Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda N One: japonský Trabant se představuje i jako nasupený Mugen
6.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Před pád dny mělo světovou premiéru retro mini Honda N One. Máme k němu první technická data a nově i fotky ostré verze Mugen.
N One, anebo též novodobý japonský Fiat 500, Trabant a Mini v jednom, který navazuje na jen tři metry dlouhý model N360 z přelomu 60. a 70. let, je nejaktuálnějším příspěvkem Hondy do třídy miniaturních vozů Kei anebo též Keijidōsha, což v překladu znamená lehký automobil.
Pravidla pro tento segment jsou kvůli úlevám na daních, pojištění a zvýhodnění při parkování poměrně striktní, na druhou stranu to dovoluje alespoň přibližně určit technické parametry vozítka, i když nemáte po ruce přesnou tabulku, jak se to stalo i nám při prvním podrobnějším představení. Pokud tedy příště narazíte na Kei car, můžete si zapamatovat, že jeho maximální délka činí 3,4 metru, motor může mít objem nejvíce 0,66 litru a jeho výkon musí být omezen na 64 koní.
Pokud tyto limity zkonfrontujeme s hodnotami N One, které máme konečně k dispozici, je zřejmé, že japonské automobilky se snaží využít „volný prostor“ s maximální efektivitou. Také proto maličká Honda měří 3 395 mm, šířka činí 1 475 mm a výška je 1 630 mm. Rozvor má 2 520 mm a hmotnost lépe vybavených modelů se pohybuje někde kolem 850 kg.
N One je postaven na platformě mikrovanu N Box a využívá také jeho pohonné jednotky. Obě jsou tříválcové o objemu 0,66 litru a rozdíl mezi nimi je ve způsobu plnění válců vzduchem. Atmosférický točivý motůrek s rozvodem DOHC má 58 koní při 7 300 ot./min a 65 newtronmetrů při 3 500 ot./min. Verze dopovaná turbodmychadlem disponuje 64 koňmi při 6 000 ot./min a nejvyšším točivým momentem 104 newtonmetrů při 2 600 ot./min.
Honda vám dovolí vybrat si buď pohon přední nápravy, alternativně pak čtyřkolku, což na evropské poměry není příliš normální, naopak v Japonsku zase docela běžné. Kde možnost volby končí, je převodovka. Můžete mít jakoukoli, pokud to bude variátor CVT. Průměrná spotřeba podle tamních norem vychází na 4,0, respektive 5,0 litru na 100 kilometrů.
Autíčko se na domácím trhu stane přímým konkurentem vozů, jako jsou Lancia Ypsilon, Volkswagen up! a uvedené Mini i pětistovka a v prodeji se objeví ve výbavě Base, Premium nebo Premium Tourer. Už vstupní verze dostane šest airbagů, ABS či stabilizaci a součástí je rovněž systém chytrého sklápění zadních sedaček převzatý z modelů Civic či Jazz - buď sklopíte opěradla standardním způsobem anebo odklopíte sedák směrem vzad.
Vyšší provedení Premium obsahuje hliníková kola, mlhovky, pochromované detaily, navigaci, stereo, připojení bluetooth, palubní počítač a k mání je také jedenáct základních laků, z toho některé kombinovatelné s bílou a černou střechou. Premium Tourer pak znamená, že dostanete komplet vše, včetně pohonu všech kol a přeplňování.
Současně se základními modely se v prodeji objeví také sportovní verze od divize Mugen, ačkoli jejich sportovnost s ohledem na restrikce nespočívá v úpravě motoru, nýbrž třeba vzhledu. N One proto obdrží aerodynamický bodykit, jednu ze dvou variant předního nárazníku doplněného na přání světly LED, karbonová podložka pod espézetku, pozměněná maska chladiče s nápisem Mugen, boční nástavce prahů a zadní nárazník se zdvojenou koncovkou výfuku uprostřed, popřípadě alternativně bez ní. K tomu můžete mít křídlo místo odtrhové hrany na víku kufru, kompozitové krytý zpětných zrcátek, boční nálepky a nakonec větrné deflektory předních oken.
Aby se ale neřeklo, že Honda prodává jen napudrovanou hračku, k N One vám dodá rovněž nové výfukové systémy, jiné pružící jednotky, odolnější brzdové obložení či lepší brzdovou kapalinu. K tomu tři typy designu kol a to buď patnácti, nebo šestnáctipalcová. Do kabiny si můžete naporoučet barevné panely, ukazatel tlaku turbodmychadla, červené startovací tlačítko i rudý kryt vnitřního zpětného zrcátka, kovové pedály s protismykovou úpravou, a pak spoustu barevných provedení koberečků.
Přestože motor by měl mít oficiálně maximálních 64 koní, ani ten nakonec nepřijde zkrátka. V seznamu příslušenství se najde olejový filtr s lepší propustností, lepší oleje, vysokotlaký uzávěr chladiče, barevný uzávěr olejového hrdla a též různé štítky a nápisy Mugen. Docela slušné na automobil do města, což ale prozatím nic nemění na tom, že dále než za hranice větších japonských měst se nová Honda N One nepodívá.






















Model N One je postaven na platformě malého vanu N Box
Zdroj: Blog Automobile, L Bblog Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 9 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 10 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva