Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec

(+ video) Návrat značky mezi sporťáky může mít i podobu 65koňového lehkého roadsteru. Proč ne, s tříválcem se ale budeme smiřovat těžko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec

23.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Návrat značky mezi sporťáky může mít i podobu 65koňového lehkého roadsteru. Proč ne, s tříválcem se ale budeme smiřovat těžko.

Zdá se, že rok 2015 bude pro japonskou automobilku zlomový, alespoň v rámci sportovních modelů. Již delší dobu totiž víme, že v daném období půjde konečně do prodeje nová Honda NSX, kterou doplní nový další Civic Type-R. Pouze touto dvojkou ovšem návrat značky na dříve dobytá, posléze však opuštěná teritoria nekončí. Třetím do party se totiž stane Honda S660, kterou aktuálně čeká veřejný debut na autosalonu v Tokiu.

Na japonské motor show se dvoumístný roadster ukáže prozatím jen v koncepční formě, sériovou verzi však předznamenává vcelku věrně. Podle designéra Ryo Suguiry by totiž jedinou změnou mělo být „přidání plně funkční skládací střechy, kterou koncept nemá“. To zní vcelku slibně, i když radost mohou mít prozatím pouze fanoušci Hondy v Zemi vycházejícího slunce.

Důvod dané selekce trhu leží pod kapotou. Tam najdeme pouze 0,66litrový přeplňovaný tříválec, jehož objem dal vozu jméno a který spadá do kategorie zatížené prakticky nulovými státními poplatky. Jeho 65 koní by sice na rozpohybování hmotnosti okolo 850 až 900 kg stačilo i v Evropě, po stránce marketingové by však Honda měla nesnadný úkol, zvlášť vzhledem k obvyklému projevu tříválcových jednotek.

Dá se tedy předpokládat, že pokud automobilka nakonec povolí vývoz do Evropy, bude pod kapotou modelu S660 o trochu větší motor - zřejmě přeplňovaná litrová pohonná jednotka s výkonem přes 100 koní. Otázkou je pak možná změna názvu, v tomto směru ale nebudeme předbíhat, zvláště když oficiálně dosud nepadla zelená ani pro japonský trh.

Podle vedení Hondy je ale vše jen otázka času, díky čemuž s příchodem modelu S660 v roce 2015 můžeme skoro i počítat. Daný výkon by přitom měl na zadní kola přenášet sedmistupňový automat CVT, což možná nezní příliš slibně. Technikům Hondy by se ovšem během následujících dvou let mohlo povést zlepšit řazení.

Tím však kupodivu útok automobilky na sportovní segment neskončí. Uvedené trojici by se totiž měl po bok postavit ještě jeden model. A sice kupé, které by výkonem, velikostí i cenou odpovídalo Toyotě GT 86. To je ale prakticky vše, co o novince víme, na další informace si tak musíme ještě nějaký ten pátek počkat.


Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 1 - Honda S660 concept 01Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 2 - Honda S660 concept 02Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 3 - Honda S660 concept 03Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 4 - Honda S660 concept 04Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 5 - Honda S660 concept 05Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 6 - Honda S660 concept 06Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 7 - Honda S660 concept 07Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 8 - Honda S660 concept 08Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 9 - Honda S660 concept 09Honda S660 2015: malý roadster pro Tokio sází na tříválec - 10 - Honda S660 concept 10
Dvoumístný roadster Honda S660 prý půjde v prakticky nezměněné formě do prodeje. Prozatím ovšem pouze v Japonsku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.