Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda NSX Concept-GT: nové závodní NSX odhaleno, vyjede hned o víkendu
16.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čerstvě odhalený závodní stroj Honda NSX Concept-GT se má zúčastnit závodu Super GT v Suzuce ve třídě GT500, a to už tento víkend.
Většinou automobilka odhalí koncept, pak na něm ještě nějakou dobu pracuje a až pak jej pustí na silnice či na závodní dráhu. Honda ale se svou NSX Concept-GT trochu zpřeházela toto pořadí - vůz, který se zdá být velmi dobře připraven, odhalila dnes a hned pozítří s ním chce závodit na okruhu v Suzuce, kde se jede závod série Super GT.
Navíc je tu ještě jedna neobvyklá okolnost. Jak už asi tušíte, Concept-GT je založený na studii nové silničního NSX, která má být nástupcem původního modelu z 90. let. Na ten svět čeká již roky a ještě chvíli čekat bude. Mohlo by vám tedy být zvláštní, že soutěžní provedení je venku už nyní, jenže závoďák se zkrátka staví snáz - stačí novou „karoserii” použít na již odzkoušené závodní technice a nové auto je na světě.
Závodní Concept-GT odpovídá pravidlům třídy GT500 série Super GT pro rok 2014, takže asi bude závodit i příští rok. Uprostřed uložený dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec spolupracuje s něčím, co Honda nazývá „závodní hybridní systém”. Více detailů nemáme, ale vzhledem k tomu, že vozy GT500 bývají rychlejší než FIA GT1 a že v této třídě jezdilo např. Ferrari 550-GTS nebo McLaren F1 GTR, Concept-GT rozhodně nebude pomalý. Jsou zde také menší omezení aerodynamiky, než ve FIA GT1, čehož Honda dle obrázků plně využila.
Silniční Honda NSX by měla přijít na trh někdy začátkem roku 2015, závodní verze ji tak víceméně zamete cestičku. Produkční auto zkrátka ještě není hotové a dlouhá doba vývoje snad naznačuje, že Honda chce novou generaci udělat pořádně. Nebylo by se ostatně co divit, pokud chce vytvořit důstojného nástupce původní NSX...
Na bodykitu je vidět, že aerodynamická omezení ve třídě GT500, kam NSX Concept-GT míří, nejsou zbytečně přísná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva