Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda S660: sériová verze japonské motokáry oficiálně, detailně
30.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) S66% chce jízdně připomínat motokáru, odpovídat však musí kategorii Kei car. Pod kapotou tak hledejme tříválec a kupodivu i manuál.
Po dlouhých peripetiích si dnes můžeme konečně oficiálně představit produkční verzi Hondy S660. Ta vychází z konceptu, který se ukázal již před dvěma roky, zejména po stránce designové tu ale máme jist´we modifikace. Změny se odehrály především v rámci čelní masky i bočních prolisů, výrazně přepracována pak byla i záď. Díky absenci nástavců za ochranným rámem je navíc patrné, že kapota motoru je delší než přední víko, pročež tu máme tvary, na kterých se zalíbením nejspíše spočine jen oko japonské klientely. Kromě toho si můžeme všimnout, že do zavazadelníku se toho mnoho nevejde.
Enormní praktičnost se ovšem od dvoumístného roadsteru nedala očekávat, pročež tuto stránku můžeme nechat ladem. Místo toho se přesuneme na opačný konec vozu, tedy do motorového prostoru. Zde najdeme 0,66litrový tříválec, který plně odpovídá požadavkům na pohonné ústrojí vozů kategorie Kei cars. Na zadní kola tak míří pouhých 64 koní, což není zrovna příslib působivé jízdní dynamiky, a to ani přes proklamovanou nízkou hmotnost.
Honda bohužel nedala do placu žádnou konkrétní hodnotu (hovoří se o 900 kg), pouze dodává, že veškerá kila jsou rozdělena mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55. Navíc zdůrazňuje, že vůz disponuje nízko položeným těžištěm a že jeho turbodmychadlo bylo navrženo speciálně pro rychlou odezvu. Za volantem tak máme očekávat působivé zážitky, data o zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlosti však rovněž k dispozici nejsou.
Místo toho se japonská automobilka pyšní volantem o průměru 350 milimetrů, který je prý nejmenší z masově vyráběných modelů Hondy. Jízdní pozice má pro změnu připomínat posez jako v motokáře, zatímco zvuk pohonného ústrojí prý plně reflektuje skutečné supersporty, neboť značka strávila řadu hodin laděním sacího traktu a výfuku. Tím ale můžeme zmínky marketingového oddělení opustit.
Zaměřit se místo toho můžeme na výčet dalších mechanických komponentů, jež počítají se specifickou stabilizační a trakční kontrolou Agile Handling Assist. Mimo to dorazilo také vektorování účinku brzd, které kooperuje s náklony karoserie a napomáhá rychlejšímu průjezdu zatáčkami. Dále se S660 jako první Kei car pyšní šestistupňovým manuálem, k dispozici je ale i sedmistupňové CVT.
Kromě standardního modelu, jehož cena startuje na sumě 1 980 000 yenů (cca 419 000 Kč) bude zpočátku k mání také limitovaná edice Concept Edition. Ta přitom do vínku mimo jiné dostane červenou plátěnou střechu, dvoubarevná zpětná zrcátka či specifický voduodputivý lak karoserie Ultra Glass Coating Neo. Stát ovšem bude 2 380 000 JPY (503 500 Kč). Jak už jsme v minulosti mnohokrát zmínili, v této podobě se vůz mimo Japonsko určitě nepodívá. I podle vyjádření samotné firmy je ale ve hře „globální verze” s větším motorem o výkonu 100-130 koní. Tak uvidíme...
Produkční verze Hondy S660 dostala do vínku jen 64 koní a vzhled, který nejspíše ke koupi přesvědčí jen japonské publikum. Z těchto důvodů by globální model musel doznat radikálního přepracování
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie