Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Hotové” slovenské létající auto se ukázalo na IAA. Má jeden háček, nikdy neletělo
14.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to bizarní, ale už prodávaná verze slovenského létajícího auta dosud ani nevzlétla. A není to jediná zajímavá věc, kterou jsme se dozvěděli.
Slovenský AeroMobil asi nemusíme příliš představovat, zejména našim pravidelným čtenářům - je u nás častým hostem. Naposledy jsme představovali verzi 4.0, která je prý konečně hotovým vozem pro zákazníky. Její první prezentace proběhla letos v dubnu na Top Marques v Monaku a nyní se na frankfurtském autosalonu ukázala znova.
Všechny technické parametry - karbonové monokokové šasi, 160 km/h maximálky na silnici a 357 km/h maximálky ve vzduchu, přeplňovaný plochý čtyřválec o výkonu 300 koní, který ale pohání jen vrtuli a generátor a o pohyb po silnici se stará elektromotor - jsme se dozvěděli již tehdy. Také se hovořilo o tom, že firma přijímá předobjednávky a že se cena bude pohybovat mezi 32 a 40 miliony korun.
Na frankfurtském IAA jsme se dozvěděli, že kabina je vybavena dvoustupňovými airbagy pro případ nehody a také padákem, který má v případě problémů ve vzduchu brzdit pád. Právě tento systém se ale pořád dolaďuje - u verze 3.0 ale už byl naostro vyzkoušen, nechtěně - testování verze 4.0 ve vzduchu ještě neproběhlo.
Mezi řádky čtete správně, AeroMobil 4.0 je hotové létající auto, které si můžete koupit, ve skutečnosti ale ve vzduchu ještě ani jednou nebylo. Řekl nám to Štefan Vadocz, mluvčí Aeromobilu, který dále konstatoval, že verze 4.0 je oproti provedení 3.0 téměř novým strojem. Ve skutečnosti tedy čekejme spíše další vývojový stupeň byť s podstatně pozměněnou konstrukcí. Oproti „trojce” je větší hlavně kabina, do které se údajně pohodlněji nastupuje.
AeroMobil je naživo obrovský, mnohem větší, než se fotek zdá. Kabina je velká, byť s malinkými dveřmi, trup je dlouhý a štíhlý. Na první pohled Aeromobil nepůsobí jako stroj, kterému byste s chutí svěřili život - když mu na výstavišti rozkládali křídla, celé to působilo křehce. Karbonová vana kabiny s hliníkovým zavěšením předních kol typu push-rod ale vypadá „high tech”, kvalita zpracování se zdá být špičková. Tlačná vrtule se zatím rozkládá ručně, ale v budoucnu by i tento úkon měla zajistit elektřina.
Pokud přemýšlíte, kdo asi mohl dodat plochý čtyřválec o třech stovkách koní, oficiální odpověď zní, že „je japonský a upravený u firmy Prodrive”. Ve skutečnosti je to jednotka značky Subaru, ovšem to původ potvrzuje a práci odvedenou u Prodrive nevylučuje, jen AeroMobil oficiálně nepřiznává původ u Subaru. Proč, netušíme, japonská značka je renomovaným výrobcem, stydět se není za co.
Reálné testování má začít v roce 2018, stále je to tedy jen záměr. Přesto firma už nyní AeroMobil 4.0 prodává, třebaže s reálnými dodávkami chce začít až v roce 2020. Můžete si tedy nyní jeden objednat a pustit se do získávání pilotního průkazu, protože ten budete k letu AeroMobilem potřebovat. Vedle ceny stroje budou náklady na pilotní průkaz zanedbatelné...

























Takhle se AeroMobil 4.0 prezentuje naživo...
...a takto jsme jej mohli vidět na oficiálních fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 5 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 6 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 7 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 8 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva