Honda překvapila, Civic zbavila jednoho z největších nesmyslů moderních aut

Vývoj aut se v posledních letech žene směrem, který je řadě zákazníků cizí a pro svůj odpor mají racionální důvody. Obvykle jim to není nic platné, u Hondy ale plakali na správném hrobě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda překvapila, Civic zbavila jednoho z největších nesmyslů moderních aut

15.8.2018 | Petr Prokopec

Honda překvapila, Civic zbavila jednoho z největších nesmyslů moderních aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vývoj aut se v posledních letech žene směrem, který je řadě zákazníků cizí a pro svůj odpor mají racionální důvody. Obvykle jim to není nic platné, u Hondy ale plakali na správném hrobě.

Není Honda Civic jako Honda Civic, chce se říci. Japonská automobilka sice v rámci desáté generace přistoupila k určitému sjednocení a vůz na všech trzích posadila na novou globální platformu, nicméně i tak jisté rozdíly přetrvávají. Zatímco hatchback či sedan si můžete pořídit i na českém trhu, po kupé budete pošilhávat marně. To samé platí o benzinovém atmosférickém dvoulitru. A nejinak je tomu v případě faceliftu, kterého se nejnověji dočkala americká verze.

Změny se momentálně týkají pouze sedanu a kupé, v obou případech ale budete potřebovat pomalu lupu a návod, abyste novinky našli. Honda tvrdí, že nová je spodní část čelní masky, nárazník, splitter usazený pod ním či grafika světlometů. Kromě toho může kupé počítat s větším množstvím chromu na přídi, sedan s tímto materiálem navíc páruje i zadní nárazník. Dorazila pak i nová 18palcová litá kola.

Další změny jsou spojeny se začleněním bezpečnostního paketu Honda Sensing do standardní výbavy. Američané tedy mohou ve všech případech počítat s autonomními brzdami, monitoringem jízdních pruhů či adaptivním tempomatem. Japonská automobilka zároveň dodala, že do roku 2022 budou tyto systémy ve Spojených státech standardem u všech jejích modelů.

Facelift doprovází příchod nové úrovně výbavy Sport. Ta je již delší dobu k dispozici v případě hatchbacku, kupé a sedan ji dostávají teprve nyní. Standardem jsou u ní černě lakované doplňky, osmnáctipalcová desetipaprsková litá kola, zadní spoiler nebo atrapa difuzoru. V rámci motorového prostoru je pak jedinou volbou zmiňovaný atmosférický dvoulitr se 160 koňmi, jenž lze spárovat s manuálem či CVT.

To všechno se pro nás zdá být více či méně irelevantní, jedna obecně velmi podstatná změna se ale odehrála v interiéru. Je škoda, že Honda nedala do placu žádnou fotografii, vystačit si tedy musíme s informací a záběrem dřívějšího provedení na hlavní fotce. Na něm jsme nikoli náhodou zvýraznili rozhraní informačně-zábavního systému, vedle nějž najdete slider sloužící k ovládání hlasitosti. Právě ten zamířil do koše a nahrazuje jej klasické otočné kolečko.

Zákazníci si na nové ovládání stěžovali, stejně jako si na podobná řešení stěžují u jiných vozů. Dotykové ovládání je obecně dobrá věc, jeho bujení za hranici zdravého rozumu je ale jedním z největších nesmyslů moderních aut. Na displeji jako takovém dává smysl, ale pro ovládání hlasitosti, které často musíte dělat za jízdy? To je opravdu nepraktická a někdy i nebezpečná hloupost, která se moderními auty šíří jako mor. Postihla i Hondu, ta ale zjevně dokázala být natolik rozumná, že připomínky zákazníku vzala vážně a dotykové ovládání hlasitosti zrušila. Nakonec, totéž dříve udělala i s nastavením teploty klimatizace, které též v některých modelech obstarává dotykový displej, u Civicu pro něj ale od začátku slouží „staromódní” otočný ovladač.

Zatím je novinka spojena pouze s novou úrovní Sport, která v rámci novinek dostala i sedmipalcový displej, rozšíření na ostatní výbavy je ale otázkou času. Jelikož výbava Sport je i součástí evropské nabídky, byť v kombinaci s přeplňovaným motorem, dá se předpokládat, že onen otočný knoflík se dostane také na Starý kontinent. U nás by se i takto inovovaný Civic mohl dostat do prodeje příští rok, jde ale v tuto chvíli jen o kvalifikovaný odhad.


Honda překvapila, Civic zbavila jednoho z největších nesmyslů moderních aut - 1 - Honda Civic 2019 USA lehci facelift 01Honda překvapila, Civic zbavila jednoho z největších nesmyslů moderních aut - 2 - Honda Civic 2019 USA lehci facelift 02Honda překvapila, Civic zbavila jednoho z největších nesmyslů moderních aut - 3 - Honda Civic 2019 USA lehci facelift 03Honda překvapila, Civic zbavila jednoho z největších nesmyslů moderních aut - 4 - Honda Civic 2019 USA lehci facelift 04
Honda Civic ve verzích sedan a kupé se dočkala v Americe lehčí modernizace, která jí nadělila klasické ovládání hlasitosti audio systému. Tím se ale značka na fotografiích zatím nepochlubila

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.