Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda S2000 se prý vrátí, může zabodovat s hybridem a automatem?
29.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace roadsteru zatím nebyla oficiálně potvrzena. Pokud se tak stane, nebudou u toho chybět elektromotory a turbodmychadlo.
Honda se postupně vrací ke svému renomé z konce minulého a počátku tohoto století, kdy šlo o nejúspěšnějšího výrobce sportovních modelů ze Země vycházejícího slunce. Pak ale Hondu napadlo něco podobného, co se aktuálně honí hlavou šéfovi Peugeotu - že sportovní modely jsou samy o sobě ztrátovou záležitostí a jejich vyškrtnutím z nabídky firma pouze ušetří. Dnes už víme, že to byl omyl - automobilka možná ušetřila peníze na těchto konkrétních modelech, ztráta image značky s nimi spojená ale uškodila i typům či variantám, které v nabídce zůstaly. Japonci se ale naštěstí poučili z vlastních chyb a chtějí se vrátit zpátky tam, kde byli, což dokazují hlavně nové generace modelů NSX a Civic Type-R.
Jen na tuto dvojici se ovšem značka neomezila, neboť kupříkladu na domácím trhu začala nabízet malý roadster S660. Ten by časem měl být k mání také globálně, i když s objemnějším a výkonnějším motorem, který bude stát za změnou názvu na S1000. Ani to ovšem není konec všem sportovním snahám, před časem jsme totiž informovali o snahách vzkřísit ducha ikonické předokolky CRX.
Mimo to je na stole rovněž návrat Hondy S2000. Dvoumístný roadster by se přitom měl pochlubit hybridním ústrojím, kdy zadní kola dostane na starosti spalovací jednotka, zatímco ta přední má roztáčet dvojice elektromotorů. Díky tomu by se jednalo o čtyřkolku, která by navíc zvládla pár kilometrů čistě na elektřinu, a tak by vyhověla stále přísnějším regulacím papírové spotřeby resp. emisí CO2. Je ovšem otázkou, co by takový vůz byl za pokračovatele tradice varianty S2000, snadno by to s ním mohlo dopadnout jako s podobně laděným CR-Z.
Japonci ale prý přesto chtějí jít touto cestou a aktuálně jen zvažují, jaký typ pohonné jednotky Honda mezi nápravy umístí. Na výběr je ale prý buď lehce odladěný dvoulitr ze zmiňovaného „CTR“, nebo nový přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec. Ten by přitom měl ve vrcholné formě produkovat přinejmenším 300 koní, které dostane na povel sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Pokud k danému stádu připočteme ještě výkon produkovaný elektromotory, pak by se Honda pomalu mohla dočkat bratrovražedného boje, neboť S2000 by již začala šlapat na paty NSX. Po stránce cenové by přitom byla k mání zhruba za čtvrtinovou sumu, což by její přitažlivost ještě umocnilo. Dá se ale předpokládat, že zrovna tyto okolnosti si značka pohlídá.
Navíc aktuálně stále není jisté, zda nová Honda S2000 vznikne. Vše prý závisí na vývoji na dvou největších trzích značky, tedy v Americe a Číně. To samé se ostatně týká v úvodu zmiňovaného nového CRX/CR-Z, prozatím tedy jistojistě můžeme u japonské značky počítat s tříčlenným sportovním portfoliem. I to je však větší, než jaké může nabídnout třeba Toyota.
Nová Honda S2000 se již ukázala na neoficiální ilustraci...
...vůči předchůdci přitom bude agresivnější, výkonnější, ale také zelenější
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před hodinou - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 4 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis