Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda S2000 se vrátí, dostala zelenou. A nebude až tak zelená
2.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Honda v posledních letech zpytuje svědomí a pracuje na návratu části portfolia mezi sportovní vozy. Nová S2000 je dalším pánem na holení.
Když jsme v roce 2009 psali o konci Hondy S2000, byl to tehdy smutný moment. Nejen proto, že vůz, který se později rozloučil příznačně nazvanou Ultimate Edition, byl zajímavý sám o sobě, v tu chvíli představoval také úplně poslední sportovní Hondu, která na trhu vyklízela pole. Nestalo se to přitom náhodou či nedopatřením - automobilka, která v minulosti spojovala svůj image s takovými jmény jako Ayrton Senna, se rozhodla, že sporťáky už lidé nechtějí a na trhu si vystačí s úspornými, zelenými a kdo ví jakými ještě vozy.
Jak se dalo očekávat, mýlila se. Japonci zjevně zapomněli na to, že atraktivní sportovní modely neprodávají jen samy sebe, dodávají image automobilce jako takové a starají se tak i o odbyt jinak podstatně méně přitažlivé části repertoáru. Z našeho pohledu to byla chyba docela hloupá chyba, ale pořád lepší, že se jí Honda snaží napravit někdy než nikdy. To „někdy” je právě teď a i když ani v tuto chvíli, více než pět let po konci S2000 v nabídce automobilky nic skutečně sportovního nenajdeme, na lepší časy se více než blýská.
Příchod nového Type-R 2015 je více než na spadnutí a nová NSX na Severní smyčce německého Nürburgringu trénuje tak, až z toho hoří. Japonci prý mimochodem stále přesně neví, co bylo příčinou, neboť při požáru přišli o veškerá telemetrická data a zdroje z automobilky zmiňují, že to vývoj sporťáku může pozdržet až o rok. To ale dnes nechme být a soustřeďme se na další pozitivní zprávy - nástupce modelu S2000, o kterém se v minulosti též mluvilo, totiž podle kolegů z australského Motoring dostal zelenou pro výrobu.
O nástupce půjde tedy spíše ideově, neboť koncepce vozu bude jiná než dříve. Zatímco první S2000 byla zadokolka s motorem vepředu, nová generace vsadí na koncepci Porsche Cayman - bude mít motor uložený uprostřed a pohon zadních kol. Ani to ale nezní entuziastovi špatně a samotná pohonná jednotka také nebude až tak „zelená”, jak se původně mohlo zdát. Půjde tedy o hybridní ústrojí, bude ale mít na starosti opravdu jen zadní osu a hlavní část výkonu v něm bude mít na starosti motor zmiňovaného CTR nové generace - dvoulitrové turbo.
Výkon celé soustavy má činit 272 kW (370 koní), což by bylo skutečně pořádné sousto, zvláště v kombinaci s očekávanou hmotností okolo 1,3 tuny. Poradit si s ním ale prý nemá manuální převodovka, nýbrž sedmistupňový dvouspojkový automat, což nezní úplně nejlépe. Ale Honda má ještě dost času si vše rozmyslet a zrovna v jejím případě bychom si snad i vsadili na to, že použití manuálního řazení alespoň zváží. Jinak může image nové S2000 docela účinně ublížit, aniž by ji vůbec uvedla na trh.
Další detaily jsou zatím neznámou, spekuluje se pouze o designu blízkém novému NSX, ale to se tak nějak dá očekávat i bez podobných spekulací. Pakliže se vše objede bez požárů, měli bychom se nové Hondy S2000 dočkat v roce 2017 se základní cenou nižší než 1,5 milionu Kč.
Honda S2000 byla zajímavým autem a své příznivce si našla po celém světě. Přesto skončila bez nástupce, o tom bylo v pozitivním smyslu slova rozhodnuto až nyní
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis