Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Odyssey V 2014: nová generace má posuvné dveře, potěší zase jen Japonce
30.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pátá generace MPV narostla ve svých rozměrech i výbavě. Díky tomu nezvolí downsizing, ale spíše vsadí na objemný, 3,5litrový šestiválec.
Honda Odyssey není na evropských trzích příliš známou veličinou. Tomu se ale nelze divit, neboť oficiální cestou zde japonský minivan nebyl nikdy nabízen. Odlišná situace však panuje ve zbytku světa, kde je Odyssey známa hned ve třech inkarnacích. Její historie započala roku 1976, kdy Honda pod tímto názvem představila čtyřkolku. Ta se vyráběla dlouhých 9 let, poté však model odkazující svým názvem na starověké Řecko z nabídky automobilky zmizel. Objevil se až v roce 1994, kdy jej Honda uvedla na severoamerickém trhu. Ze zábavné terénní čtyřkolky se však již stal praktický model, který se o 12 měsíců později objevil (s jiným technickým základem) také na japonském trhu.
V Zemi vycházejícího slunce zůstaneme, neboť právě tam Honda představila již pátou generaci. Ta je oproti předchůdci vyšší, přičemž dostala i zadní posuvné dveře. Ve všem ostatním však již odpovídá minulým generacím. Uvnitř tak opět najdete až sedm sedadel, přičemž v rámci prostřední řady je na výběr hned dvojí varianta. Tou první je třímístná lavice, tou druhou dvě nezávislá křesla. V obou případech však lze křesla posouvat dopředu nebo dozadu či zcela vyjmout.
Po stránce výbavové prozatím nemáme k dispozici veškerá data, dorazit by ovšem mělo LEDkové osvětlení kabiny, automatická klimatizace s nezávislým okruhem pro přední a zadní sedadla, připojení k internetu nebo parkovací senzory. V rámci bezpečnosti lze pak čekat celou řadu nových elektronických asistentů, chybět tak nebude monitoring slepého úhlu nebo jízdy ve správném pruhu, adaptivní tempomat nebo systém automatického brzdění.
V případě venkovního designu je patrná jinak pojatá čelní maska nebo světlomety, které dostaly diody pro denní svícení. Zajímavá je i nová nabídka nárazníků a litých kol, která rozlišuje mezi standardním a sportovním provedením. Obě verze však bude spojovat automatická převodovka CVT, která je jedinou volbou - i když výkon může směřovat pouze na přední nebo na všechna čtyři kola.
O pohonných jednotkách se již kupodivu Honda nezmiňuje, s ohledem na větší rozměry ale dosud dostupný 2,4litrový čtyřválec doplní také 3,5litrový šestiválec. A nedivili bychom se ani příchodu hybridní verze, která by se zasloužila o snižování spotřeby. Na diesely lze ale rovnou zapomenout, neboť Amerika i Japonsko jim nejsou příliš nakloněny.
























Pátá generace Hondy Odyssey zakrátko dorazí na japonský trh. Oproti předchůdci je vyšší, zřejmě tak dostane i objemnější pohonnou jednotku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 5 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 7 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 8 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva