Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda zamíchala tajuplností své nabídky, pod stejným jménem odhalila druhé, úplně jiné auto
5.4.2022 | Petr Prokopec
Asi to není poprvé v historii, kdy jsme něčeho takového svědky, přesto to nutí k pozvednutí obočí. Navíc je třeba dodat, že stejný vůz se má prodávat i u nás, ovšem pro změnu jinak pojmenovaný.
Před několika málo dny jsme si mohli blíže posvítit na třetí generaci Hondy HR-V. Ta je sice v prodeji již takřka rok, ovšem pouze na některých trzích, třeba na Indonésii došlo až letos. Japonská automobilka však dané otálení bez problémů vykompenzovala příchodem nové vrcholné verze RS, pod jejíž kapotu usadila přeplňovanou jedna-pětku. Tato pohonná jednotka produkuje 177 koní, tedy o poznání více, než kolik si jich můžete pořídit u nás. Stojí za tím hlavně zdeformovaný trh ze strany EU, které automobilky „ne” evidentně neříkají. Říci totéž zákazníkovi problém nemají.
My se nyní vrátíme do podobné řeky, i když trochu jiným způsobem. Venku je totiž HR-V pro Spojené státy a my rázem můžeme závidět ještě o trochu více, než tomu bylo v případě indonéské varianty RS. Japonské SUV totiž za oceán míří se zcela odlišným designem a překvapivě dokonce i s naprosto odlišnou technikou. Postaveno je totiž na platformě HA, kterou sdílí třeba s Hondou Civic jedenácté generace. V Evropě nicméně HR-V používá architekturu sdílenou s modelem Jazz. Jen v případě rozvoru by tak americké provedení mělo získat zhruba 12 centimetrů k dobru.
Konkrétní data zatím Japonci k dispozici nedali, dodávají však, že vůz nenarostl jen do délky, nýbrž také do šířky. Uvnitř tedy nabídne o poznání více místa. Očekávat pak lze i vyšší komfort, neboť zadní náprava dostane do vínku nezávislé zavěšení. Souběžně s tím by měla zlepšit stabilita, Honda tak nepřekvapivě zmiňuje lepší pocity z jízdy. O ty se má postarat i plejáda výkonnějších jednotek. Stejně jako u rozměrů ovšem ani v tomto případě nemáme k dispozici konkrétní údaje. Jak se nicméně zdá, atmosférická jedna-osma se 141 koňmi je ze hry venku.
Americké HR-V tak nejspíše bude v základu poháněno dvoulitrem produkujícím 160 koní, zatímco pod kapotou vrcholného provedení bychom stejně jako u indonéského RS měli očekávat jedna-pětku turbo. Produkovat však má ještě vyšší výkon 183 koní. Nejde jen o spekulace, s těmito daty je totiž spojeno už stávající provedení. A pokud Honda mluví o poladěných jednotkách, pak je i s ohledem na větší rozměry možné, že padne meta 200 koní.
Na bližší upřesnění všech údajů si budeme muset počkat, HR-V je totiž titulováno jako vůz modelového roku 2023 a do prodeje dorazí až v následujících týdnech či měsících. Momentálně tak už jen zmíníme, že kromě jiné techniky dostala americká verze do vínku také odlišný vzhled. Patrné je to zejména vpředu, kde najdeme značně agresivní nárazník a masku chladiče. Obojí nejspíše nepadne do oka každému, nicméně na rozdíl od evropské varianty tu alespoň máme nějakou snahu o odlišení.
Možná právě tyto rozdíly nakonec přiměly Hondu k tomu, aby americké HR-V začala nabízet také v Evropě. Stane se tak ovšem až v průběhu příštího roku, kdy by vůz měl dorazit s jiným názvem. A jelikož na starém kontinentu Honda razí politiku elektrifikovaných pohonných jednotek, pak stoprocentně sáhne také pod kapotu. Počítat tak nejspíše bude možné s hybridními agregáty, které však na kola pošlou nižší výkon. Ani v tomto případě tak zákazníci nejspíše nemohou počítat takové okouzlení, jakého se dočkají jinde ve světě, na přesnější informace si ale zatím musíme počkat.



Americká verze Hondy HR-V se ukázala na prvních snímcích. Blíže se o ní Japonci rozhovoří až v následujících týdnech či měsících, k nám auto dorazí s ještě větším časovým odstupem. HR-V už si ale říkat nebude. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva