Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda S660: sériová verze japonské motokáry oficiálně, detailně
30.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) S66% chce jízdně připomínat motokáru, odpovídat však musí kategorii Kei car. Pod kapotou tak hledejme tříválec a kupodivu i manuál.
Po dlouhých peripetiích si dnes můžeme konečně oficiálně představit produkční verzi Hondy S660. Ta vychází z konceptu, který se ukázal již před dvěma roky, zejména po stránce designové tu ale máme jist´we modifikace. Změny se odehrály především v rámci čelní masky i bočních prolisů, výrazně přepracována pak byla i záď. Díky absenci nástavců za ochranným rámem je navíc patrné, že kapota motoru je delší než přední víko, pročež tu máme tvary, na kterých se zalíbením nejspíše spočine jen oko japonské klientely. Kromě toho si můžeme všimnout, že do zavazadelníku se toho mnoho nevejde.
Enormní praktičnost se ovšem od dvoumístného roadsteru nedala očekávat, pročež tuto stránku můžeme nechat ladem. Místo toho se přesuneme na opačný konec vozu, tedy do motorového prostoru. Zde najdeme 0,66litrový tříválec, který plně odpovídá požadavkům na pohonné ústrojí vozů kategorie Kei cars. Na zadní kola tak míří pouhých 64 koní, což není zrovna příslib působivé jízdní dynamiky, a to ani přes proklamovanou nízkou hmotnost.
Honda bohužel nedala do placu žádnou konkrétní hodnotu (hovoří se o 900 kg), pouze dodává, že veškerá kila jsou rozdělena mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55. Navíc zdůrazňuje, že vůz disponuje nízko položeným těžištěm a že jeho turbodmychadlo bylo navrženo speciálně pro rychlou odezvu. Za volantem tak máme očekávat působivé zážitky, data o zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlosti však rovněž k dispozici nejsou.
Místo toho se japonská automobilka pyšní volantem o průměru 350 milimetrů, který je prý nejmenší z masově vyráběných modelů Hondy. Jízdní pozice má pro změnu připomínat posez jako v motokáře, zatímco zvuk pohonného ústrojí prý plně reflektuje skutečné supersporty, neboť značka strávila řadu hodin laděním sacího traktu a výfuku. Tím ale můžeme zmínky marketingového oddělení opustit.
Zaměřit se místo toho můžeme na výčet dalších mechanických komponentů, jež počítají se specifickou stabilizační a trakční kontrolou Agile Handling Assist. Mimo to dorazilo také vektorování účinku brzd, které kooperuje s náklony karoserie a napomáhá rychlejšímu průjezdu zatáčkami. Dále se S660 jako první Kei car pyšní šestistupňovým manuálem, k dispozici je ale i sedmistupňové CVT.
Kromě standardního modelu, jehož cena startuje na sumě 1 980 000 yenů (cca 419 000 Kč) bude zpočátku k mání také limitovaná edice Concept Edition. Ta přitom do vínku mimo jiné dostane červenou plátěnou střechu, dvoubarevná zpětná zrcátka či specifický voduodputivý lak karoserie Ultra Glass Coating Neo. Stát ovšem bude 2 380 000 JPY (503 500 Kč). Jak už jsme v minulosti mnohokrát zmínili, v této podobě se vůz mimo Japonsko určitě nepodívá. I podle vyjádření samotné firmy je ale ve hře „globální verze” s větším motorem o výkonu 100-130 koní. Tak uvidíme...
























































Produkční verze Hondy S660 dostala do vínku jen 64 koní a vzhled, který nejspíše ke koupi přesvědčí jen japonské publikum. Z těchto důvodů by globální model musel doznat radikálního přepracování
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch