Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda představila nový Accord. Má vážně bizarní záď, vizuálně i fakticky
15.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Velmi rozporuplné reakce vzbudila včerejší premiéra desáté generace Hondy Accord. A design není to jediné, co probouzí vášně.
Osmá generace Hondy Accord byla v Evropě takovým propadákem, že se ze zdejšího trhu zcela stáhla. Ta devátá už na starý kontinent ani nedorazila a štěstí zkoušela pouze ve zbytku světa. Činila tak až od roku 2013, přesto je dnes minulostí - Honda včera večer představila desátou generaci tohoto modelu a protože existuje šance, že se s touto iterací vrátí i na evropské trhy, posvítíme si na ni blíže.
Je ale otázka, do jak silného světla ji vůbec stavět. Design novinky se hned po odhalení vozu ukázal být velmi polarizujícím a v internetových diskuzích schytává více negativních než pozitivních komentářů. A jakkoli tento stav nemusí být ukazatelem, že se většině lidí nelíbí, minimálně jedním prvkem hraje na opravdu nešťastnou notu.
Pomiňme nyní, že vypadá jako přerostlý Civic. Pomiňme nyní, že ani příď pojatá v nijak zvlášť dobře přijímaném stylu posledních Acur (luxusní značka Hondy hlavně pro USA) neschytává mnoho chvály, hlavní problém je jinde - vzadu. Japonci, byť je Accord tradičně hlavně sedanem, vsadili na pozvolna se svažující záď připomínající spíše fastback. To není řešení, které by běžně vyvolávalo nadšení, však si stačí vzpomenout na BMW z řady GT. A vlastně ani to Honda nemusí dělat, sama kdysi stvořila fastbackový Crosstour a byl to takový propadák, že musel být z trhu stažen bez nástupce.
Člověk by tedy čekal, že se Honda poučí a pro příště se podobných experimentů vystříhá, ale ne, ona dokonce dá podobné vzezření výchozímu Accordu. Na katalogových fotkách to tak nevynikne, ale podívejte se na ty živé z premiéry - tohle je opravdu podivné. Říkáte si: „Dobrá tedy, není to nejkrásnější, ale s takovým řešením přichází výklopná záď jako u Octavie a to je přece praktické!?” Zní to rozumně, ale pravda je jinde - tento vůz je dál sedanem a má výklopné pouze víko kufru. Výsledkem je tedy něco, čemu Američané říkají lose-lose, dvojitá prohra - auto nevypadá tak dobře, jak by mohlo a vizuální atraktivitu nemění za praktičnost. Toto se Hondě vážně nepovedlo a odporu nemalé části publika se nelze divit.
Pokud nyní čekáte, že po technické stránce už obláčky na „accordím nebi” zmizí, ani to není tak úplně pravda. Ačkoli vůz míří hlavně do USA, kde lidé nemají zrovna v oblibě malé motory a regulace nenutí výrobce jít s jejich objemem a počtem válců tak dolů jako v Evropě, vsadili Japonci na masivní downsizing. Accord ve své desáté generaci nenabídne šestiválcové motory, nenabídne víc než čtyřválcový dvoulitr. Jako pozitivum lze vidět, že tento přístup nahrává návratu Accordu do Evropy, na jeho klíčovém americkém odbytišti to ale příliš neoceňují.
K novince tedy lze pořídit jen dva čistě benzinové motory. Jednak 1,5litrové turbo s výkonem 143 kW (194 koní) a točivým momentem až 260 Nm, který lze kombinovat buď s šestistupňovým manuálem nebo automatem typu CVT. A jedna 2,0litrové turbo s výkonem 187 kW (254 koní) a točivým momentem až 369 Nm. I to lze mít kupodivu s šestistupňovým manuálem nebo 10stupňovým automatem konvenčního ražení.
Dynamická data nebyla zveřejněna pro žádnou z těchto variant a ještě méně toho víme o verzi Hybrid s atmosférickým motorem 2,0 běžícím v Atkinsonově cyklu a párem elektromotorů. Tady Honda nepřidala do placu ani údaje o výkonu a sdělila pouze tolik, že oproti dosavadním provedení vůz přijde s „lepší dodávkou výkonu bez kompromisů směrem k interiéru nebo zavazadlovému prostoru”.
Nejméně kontroverze - či odporu, chcete-li - budí u nového Accordu tři věci. Jednak obecné odlehčení mezi 50 a 80 kg oproti předchozí generaci hlavně díky širšímu použití vysokopevnostní oceli. Pak vcelku sofistikovaný podvozek s víceprkovým zavěšením vzadu a adaptivními tlumiči. A také interiér, který je pojatý vcelku konzervativně, vyhlíží kvalitně a nechybí mu nic z moderních vymožeností od kvalitního audiosystému po Android Auto.
Jak se vůz zamlouvá právě vám a jak moc byste jej ocenili v evropské nabídce Hondy, posuďte sami. V USA zamíří do prodeje letos na podzim jako vůz modelového roku 2018 se zatím neznámými cenami, které ale mají být blízké dosavadnímu provedení. Další detaily o novince se dozvíme blíže tomuto datu.
Oficiální i živé fotografie Hondy Accord 10. generace
První video s Hondou Accord 10. generace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva