Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda představila nový diesel, má jezdit za 3,7 litru na sto ve skutečném světě
16.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci konečně přišli s turbodieselem i pro nový Civic. I když se na první pohled zdá být stejný jako dříve, je prý zcela jiný a o mnoho úspornější.
Stávající nabídka Hondy Civic není zrovna košatá. Vybírat sice můžete mezi hatchbackem a sedanem, ten ale je nabízen pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem. U hatchbacku lze sáhnout ještě po litrovém tříválci, více možností ale už, pokud pomineme extrémní provedení Type-R, není.
Od března příštího roku ale bude Civic stejně jako v minulé generaci k dispozici s turbodieselem. Půjde o čtyřválec 1,6 i-DTEC, jehož objem i koncepce sice odpovídají předchozímu agregátu, ovšem automobilka jej kompletně přestavěla. Důvodem je to, že jde o první jednotku značky, jež již byla testována dle nové měřící procedury WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).
Ve srovnání s dosavadním cyklem NEDC (New European Driving Cycle) by měla metodika WLTP daleko více odpovídat skutečnému světu, což podporuje značku ve výše zmíněných tvrzeních. Honda v tiskové zprávě uvádí zjištěnou průměrnou spotřebu 3,7 litru na sto kilometrů a emise CO2 dosahující v kombinovaném provozu 99 gramů na kilometr jako reálně dosažitelnou věc.
Výkon motoru dosahuje 120 koní, točivý moment vrcholí na 300 Nm a Civic s ním zrychlí z klidu na stovku za 10,4 sekundy. Standardně pracuje se šestistupňovým manuálem, za příplatek bude k mání i devítistupňový automat. Jde o tutéž převodovku, jakou je osazeno i NSX, nyní ji ovšem Honda poprvé spojuje s pohonem předních kol.
Nová pohonná jednotka se vyznačuje sníženým třením, za čímž stojí pístní kroužky vyrobené z chrom-molybdenové oceli. Nové je i úložiště pro emise NOx, kdo dochází k hromadění výfukových plynů ještě předtím, než odstartuje jejich regenerace. Integrovaný senzor detekuje vhodný moment pro aktivaci, což prodlužuje životnost výfukového potrubí.
Uvidíme, jak to všechno bude fungovat v praxi, už předchozí iterace tohoto motoru ale dokázala být v praxi extrémně úsporná. Takže nemáme mnoho důvodů nevěřit, že by ta nová nemohla být ještě lepší...







Honda se konečně pochlubila novým dieselem 1,6 i-DTEC. Ten bude od března příštího roku k mání pod kapotou modelu Civic, a to jak v případě hatchbacku, tak i sedanu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 7 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 8 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 10 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 11 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 17:12 - mlunovozík
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB