Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda riskuje. Odhalila nové CR-V pro Evropu, nabídne ho úplně bez dieselu
17.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Honda ve Frankfurtu potvrdila, že při uvádění nového CR-V na evropské trhy zvolí odvážnou strategii. Z nabídky zcela vypustí naftový pohon.
Novou generaci Hondy CR-V jsme si mohli prohlédnout již loni v říjnu. Tehdy ovšem šlo jen o její americkou verzi, v Evropě se dále prodávalo dosavadní provedení vozu a ještě chvíli prodávat bude. Na přelet nového SUV přes oceán totiž došlo až nyní, a to ještě ve formě prototypu. U Hondy ale takové označení znamená prakticky hotovou sériovou variantu, a tak si nyní můžeme další CR-V prohlédnout v podobě, v jaké se někdy v průběhu příštího roku objeví i u dealerů.
Po vizuální stránce se novinka od americké verze víceméně neliší, tedy stran různých barev světel. Jinak je ovšem možné opět počítat s ostřejšími konturami, s nimiž jsou spojeny tenčí přední sloupky zajišťující větší rozhled z vozu i kombinace větších kol a pneumatik. Kromě toho pak dorazí ještě nejnovější inkarnace masky chladiče.
Skutečné novinky bychom ovšem měli hledat pod kapotou. Prototyp totiž užívá hybridní ústrojí i-MMD (Intelligent Multi-Motor Drive), jenž je složeno z atmosférického benzinového dvoulitru i-VTEC pracujícího na bázi Atkinsonova cyklu, propulzního elektromotoru a separátního elektromotoru/generátoru. Místo konvenční převodovky pak dorazila speciální jednostupňová, kterou už známe z hybridní Hondy Accord.
Systém bude operovat ve třech jízdních režimech, kdy během prvního zvaného EV Drive přichází ke slovu pouze propulzní elektromotor, který roztáčí kola a je napájen z baterií. V případě módu Hybrid Drive se již přidává ke slovu také spalovací jednotka, ta ovšem pouze vytváří energii pro separátní elektromotor/generátor, jenž pak následně roztáčí propulzní elektromotor, který nadále zaručuje pohyb vozu.
Honda přitom dodává, že tyto dva jízdní režimy jsou určeny především pro jízdu ve městě, kde tak majitelé mohou počítat prakticky neustále s „nulovou“ emisní stopou. Pro jízdu mimo městskou zástavbu je pak určen režim Engine Drive, kdy již spalovací jednotka roztáčí přímo kola. Pokud je přitom zapotřebí rychlejší akcelerace, přidává se ke slovu také propulzní elektromotor.
Vedle tohoto ústrojí bude nové CR-V na evropských trzích nabízeno také s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, jenž bude možné spárovat s šestistupňovým manuálem či automatickou převodovkou CVT. Ve Frankfurtu přitom automobilka potvrdila to, co krátce před startem show naznačovala ve své tiskové zprávě a čemu se leckdo zdráhal věřit - diesel u svého nového SUV nabízet nebude
To je i přes politické prostředí zavrhující „producenty sazí“ velmi riskantní strategie - zvlášť v případě SUV jsou diesely v Evropě nadále dominujícími pohonnými jednotkami. Do kabiny nás automobilka ani během frankfurtského odhalení nepozvala, ukázala ale onen hybridní pohon, od kterého si tolik slibuje. V případě interiéru můžeme dále jen předpokládat, že bude velmi blízký americké specifikaci, jejíž snímky pro dokreslení též přikládáme rovněž.












Takto se nová Honda CR-V ukázala ve Frankfurtu, kde detailně předvedla i svůj hybridní pohon. Ten má být těžištěm prodejů, diesel už se do nabídky dostat nemá - pokud to Japonci nepřehodnotí
Už dříve jsme vůz mohli vidět na oficiálních fotkách, opět jen zvenčí
Jelikož se ovšem exteriér prakticky nijak neliší od již rok známé americké verze, nečekáme ani v kabině výrazné rozdíly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 3 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Tohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 10 minutamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před hodinouElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 3 hodinamiNejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 4 hodinamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva