Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hongqi L9 2013: rudá zástava už není jen pro rudé soudruhy
23.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Lidová republika staví pro své nejvěrnější šestimetrové limuzíny s šestilitrovými dvanáctiválci. Novinka jménem rudá zástava už asi nebude jen pro ně.
Čínská značka Hongqi, zabývající se výrobou luxusních limuzín pro vysoce postavené komunistické funkcionáře, je součástí státního koncernu FAW Group a svůj první vůz postavila na technických základech soudobých Chryslerů už v roce 1958. Její největší kreace nazvaná L9 (původně CA7600L) a je prodlouženou variantou modelů L7 a L5.
Tato eLka se svým designem vzhlédla v původním Hongqi CA72, stejně dobře by šlo vůz považovat za moderní interpretaci klasických ruských limuzín typu GAZ M-13 Čajka a podobných vozů, které sloužily sovětským funkcionářům komunistické strany v minulém století. A nakonec to vzhledem k zaměření vozu asi nebude náhoda, jakkoli se zdá, že novou L9 si bude moci koupit kdokoli s patřičným obnosem peněz na účtě.
Podrobné parametry čínského Rolls-Royce pro nomenklaturní aparátčíky příliš známé nejsou, víme však alespoň, že L9 je dlouhý 6 395 mm, široký 2 008 mm, vysoký 1 720 mm a rozvor náprav činí celých 3 800 mm. Za chromovanou maskou je uložený vidlicový dvanáctiválec o objemu 5 985 cm3, maximálním výkonu přes 400 koní a nejvyšším točivém momentu 580 newtonmetrů při 3 500 otáčkách za minutu.
Čína dosud prezentovala tento stroj jako svou chloubu poskytovanou nejvyšším představitelům státu, čemuž odpovídaly speciální úpravy, včetně kompletního pancéřování, z dostupných zpráv se ale zdá, že Hongqi L9 je nyní k mání i bez dodatečných bezpečnostních úprav. Jestli je nutné mít při objednávce i příslušnou stranickou knížku anebo si jej může koupit kdokoli „z ulice”, známé není, už vystavení vozu na autosalonu a známá cena ale nasvědčuje druhé možnosti. Zákazník bude potřebovat v přepočtu od 13 do 30 milionů korun podle výbavy a rozsahu pancéřování.



L9 a kratší L7 využívají dvanáctiválce o výkonu přes 400 koní, civilnější L5 s délkou kolem 5,5 metru má pod kapotou vidlicový osmiválec
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 2 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB