. Tato dvojice je přitom o chloupek kratší než druhá generace Volkswagenu Tiguan, jenž narostla i proto, aby udělala novince v nabídce značky místo. T-Roc se totiž musí vmáčknout mezi většího sourozence a chystané Polo SUV.
I přes nepatrně větší rozměry ovšem budou základní varianty německé novinky sdílet pohonné jednotky s českým a španělským vozem. Základem se tedy stane verze s litrovým tříválcem, na vrchol by ovšem dle šéfa vývoje značky Franka Welche mohlo zamířit i provedení osazené přeplňovaným dvoulitrem, který by na všechna čtyři kola posílal 310 koní.
Rázem bychom tu tedy měli nejostřejší kompaktní SUV současnosti. Zda ale skutečně dorazí, to je sporné. Welch ovšem uvedl, že „v tomto autě je spousta potenciálu, který umíme pustit z řetězu, pokud si to zákazníci budou přát“. A ti si to nejspíše přejí, jinak by ostatně nevznikl ani Seat Ateca Cupra. Zdá se tedy, že T-Roc R je jistotou.
Nové špionážní snímky jen deklarují, že VW převlékl nový T-Roc za čínské Chery Tiggo 3x...
...ačkoliv dříve jsme smýšleli o podobenství s Fordem, se kterým má novinka taktéž mnoho společného
Pro úplnost pak ještě můžeme dodat oficiální fotky zakamuflovaného prototypu
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 2 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 3 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 5 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva